دانلود و خرید کتاب قصه‌های شاهنامه فردوسی (جلد۱) نگار شادلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه‌های شاهنامه فردوسی (جلد۱) اثر نگار شادلو

کتاب قصه‌های شاهنامه فردوسی (جلد۱)

معرفی کتاب قصه‌های شاهنامه فردوسی (جلد۱)

«قصه‌های شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به نثر روان» توسط نگار شادلو برای آشنایی نونهالان رده ج و د با داستان‌های شاهنامه روان‌نویسی شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

جمشید شاه، خودکامگی (خودسری) پیشه کرد و در اندک زمان به شوربختی (بیچارگی) افتاد. در این هنگام در سرزمین تازیان، پادشاهی بود خداشناس و دادگر به نام «مرداس». او پسری داشت تیره‌دل و ناسپاس به نام «ضحاک». روزی اهریمن در برابر ضحاک نمایان شد و او را فریب داد و به کشتن پدر برانگیخت.

ضحاک، دل به اهریمن سپرد و مهر فرزندی را از یاد برد. او به نیرنگ، مرداس را پنهانی در چاهی ژرف انداخت و خود به جای او بر تخت شاهی نشست. دیگر بار، اهریمن خنده‌کنان پیش ضحاک آمد و گفت: «اگر از پیمان من سرنپیچی تو را به پادشاهی سراسر گیتی خواهم رساند. آن‌گاه دد (جانور وحشی) و دام (جانور اهلی) و مرغ و ماهی و همهٔ جانوران روی زمین به زیر فرمان تو خواهند آمد:

بدو گفت: «چون سوی من تافتی

ز گیتی همه کام دل یافتی

اگر همچنین نیز پیمان کنی

نپیچی زگفتار و فرمان کنی

جهان سر به سر پادشاهی توراست

دد و مردم و مرغ و ماهی تو راست

دیری نگذشت که باز اهریمن خود را به چهرهٔ جوانی زیباروی و سخندان درآورد و نزد ضحاک رفت و گفت: «من هنر خوالیگری (آشپزی) می‌دانم. اگر پادشاه بپذیرد، هر روز می‌توانم خورش‌های خوشمزه بپزم.» ضحاک از این سخن خوشحال شد و دستور داد تا کلید خورشخانه را به او سپارند. در آن هنگام خوراک مردمان، چه گرانمایه و چه بی‌چیز، همه از میوه و سبزی و رُستنی‌های دیگر بود و خوردن گوشت جانوران را کاری ناپسند می‌دانستند.

نظرات کاربران

سید عال خدا
۱۳۹۹/۰۹/۱۱

این کتاب خیلی خوبه از شما خیلی سپاس گذارم که این کتاب رو توی تاغچه گذاشتید 🙏🙏🙏💜🤍 ممنون

فائزه
۱۴۰۱/۰۹/۰۶

عالی👌🏻👌🏻👌🏻

فاطمه ، عاشق کتاب
۱۴۰۰/۱۰/۰۴

سلام من این کتاب رو از آقای محمد حسن شیرازی به نام قصه های شاهنامه بیژن و منیژه مرگ رستم رو خوندم خیلی کتاب قشنگی بود

هادی تقی پور
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

خیلی عالی

mehrdad mahjob
۱۳۹۸/۰۷/۱۸

افتضاح . نمونه کتاب رو خوندم انگار طرف کلا با شخصیت های شاهنامه مشکل داشته .یه راس رفته سر خودکامگی جمشید .نه از خدمات جمشید شاه نوشته نه بزرگی شکوه پادشاهیش فقط اول بسم الله نوشته که جمشید شاه بد

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
ضحاک با سپاهی که از ایرانیان و تازیان گرد آورده بود، جمشید را شکست داد و پیروزمندانه وارد «تخت‌جمشید» شد. شاه بخت‌برگشتهٔ ایران، صد سال پنهان از همه، در آوارگی و بی‌پناهی می‌زیست تا آن‌که سرانجام در کنار دریای چین به چنگ ضحاک افتاد و آن سلطان ماردوش وی را بی‌درنگ با اره به دو نیم کرد و خود را از گزند او آسوده ساخت.
مهدی تمدن رستگار
از فرانک می‌آموخت که دوست داشتن، تعبیر مهرورزی‌ست و از پیرمرد پارسا، فراگرفته بود که بالندگی و سرافرازی در آموختن و دانستن است.
مهری
داستان جنگ منوچهر با سلم و تور چندی که گذشت، فریدون دریافت کنیزکی به نام «ماه‌آفرید» که ایرج او را دوست می‌داشت، از وی باردار است. فریدون شادمان شد و دلش آرام گرفت، زیرا امیدوار بود که فرزند ایرج ببالد و کین پدر را از آن دیوخویان، بستاند. از قضا ماه آفرید دختری به دنیا آورد که چهره‌ای زیبا همچون روی ایرج داشت، فریدون خدا را سپاس گفت و شاهدخت کوچک را به ناز پرورد تا آن‌که بزرگ و بزرگتر شد.
مهدی تمدن رستگار

حجم

۸۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۸۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان