دانلود و خرید کتاب آداب معاشرت و حقوق مردم محمد باقر مجلسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آداب معاشرت و حقوق مردم

کتاب آداب معاشرت و حقوق مردم نوشتهٔ محمد باقر مجلسی در انتشارات پژوهش اخوت چاپ شده است. «آداب معاشرت و حقوق مردم» فصلی از کتاب حلیه‌المتقین نوشته علامه محمدباقر مجلسی پیرامون اخلاق، پادشاهان و حاکمان، معاشرت با کفار و ... است.

درباره کتاب آداب معاشرت و حقوق مردم

مرحوم مولف در قسمتی از مقدمه، دربارۀ کتاب حلیۀالمتقین می‌نویسد: جمعی از سالِکان... از این ذرّۀ حقیر التماس نمودند که رساله‌ای در بیان مَحاسنِ آداب -که از طریقۀ مُستقیمۀ ائمۀ طاهرین صلوات‌الله علیهم به اَساتید مُعتَبره به این قَلیلُ‌البضاعة رسیده باشد- بر وَجه اختصار تحریر نماید. »

اگرچه عمل به دستورات این کتاب، نماد فرمانبرداری خداوند مهربان است اما آگاهی از اسرار دستورات شرعی، به اطمینان و عمل بیشتر کمک می‌کند (مثلاً کفش زرد باعث تقویت حافظه میشود و لباس کتان باعث چاقی است و... ) و امیدواریم دربارۀ اسرار و علل شرایع، مطالبی به زبان ساده آماده شود.

 کتاب آداب معاشرت و حقوق مردم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه در باب اخلاق دینی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آداب معاشرت و حقوق مردم

«در احادیث معتبر وارد شده است از حضرت باقر و صادق (علیهما‌السّلام) که هر که به دیدن برادر مؤمن خود برود از برای خدا، حق‌تعالی هفتاد هزار مَلَک به او موکّل گرداند که او را ندا کنند تا به خانۀ خود برگردد که خوشا حال تو و گوارا باد بهشت از برای تو.

در حدیث معتبر منقول است که حضرت رسول (صلّی‌الله علیه و آله) فرمود که حضرت جبرئیل (علیه‌‌السّلام) مرا خبر داد که حق‌تعالی مَلَکی را به زمین فرستاد، آن مَلَک رسید به مردی که بر در خانه‌‌ای ایستاده بود و از صاحب‌خانه رخصت می‌طلبید که داخل خانه شود. مَلَک پرسید که با صاحب این خانه چه کار داری؟ گفت: برادر مسلمان من است، از برای خدا به دیدن او آمده‌ام. مَلَک گفت که هیچ مطلب دیگر بغیر از این نداری؟ گفت: نه. مَلَک گفت که من رسول پروردگارم به سوی تو و تو را سلام می‌رساند و می‌گوید بهشت را واجب گردانیدم برای تو. می‌فرماید که هر مسلمانی که به دیدن مسلمانی برود چنان است که به زیارت من آمده است، ثوابش بر من بهشت است.

در حدیث دیگر از آن حضرت منقول است که هر که به دیدن برادر مؤمن خود برود به خانۀ او، حق‌تعالی او را خطاب فرماید که تو مهمان منی و به زیارت من آمده‌ای و مهمانداری تو بر من است، بهشت را بر تو واجب گردانیدم به سبب آن که دوست داشتی برادر مؤمن خود را.»

تنها راه خوشبختی در روابط جنسی و زندگی زناشویی
علی بابایی خورزوقی
ازدواج و تربیت فرزند
محمدباقر مجلسی
نوازش در روابط زناشویی
علی شمیسا
فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است)
علی شمیسا
داستان های مثنوی (دفتر اول)
داوود جمشیدی‌نیا
فاطمه (س) بانوی بی‌مثال
علی نصیری
اسلام و موسیقی
سمیه اکبری‌فرد
۱۰۰۱ هزار و یک داستان از زندگانی امیرالمومنین علی(ع)
محمدرضا رمزی اوحدی
همسر شایسته از نگاه قرآن
مریم اسحاق‌زاده
دعای جوشن کبیر
مقصود نعیمی‌ذاکر
خورشید کربلا
محمد عزیزی
منبرهای یک‌دقیقه‌ای (منبرهای فاطمی)
مجموعه فرهنگی رسانه‌ای وارث
گلبرگ فارسی ۱ دهم کلیه رشته ها
فاطمه اکران
مبانی مدیریت عاشورایی
سیدعلی‌اصغر علوی
حلیه المتقین به زبان ساده
وحید علوی
حجاب در آیات و روایات: نقدی بر کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر(ص)»
حسین سوزنچی
رازهای مردان متأهل خوشبخت (هشت شگرد برای تصاحب همیشگی قلب همسرتان)
اسکات هالتزمن
نامه تاریخی استاد مطهری به امام خمینی
مرتضی مطهری

نظرات کاربران

S
۱۳۹۵/۰۹/۰۳

از خواندن این کتاب درسهای عبرت آموزی نصیب من شد. اینکه فقط نام مسلمان را یدک نکشم و در احوالات خودم کنکاش کنم. از متن کتاب :حدیث معتبر از حضرت علی بن الحسین علیه السلام**منقول است که گردان مسلمانان را

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
از حضرت صادق (علیه‌السّلام) منقول است که هر که ذلیل و حقیر شمارد مؤمنی را برای پریشانی او، حق‌تعالی او را در حضور جمیع خلایق در قیامت رسوا کند.
S
در حدیث دیگر فرمود: هر که مؤمنی را ذلیل کند، خدا او را ذلیل کند و فرمود که حق‌تعالی مؤمن را از عظمت و جلال و قدرت خود آفریده است، پس هر که بر او طعن کند یا سخن او رد کند بر خدا رد نموده است.
S
از حضرت رسول (صلّی‌الله علیه و آله) منقول است که هر که را گرامی دارد برادر مؤمن خود را به یک کلمه از روی لطف، یا حاجت او را برآورد، یا غمی از او بردارد، پیوسته رحمت الهی بر سر او سایه انداخته باشد، تا در کارسازی و مهربانی برادر مؤمن باشد. پس فرمود که مؤمن را برای این مؤمن می‌گویند که مردم در جان و مال خود از او ایمنند. مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او سالم باشند و مهاجر کسی است که از گناهان هجرت کند.
S

حجم

۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان