دانلود و خرید کتاب زبان تراریخته گای کوک ترجمه حسین داوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان تراریخته اثر گای کوک

کتاب زبان تراریخته

معرفی کتاب زبان تراریخته

گای کوک زبان‌شناس برجسته بریتانیایی، استدلال‌های حامیان و مخالفان محصولات تراریخته را تحلیل گفتمانی کرده است. حاصل این پژوهش در کتابی با عنوان زبان تراریخته منتشر شده است. دکتر حسین داوری و دکتر ابوطالب ایرانمهر، این اثر را به فارسی بازگردانده‌اند.


درباره کتاب زبان تراریخته

محصولات تراریخته از سوی حامیان آن‌ها با عنوان محصولات مهندسی شده ژنتیکی و از سوی مخالفان با نام محصولات دستکاری شده ژنتیکی یاد می‌شوند. در طول سال‌های اخیر مجادلات بسیاری بین این دو گروه مخالف و موافق درگرفته است. گای کوک زبان‌شناس برجسته بریتانیایی، زبان بازیگران این عرصه یعنی سیاستمداران، اصحاب رسانه، شرکت‌های تجاری، دانشمندان و ..... را تحلیل انتقادی کرده است. او اعتقاد دارد این گفتمان‌ها بر دیدگاه‌ها و باور فعالان این عرصه و عموم مردم تاثیرگذار است. حاصل تحلیل گفتمان او در خصوص موضوع یاد شده در کتابی با عنوان زبان تراریخته منتشر شده است. دکتر حسین داوری و دکتر ابوطالب ایرانمهر، مترجمان این کتاب هستند.

خواندن کتاب زبان تراریخته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب زبان تراریخته، برای علاقمندان، دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته زبان‌شناسی جذاب به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این از آنجا که گای کوک موضوعی روز را مورد تحلیل انتقادی قرار داده است، خواندن آن برای عموم مردم نیز جالب خواهد بود.

جملاتی از کتاب زبان تراریخته

بسیاری از شخصیت‌های سرشناس درباره محصولات تراریخته اظهارنظر کرده‌اند. در اینجا ابتدا به تحلیل نظرات یک رئیس جمهور، یک نخست‌وزیر و یک ولیعهد می‌پردازیم. در ۱۶  می ۲۰۰۱ طی بیانیه‌ای از سوووی جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا، هفته‌ای به‌عنوان هفته ملی فناوری زیستی تعیین گردید. این بیانیه با چنین ادعای بزرگی آغاز شده است:

هزاران سال است که بشر از فرآیندهای زیستی برای بهبود کیفیت زندگی انسان استفاده نموده و یا آن را اصلاح کرده است. پیشرفت‌های علمی، حوزه فناوری زیستی را قادر ساخته تا در توسعه محصولات جدیدی که تمام حوزه‌های زندگی‌مان را بهبود می‌بخشیده نقش بسیار پر رنگی ایفا نماید.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب زبان تراریخته، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست کتاب زبان تراریخته

  • فصل ۱: سیاستمداران
  • فضل ۲: دانشمندان
  • فصل ۳: روزنامه‌نگاران
  • فصل ۴: شرکت‌ها
  • فصل ۵: علم و زبان
  • فصل ۶: عبارات کلیدی
  • فصل ۷: استعاره‌ها و مقایسه‌ها
  • فصل ۸: سیاست مردم
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان