دانلود و خرید کتاب نه تنبیه، نه تشویق الفی کهن ترجمه اکرم کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نه تنبیه، نه تشویق اثر الفی کهن

کتاب نه تنبیه، نه تشویق

معرفی کتاب نه تنبیه، نه تشویق

«نه تنبیه، نه تشویق: چگونه انگیزه‌های درونی را پرورش دهیم» نوشته الفی کهن (-۱۹۵۷) است و روش‌هایی برای انگیزش کودکان و نوجوانان با رویکرد متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد. این روشکرد مبتنی بر این است که به جای ابزارهای تشویقی یا تنبیهی، روی پرورش انگیزه‌های درونی تمرکز دارد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: به‌طورکلی پاداش در تکالیف گوناگون بسیاری نه‌تنها موجب بهبود عملکرد نمی‌شود بلکه کیفیت کار را خدشه‌دار می‌سازد، به‌ویژه تکالیفی که نیاز به خلاقیت دارند. البته برنامه تشویقی یا پرداخت برمبنای شایستگی، به استفاده از پاداش بستگی دارد. اما به چه دلیل باید باور کنیم چنین کاربردی از عواملی که سایر انگیزه‌های بیرونی را عقیم می‌گذارند تأثیر نخواهد پذیرفت؟ خیر. انگیزه بیرونی در محیط‌های کاری به‌هیچ‌وجه مؤثرتر از محیط‌های دیگر نیست. در سال ۱۹۶۰ مک‌گرگور با توجه به اینکه برنامه‌های تشویقی می‌توانند به پیامدهای زیر منجر شوند آنها را مورد انتقاد قرار داده است: محدود ساختن عمدی بازدهی، مخفی‌کاری، تولید پنهانی، گزارشهای دروغین ...، خصومت نسبت به مجریان برنامه، بدبینی و تردید درباره صداقت و انصاف مدیران، بی‌تفاوتی نسبت به اهمیت همکاری با دیگر بخش‌های سازمان (جز در مواردی که شامل همکاری دسیسه‌آمیز برای شکست نظام پاداش‌دهی صورت می‌گیرد). برخی کارشناسانی که بر اجرای این برنامه‌ها نظارت دارند خود می‌توانند پیامد آن را ببینند. در کنفرانسی تحت عنوان «به‌کارگیری نیروهای انسانی»، یکی از مدیران سه کمپانی بزرگ خودروسازی، نتایج تحقیقات زمینه‌یابی انجام‌شده توسط خود و همکارانش را شرح می‌داد. این پژوهش نظر کارمندان شرکتهای گوناگون را درباره برنامه‌های تشویقی جویا شده بود. نهایت نکته مثبتی که او توانسته بود گزارش کند این بود که برنامه‌های آنها آثار منفی خیلی زیادی نداشته است.
والدین قطعاً تأثیرگذارند
ستاره بابایی
اصول کارکرد مغز در کودکان
جان مدینا
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
کلیدهای پرورش مهارت دوست‌یابی در کودکان و نوجوانان (۲۴ مشکل اصلی دوستی و راه‌ حل‌های آن)
میشل بربا
کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان
سوزان استرایکر
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله
سوزان ای. گاتلیب
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
کلیدهای پرورش مهارت های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان
دروتی ریچ
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
کلیدهای پرورش احساس امنیت در کودکان و نوجوانان
استنلی‌گرین اسپن
کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان
میشل بربا
انضباط بدون گریه
الیزابت پنتلی
کودک و حد و مرزهایش
هنری کلاود
۱۰ روز تا داشتن کودکی سازگارتر و آرام‌تر
جفری برنشتاین
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
شادی جهرانی
کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان
میرنا بی. شور
کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان
ک‍ری‍س‍ت‍ال‌ دف‍ری‍ت‍اس‌
فرزندپروری بدون شرط
الفی کهن
اسباب بازی
ناصر یوسفی

نظرات کاربران

سهیلا
۱۳۹۹/۰۲/۱۷

با احترام برای تمام دوستانی که این کتاب براشون مفید بود باید عرض کنم : نثر این کتاب برای من به عنوان یک مادر سنگین بود. به نظر من کتاب بیشتر برای دوستانی است که در این حوزه به صورت

- بیشتر
محمدحسین
۱۳۹۶/۱۲/۰۴

مطالعه این کتاب واقعا برای همه پدر و مادرها و مدیران در سطوح مختلف ضروریه و شواهد بسیار مستدل علمی در تاثیر منفی پاداش در تربیت فرزند، دانش آموز و کارمندان ارائه میده

محسن
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

احتمالا بیشتر ما می‌دانیم که تنبیه شیوهٔ خوبی برای تربیت بچه‌ها یا مدیریت کارمندها و... نیست. اَلفی کُهن در حوزهٔ آموزش، والدگری و رفتارهای انسانی فعالیت می‌کند و در این کتاب نشان می‌دهد که تشویق هم شیوهٔ مناسبی برای کنترل

- بیشتر
حسین(ع) همه جا با ماست
۱۳۹۷/۱۲/۲۵

خیلی کتاب جالبیه برام .پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش. آموزه های خیلی جدید و متفاوتی رو درک کردم.

elise
۱۳۹۹/۰۲/۲۳

به عنوان یک معلم که در این زمینه مطالعات زیادی انجام دادم بسیار جالب و جامع بود.

کاربر ۹۸۸۹۵۷
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

این کتاب برای افرادی که تخصصی در حوزه روانشناسی درس خوندن و کار می‌کنن مفید هست. چون بیشتر نظریه‌های رفتاردرمانی رو تحلیل می‌کنه و مثال می‌زنه. به‌نظرم این کتاب برای افراد دیگه مثل پدر و مادرها ممکنه خسته کننده باشه

- بیشتر
مریم قاسمی
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

کتاب؛کتاب خوبیه

panah
۱۴۰۲/۰۹/۱۰

مدام داره یک حرف رو با جمله های مختلف تاکید میکنه،راهکار مشخص نمیکنه

دارسی
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

خوب بود

V
۱۴۰۰/۰۱/۰۲

یکی از همکاران معرفی کرد به نظرم خوب باشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳۹)
تعریف‌وتمجید «موجب وابستگی به تأیید دیگران می‌شود و اگر بیش از اندازه اِعمال گردد به احساس ناامنی در کودک دامن می‌زند، به‌گونه‌ای که تصور برآورده نساختن انتظارات دیگران ممکن است او را به وحشت اندازد»
ری
اصل مطلب نیز همین جاست: تفرقه بینداز و حکومت کن.
elinow
«حتمآ باید این را هم یاد بگیریم؟» یا «آیا این مطلب در امتحان می‌آید؟» هر آموزگاری باید معنی این سؤالها را بداند. این سؤالها زنگ خطر را به‌صدا درمی‌آورند. زبان‌حال دانش‌آموزی که چنین سؤالی را مطرح می‌کند این است: «افراد خوش‌نیتی که با رشوه یا تهدید مرا وادار به انجام تکالیف کرده‌اند عشق به یادگیری را در من کشته‌اند. حالا همه آنچه من می‌خواهم بدانم این است که آیا باید آن تکالیف را انجام بدهم یا نه، و اگر انجام بدهم در قبال آن چه چیزی نصیبم می‌شود.»
کاربر ۶۸۳۵۲۰
معلمی از صحبت کردن دانش‌آموزان در کلاس عصبانی می‌شود. بی‌گمان وی باید شهامت داشته باشد که از خود بپرسد آیا عاقلانه است انتظار داشته باشم دانش‌آموزان مدتی طولانی کاملا ساکت و بی‌سروصدا بنشینند، یا شاید اصلا اشکال از من است که حوصله سروصدای بچه‌ها را ندارم. مسلّم است که توجیه محترمانه کودکان شش ساله برای آرام نشستن، مستلزم صبر و تلاش است. اما اعلام این مطلب که «اگر ساکت بنشینید فلان جایزه را خواهید گرفت...» مستلزم به خرج دادن هیچ شهامتی، هیچ فکر و تلاشی، هیچ صبر و حوصله‌ای، هیچ استعدادی و هیچ صرف وقتی از سوی معلم نیست.
حبیب اله برجی
وقتی مرتب به کودکان قول می‌دهیم که در قبال رفتار مسئولانه پاداش دریافت خواهند کرد، به دانش‌آموزان وعده می‌دهیم که در ازای یادگیری مطالب جدید جایزه خواهند گرفت و به کارمندان یادآوری می‌کنیم که کار بهتر با مزایای بیشتری جبران خواهد شد، درواقع فرض را بر این می‌گذاریم که آنها به اختیار خود دست به چنین عملی نخواهند زد یا اصلا نمی‌توانند چنین کنند. اگر قابلیت رفتار مسئولانه، عشق ذاتی به یادگیری و میل به درستکاری بخشی از هویت انسانی ما باشد این فرض پنهان که عکس چنین قضیه‌ای را قبول دارد انسانیت ما را زیرسؤال می‌بَرد.
fr
«اشتباهات دوستان ما هستند.»
محسن
تنبیه نفرت و انزجار تولید می‌کند نه مسئولیت‌پذیری.
Mohammad Ali Zareian
مشکل از آنجا ناشی می‌شود که ما برای کنترل رفتار دیگران، آنچه را آنان بدان علاقه یا نیاز دارند در اختیار بگیریم و بعد آن را به‌صورت مشروط به آنها بدهیم.
Mohammad Ali Zareian
هر ایده و طرز تفکر بانفوذی زمانی به سبب جذابیت و قدرت متقاعدسازی‌اش موردتحسین قرار می‌گیرد و زمانی به علت نفوذ و سلطه‌اش بر فرد و جامعه موجب نگرانی می‌شود. و اما زمان نگرانی هنگامی است که ایده آن‌قدر شایع می‌گردد که دیگر حتی مورد تأمل قرار نمی‌گیرد و چنان ریشه می‌دواند که مسلّم فرض می‌شود.
حسین
بدرفتاری کودک باید به‌مثابه «فرصتی برای آموختن» تعبیر شود؛ به‌منزله مشکلی که باید به کمک خود او حل شود نه تخلفی که مستوجب تنبیه باشد.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۳۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۰۰۰
تومان