دانلود رایگان کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه اصغر طاهرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه اثر اصغر طاهرزاده

کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۷۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه

کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه نوشتهٔ اصغر طاهرزاده است. انتشارات لب المیزان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر پیرامون نتایج حاصل از واقعهٔ روز عاشورا نوشته شده است.

درباره کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه

کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه کوشیده است تا ۲ موضوع را به ذهن خوانندهٔ خود متبادر کند. موضوع اول افزون‌بر بررسی زمينه‌هایی که منجربه شهادت امام حسین (ع) شد، به چگونگی پرهیز جامعهٔ اسلامی از برخی تفکرات موسوم به توسعهٔ غربی پرداخته است؛ تفکراتی که به باور نویسنده زمينه‌ساز ضد ارزش‌‌شدن ارزش‌ها می‌شود. اصغر طاهرزاده می‌پرسد که این تفکر چه خصوصياتی دارد و چگونه بايد از آن فاصله گرفت؟ موضوع دوم کتاب حاضر نیز توجه به روش حضرت سید الشهدا است. او چگونه توانست جهان اسلام را از نقشهٔ عظيم سرکردهٔ امویان یعنی معاويه رهایی بخشد و راز اين رهایی را چگونه بايد جستجو کرد؟ رازی که اصحاب حضرت متوجه آن شدند و به زيبایی تمام حضرت را ياری کردند، اما نه برای شهیدنشدن، بلکه برای تحقق زيباترين شهادت.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر)، موسیقی و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

خواندن کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون واقعهٔ عاشورا و مفاهیم حاصل از آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب راز شادی امام حسین علیه السلام در قتلگاه

«اباعبدالله با آرايش خاصّ خود که در بردارنده پيامي فرهنگي بود حرکت کردند، کودکان و زنان را نيز با خود آورند، منزل به منزل سخنراني نمودند و دلايل نهضت خود را روشن کردند تا جهان اسلام متوجه فاجعه‌ي پيش‌آمده شود و لذا از آنجايي هم که ديگر به جهت شهادت خودشان افشاگري نمي‌کردند، زنان و به خصوص حضرت زينب وظيفه‌ي افشاگري را به عهده گرفتند. حضرت اباعبدالله مي‌دانند براي اين نهضت به چه عناصري نياز دارند و لذا در عين اين‌که به عده‌اي مي‌گويند برويد، زهيربن قين را دعوت مي‌کنند که بيايد، از يک طرف قبل از شهادت مسلم بن عقيل، در هنگام خروج از مکه به طرف کوفه مي‌فرمايند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ مَعَنَا فَإِنَّنِي رَاحِلٌ مُصْبِحاً إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى»؛‏ هركس مي‌خواهد خون جان خود را در راه ما نثار كند و آماده‌ي حركت است، همراه ما كوچ كند كه من إن‌شاءالله صبح‌گاهان حرکت خواهم نمود. از طرف ديگر وقتي با حرّ بن‌ يزيد رياحي روبه‌رو مي‌شوند مي‌فرمايند: «اِنَّ اَهْلَ مِصْرَكُمْ كَتَبُوا اِلَيَّ اَنْ اَقْدِمْ عَلَيْنَا فَاَمّا اِذَا كَرِهْتُمُنِي اِنْصَرَفْتُ عَنْكُم»؛51 مردم شهر شما به من نامه نوشتند كه به سوي ما بيا، اگر آمدنم را ناخوش داريد باز مي‌گردم.

اگر اهداف اباعبدالله را درست نشناسيم و نفهميم حضرت به دنبال شرايطي هستند که اسلامِ رفته را برگردانند، حركات حضرت برايمان مجهول مي‌ماند. حضرت از قبل روشن کرده‌اند به مسيري پاي گذارده‌اند که شهادت نه تنها مانعي براي حرکتشان به حساب نمي‌آيد بلکه از اهداف بنياديني است که پيش روي خود نهاده‌اند تا به بهترين نحو نتيجه بگيرند. مردم کوفه از امام تقاضايي کردند و ايشان هم به حکم وظيفه بايد به تقاضاي آن‌ها جواب مي‌دادند، همان‌طور که علي پس از قتل عثمان نتوانستند تقاضاي مردم را بي‌جواب بگذارند، ولي عنصر اصلي حرکت امام حسین (ع) دعوت کوفيان نبود که با مانعي که عبيدالله ايجاد کرد آن حضرت از آن منصرف شوند، اگر کوفه نشد، جاي ديگر.»

نظرات کاربران

یا حسین/ زینب
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

دست آقای طاهرزاده درد نکنه چه روایت قشنگی داشتن بعد از خواندن این کتاب به دوستانم معرفی کردم حتمی بخرید

F313
۱۳۹۷/۰۴/۲۲

در کل خوب بود،حجمش کم بود و مختصر توضیح داده بود موارد مختلفی رو که اگه خواننده علاقه داشته باشه بعدا بتونه بره در منابع مختلف در موردش اطلاعات کسب کنه،این بنظرم نکته مثبتی بود... -اگر کسی کتابهای معتبری در مورد

- بیشتر
نیایش
۱۳۹۸/۰۶/۰۷

این کتاب هم مثل بقیه‌ی آثار استاد طاهرزاده فوق العاده بود. با نکاتی دقیق و تحلیلی‌هایی کاربردی پیشنهاد میکنم در این روزها حتما این کتاب رو مطالعه کنید.

سجاد
۱۳۹۷/۰۶/۱۱

این کتاب خیلی دقیق و خلاصه و روان مسائل دوران قبل را میگوید و با این دوران حال حاظر مقایسه میکند . و واقعا نکات دقیق و هوشمندانه ای گفته میشود

pissenlit
۱۳۹۵/۰۹/۱۸

خواندن این کتاب به بصیرت شما می افزاید!

غریبه
۱۳۹۳/۱۱/۳۰

عالیه

بهزاد
۱۳۹۵/۰۴/۰۸

این کتاب استدلال هاش منطقی ، نثرش روان و ساده و حجم اطلاعاتش متناسب با حجم کتابه

Zahra
۱۳۹۸/۰۲/۱۷

سلام دوستان من خیلی دلم میخواد که امام حسین و واقعه کربلا رو درست بشناسم جدای از مسائل احساسی و بعضا درون دینی که اغلب درباره امام حسین از این جنبه ها گفته میشه کسی میتونه کتابی بهم معرفی کنه

- بیشتر
farhad1379
۱۳۹۷/۰۳/۲۱

عالی

نفس
۱۳۹۵/۰۷/۲۳

دروووود کتاب خوبیه نه عاااااالیه.توصیه میکنم بخونید من باخوندنش حس خاصی پیداکردم ...انشالله همه پیرو راه حق باشن ...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۱)
هرگز از زيارت عاشورا غافل نشويد. زيارت عاشورا ادب عزاداري صحيح و تحليل درست از واقعه‌ي كربلا است. هر عزاداريِ معقولي كه مي‌توانيد، انجام دهيد، ولي روشي را كه معصوم به شما آموخته است فراموش نكنيد. زيارت عاشورا نمي‌گذارد كه تحليل شما از كربلا منحرف گردد، هم‌چنان‌كه نمي‌گذارد فرهنگِ حيات‌بخش كربلا فراموش شود، زيرا بي‌ارتباط با فرهنگ كربلا، ما ملّتي پوسيده خواهيم شد و بنابراین ارتباط صحيح با آن حادثه را در سخنان امامان معصوم بايد دنبال کرد.
seyed
اگر خواستيد حوادث زندگي، شما را نبلعد و روز‌مرّه‌گي‌ها عمر شما را لگدمال نكند و خيالات و اغراضِ دنيايي افق حيات شما را تيره ‌و ‌تار نگرداند، بايد همواره كربلا را مدّ‌نظر داشته باشيد تا هرگز از بهترين انتخاب‌ها در سخت‌ترين صحنه‌ها نهراسيد.
seyed rasoul mousavi
زيارت عاشورا را يك انسان معصوم به ما ارائه داده و نه يك گروه تند سياسي و يا جناح راديكال و گروه اپوزوسيون تا بگوييم يك عكس‌العمل سياسي است، بلكه يك خط هدايت است تا با حادثه درست برخورد کنيم.
🌸فطرس🌸
از اهميت تأمّل در واقعه‌ي كربلا همين بس كه ائمه معصومين به ما دستور داده‌اند هر حادثه‌اي که برايتان پيش مي‌آيد به کربلا وصل کنيد تا واقعه‌ي کربلا يک لحظه از منظر ما پنهان نماند و از بصيرتي که در پي دارد محروم نگرديم. زيرا كه كربلا يک حادثه اتفاقي نيست، بلکه فرهنگي است که براي شكوفايي حيات بشر توسط امامي معصوم تدوين شده است. اگر خواستيد حوادث زندگي، شما را نبلعد و روز‌مرّه‌گي‌ها عمر شما را لگدمال نكند و خيالات و اغراضِ دنيايي افق حيات شما را تيره ‌و ‌تار نگرداند، بايد همواره كربلا را مدّ‌نظر داشته باشيد تا هرگز از بهترين انتخاب‌ها در سخت‌ترين صحنه‌ها نهراسيد.
seyed
اصحاب به يك‌ديگر مي‌گفتند ببينيدش كه از مرگ باك ندارد، آن‌جناب به آن‌ها مي‌فرمود: صبر پيشه کنيد اى بزرگ‌زادگان كه مرگ جز پلى كه شما را از پريشانى و بدحالى به بهشت وسيع و عيش جاويد مي‌رساند، چيز ديگري نيست، پس كدام‌يك نگرانيد از اين‌که از زندان به قصر رويد؟
محمد مهدی نصرتی
قرآن مي‌فرمايد: «يُنَزِّلُ الْمَلآئِكَةَ بِالْرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ»؛ خداوند ملائكه را به كمك روح كه از امر خداست، نازل كرد، يعني «امر» مقام غيبي عالَم است و قاعده‌اش هم «كُنْ فَيَكُوُنَ»؛ است چون مي‌فرمايد: «إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ»؛ امر خدا آن چنان است كه اگر خواست چیزی را خلق كند، مثل اين است كه بگويد بشو! بدون تأمّل مي‌شود، يعني مقام «امر» مقام ایجاد بي‌زمان و مجرّد است. آيه مي‌گويد: امامان را آورديم كه «يَهْدُونَ بِاَمْرِنَا» به امر ما هدايت كنند يعني از طريق ارتباط غيبي با جان شما، با يك اراده، شما را هدايت مي‌نمایند. از طريق قلبِ آماده مي‌توان به کمک امام به عالَمِ «امر» راه پيدا كرد و امام با هدايت «امريِِ» خود، همين امروز هم قلب‌ها را هدايت مي‌كند.
Nerd
امام سجاد فرمودند: چون کار بر حسین (ع) دشوار شد، حسین (ع) و برخي همراهانش رنگ چهره‌شان تابناک‌تر و اعضايشان آرام‌تر و دل‌هايشان استوارتر مي‌شد.
F313
باز در تاريخ داريم؛ چون خبر كشتن مالك‌بن‌نويره به ابوبكر و عمر رسيد که خالدبن‌وليد، مالک‌بن‌نويره را کشت و همان شب با همسر او هم‌بستر شد. عمر به ابوبكر گفت: خالد با آن زن فحشاء نمود، تازيانه‌اش بزن. ابوبكر گفت: نه!
سپیده دم اندیشه
حسین (ع) حرکت کن، وقتش رسيده، خدا مي‌خواهد تو را شهيد ببيند.
Nerd
دين را تا آن‌جا كه زندگى‌شان را بچرخانند مي‌خواهند و چون در بوته‌ي آزمايش گرفتار شوند دين‌داران اندك‌اند
F313

حجم

۲۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
رایگان