دانلود و خرید کتاب زبان‌شناسی زیست‌محیطی: زبان، محیط زیست و داستان‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم آرن استیبی ترجمه فردوس آقاگل‌ زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان‌شناسی زیست‌محیطی: زبان، محیط زیست و داستان‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم اثر آرن استیبی

کتاب زبان‌شناسی زیست‌محیطی: زبان، محیط زیست و داستان‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم

معرفی کتاب زبان‌شناسی زیست‌محیطی: زبان، محیط زیست و داستان‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم

«زبان‌شناسی زیست‌محیطی: زبان، محیط زیست و داستان‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم» کتابی به قلم آرن استیبی است. «زبانشناسی زیست‌محیطی» از علوم میان رشته‌ای جدید است که به مطالعه رابطه میان زبان و محیط زیست می‌پردازد. پیوند میان زبان و محیط زیست بر این اساس است که چگونگی رفتار انسان‌ها با جهان طبیعت تحت تاثیر افکار، مفاهیم، ایدئولوژی‌ها، و جهان‌بینی‌ها می‌باشد، و این‌ها همه به وسیله زبان شکل می‌گیرند. از طریق زبان است که هویت‌های مصرف‌گرا ساخته شده و زندگی‌ها به سمت انباشت رو می‌آورند، و از طریق زبان است که در برابر مصرف‌گرایی ایستادگی شده و افراد به این تشویق می‌شوند که «بیشتر باشند، نه اینکه بیشتر داشته‌باشند». از طریق زبان است که به لحاظ ذهنی جهان طبیعت به اشیاء یا منابعی صرف برای تصرف انسان‌ها تقلیل می‌یابد، و از طریق زبان است که افراد به این ترغیب می‌شوند که به نظام‌های حمایت‌کننده زندگی احترام گذاشته و از آنها مراقبت کنند. بنابراین، به بیان ساده، زبان‌شناسی زیست‌محیطی عبارت است از نقد اشکالی از زبان که به تخریب محیط زیست دامن می‌زنند، و کمک به جستجوی اشکال جدیدی از زبان که افراد را به حفاظت از جهان طبیعت ترغیب می‌کنند. کتاب حاضر با رویکردی زبان‌شناختی به تجزیه و تحلیل چگونگی بازنمایی محیط زیست و جهان طبیعت در طیف وسیعی از گفتمان‌ها می پردازد.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
داستان‌ها مخزن اسرارآمیز ارزش‌ها هستند؛ کافی است داستان‌هایی را که افراد یا ملت‌ها با آنها زندگی می‌کنند تغییر دهید، و آنگاه خود افراد و ملت‌ها را تغییر داده‌اید.
محسن

حجم

۷۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۷۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان