دانلود و خرید کتاب ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دشت کربلا محمدعلی حربی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دشت کربلا اثر محمدعلی حربی

کتاب ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دشت کربلا

انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۴.۵از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دشت کربلا

کتاب ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دشت کربلا نوشتهٔ محمدعلی حربی در انتشارات پر چاپ شده است. این اثر به بررسی مسائل کمتر شنیده ‌شده حول موضوعات قبل و بعد از قیام امام حسین علیه‌السلام می‌پردازد.

درباره کتاب ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دشت کربلا

این کتاب دربارهٔ آن دسته از وقایع کربلا است که دربارهٔ آن شبهه و سؤال وجود دارد و کمتر به آن‌ها پرداخته شده و حتی کمتر شنیده‌ شده‌اند، مانند عزاداری آسمان و زمین برای امام حسین (ع)، تحریفاتی که در تاریخ کربلا وجود دارد، گذر پیامبران از سرزمین کربلا و... اکثر موضوعات بیان‌شده در این کتاب مستدل است و هدف نگارنده این بوده که انحرافات ایجادشده و اکاذیبی که در رابطه با قیام کربلا نشر داده شده را با پاسخ مناسب رد کند.

کتاب ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دشت کربلا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ حماسهٔ عاشورا اطلاعات بیشتری کسب کنند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دشت کربلا

«آگاه باشید که یک روز دیگر بیشتر از عمر ما نمانده. من امشب شما را مرخص کردم و بیعت خود را از گردن شما برداشتم بر شما باکی نیست، هم اکنون ظلمت شب عالم را فراگرفته، آن را غنیمت بدانیدو هر یک به طرفی بروید. و لیأخذ کل رجل منکم بید رجل من أهل بیتی و تفرقوا فی سواد هذا اللیل، و ذرونی و هؤلاء القوم، فانهم لا یریدون غیری؛ و هر یک از شما دست یکی از اهل بیت مظلوم مرا بگیرید و در این ظلمت شب بروید و مرا بگذارید با این گروه ستمکاری که آنان همه به جهت کشتن من جمع شدند، چرا که آنان غیر از من کسی را نمی‌خواهند. در این هنگام برادران، فرزندان، برادرزادگانش و اولاد عبدالله بن جعفر ـ که خواهرزاده ی آن حضرت بودند ـ زبان معذرت گشودند. جناب عباس بن علی علیهما السلام به سخن درآمده و دیگران از او پیروی کردند، عرض کردند: لم نفعل ذلک؟ لنبقی بعدک؟ لا أرانا الله ذلک أبدا؛ دست از یاری شما برداریم که بعد از تو زنده باشیم؟!!!، خدا هرگز خواهان آن نباشد که بعد از تو زنده باشیم، زندگی دنیا بی تو به کار نمی‌آید. آن حضرت فرمود: یا بنی عقیل! حسبکم من القتل بمسلم، فاذهبوا أنتم فقد أذنت لکم؛ ای فرزندان عقیل! شهادت مسلم برای شما بس است، برگردید، من شما را اذن می‌دهم، بروید. آنان در جواب گفتند ـ و به روایت ابن بابویه: عبدالله بن مسلم در جواب گفت: آیا مردم چه می‌گویند که ما بزرگ و آقای خود و بنی عم خود را که بهترین بنی اعمام‌اند (منظور بهترین خویشاوندان است)، تنها واگذاریم و حتی تیری با ایشان نیندازیم و شمشیر و نیزه بکار نبریم و ندانیم چه بر سر ایشان آمد. به خدا! هرگز چنین نکنیم. و لکن جان، مال و عیال خود را فدای تو خواهیم کرد، تا هر چه بر سر تو آید بر سر ما نیز آید؛ «فقبح الله العیش بعدک». و به روایت شیخ مفید رحمه الله: از سیدالساجدین علیه السلام روایت شده است که حضرت امام حسین علیه السلام در آن شب امر فرمود خیمه‌های حرم را نزدیک یکدیگر زدند، طناب‌های آنها را از یکدیگر بیرون برند تا راه تردد مسدود گردد و بر دور آنها خندقی حفر نموده تا از هیزم پر کنند. و به فرزند مظلومش علی اکبر علیه السلام امر فرمود که با جمعی به سوی فرات رفته مشکی چند آب بیاورند. آن والا مقام با بیست سوار و بیست پیاده به سوی فرات رفتند و چند مشکی آب آوردند.»

نظرات کاربران

سپیده
۱۳۹۷/۰۶/۲۹

در حادثه ی کربلا با سه نمونه شخصیت روبرو می شویم؛ اول: حسین(ع) حاضر نیست تسلیم حرف زور شود. تا آخرش می ایستد. خودش و فرزندانش کشته می شوند. هزینه ی انتخابش را می دهد. و به چیزی که نمی خواهد تن نمی دهد. از آب می

- بیشتر
Aysan
۱۳۹۷/۰۷/۰۶

ناگفته ها و ناشنیده های دشت کربلا را با حرکتِ چشم هایم بر روی صفحاتِ کتاب برای خودم گفتم و شنیدم.. . آنچه برایم بسیار تامل برانگیز شد داستانِ کسی بود که تا پای شهادت رفت اما شکم بارگی، لقمه ی حرام،

- بیشتر
sadeghi
۱۳۹۷/۰۶/۰۲

بسیار عالی جالب وخواندنی اما....جانسوز و تامل برانگیز تمام این حالات در سطر سطر کتاب همراه تان است بحث و گفتگو حول محور مسایلی کمتر شنیده شده از کربلا وواقعه ی عاشورا گاهی از تاثیرحزن انگیز خاک کربلا بر انبیا الهی متاثر ، وگاهی

- بیشتر
کاربر۴۴۰۰۹۷۸
۱۳۹۷/۰۶/۰۶

السلام علیک یا اباعبدالله.... کتآب بسیار عالی بود.. به نظرم لازمه که حتما خونده بشه... لازمه خونده بشه تا حواسمون به خودمون بیشتر باشه که یه وقت شمر نشیم... شمرم یه عمر دعا کرد یه عمر عبادت کرد..اما در نهایت اونچه

- بیشتر
saba
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

در ابتدا انتظار داریم کتابی مستند همراه با تحقیق مطالعه بکنید که اکثراً منابعی که به آنها ارجاع شده از منابع شیعی هست مثلاً بحارالانوار مخصوصاً در فصل آخر زیاد ارجاع داده شده است کتاب بحارالانوار و احادیثی که مرحوم

- بیشتر
یا حسین/ زینب
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

یا حسین چه کتابی دست نویسنده این کتاب درد نکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۴)
اینکه می‌گوییم (اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا) خیلی دعای مهمی است که عاقبت بخیر بشویم. شمر هم اولش خوب رفت اما بعد ماشینش چپ کرد.
Aysan
هر جا باشید، مرگ شما را درمی یابد، هر چند در برج‌های محکم باشید.
Aysan
۳ ـ سومین خصوصیتی که شمر داشت، مسخره کردن دیگران بود و مدام دیگران را دست می‌انداخت.
Aysan
جبرئیل، فرود آمد و گفت: سلام خداوند بر تو باد ای رسول خدا، این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون «شبیر» که به عربی «حسین» خوانده می‌شود، نام بگذار. چون علی (ع) برای تو بسان هارون برای موسی بن عمران است جز آنکه تو خاتم پیغمبران هستی.
سیّد جواد
عالی ترین، صمیمی ترین و گویاترین رابطه ی معنوی و ملکوتی بین پیامبر و حسین را می توان در این جمله ی رسول گرامی اسلام (ص) خواند که فرمود: حسین از من و من از حسینم.
Aysan
۱ ـ اولین خصوصیت شمر شکم بارگی بود به طوری که میگفت: شکم از همه چیز برای من مهم‌تر است. این که بتواند غذای خوب بخورد اهمیت بسیار فراوانی برای شخصش داشت و برای این کار دست به هر عملی می‌زد. شمر عبدالبطن یعنی اسیر و بنده‌ی شکم بود و این اسارت او را بیچاره کرد.
Aysan
امام صادق (ع) فرمود: «من هرگز آب سرد ننوشیدم، مگر آن که حسین بن علی را به یاد می آوردم» و نیز فرمود: «ما من عبد شرب الماء فذکر الحسین و لعن قاتله الا کتب له مأة الف حسنة و حط عنه مأة الف سیئة»؛ (۶) هر که آب بنوشد و امام حسین (ع) را یاد کند و قاتل او را لعن نماید، برای او هزار حسنه نوشته می شود و هزار گناه از او محو می گردد.
Aysan
شهادت تشنه کامانه امام حسین (ع) چنان داغ و غم سنگینی بر دل‌ها نهاده است که می سزد با دیدن هر نهر و چشمه و با نوشیدن هر آب و شربت گوارا، از لب‌های عطشان آن حضرت، یاد شود؛ چرا که آب یاد آور آن عاشورای عطش ریز و آن کام‌های تشنه عاشورائیان شهید است
Aysan
بأبی الجسوم العاریات علی الثری ما سترها الا مثار غبار پدر و مادرم به فدای آن بدن‌های برهنه‌ای باد که بر زمین افتاده بودند و برای آنها جز غبار و خاک، ساتری نبود. بأبی الجسوم الضایعات وحیده ما انسها الا وحوش قفار پدر و مادرم به فدای آن بدن‌های شریفه ای که آنها را ضایع کرده و تنها گذارده بودند و انیسی برای آنان جز وحشیان صحرا نبود.
سیّد جواد
ابو هریره که از مزدوران معاویه و از دشمنان خاندان امامت است در عین حال اعتراف می کند که: رسول اکرم (ص) را دیدم که حسن و حسین (ع) را بر شانه‌های خویش نشانده بود و به سوی ما می آمد، وقتی به ما رسید فرمود: هر کس این دو فرزندم را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر که با آنان دشمنی ورزد با من دشمنی نموده است.
سیّد جواد

حجم

۱۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان