دانلود و خرید کتاب برقله‌های ناامیدی امیل چوران ترجمه سپیده کوتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برقله‌های ناامیدی اثر امیل چوران

کتاب برقله‌های ناامیدی

نویسنده:امیل چوران
انتشارات:نشر پیدایش
امتیاز:
۳.۹از ۳۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برقله‌های ناامیدی

«بر قله‌های ناامیدی» نام اثری از امیل چوران (۱۹۵۵-۱۹۱۱)، فیلسوف و جستارنویس رومانیایی است. او در رشته فلسفه از دانشگاه بخارست، فارغ‌التحصیل شد. در دوران دانشگاه با اوژن یونسکو و میرچا الیاده آشنا شد و این دوستی تا پایان عمر ادامه داشت. در جوانی به فاشیسم گروید و در پیروی از نائو یونسکو، اگزیستانسیالیسم را با اشکال گوناگون فاشیسم درآمیخت. چوران به آلمانی تسلط داشت و مطالعات اولیه‌اش حول نظریات کانت، شوپنهاور و به‌ویژه نیچه بود. در دانشگاه، همزمان از آثار گئورک زیمل، لودویگ کلاگز و مارتین هایدگر تأثیر گرفت. در میان نویسندگان روس نیز به آثار چخوف و داستایوفسکی علاقه داشت. چوران که به جریان فلسفی معمول بی‌علاقه بود، در آثارش مکاشفۀ فردی و شاعرانگی شورانگیز را جایگزین نظریه‌پردازی انتزاعی کرد و بخش چشم‌گیری از شهرتش را، پس از چاپ آثارش به فرانسوی، به‌دست آورد. آثار او معمولاً بازتابی است از فضای عذاب، وضعیتی که خود چوران از سر گذرانده و با تغزل و ابراز احساساتی شدید و گاه بی‌رحم همراه شده. چوران، که دل‌مشغول مسئلۀ رنج و مرگ است، در بر قله‌های ناامیدی به تفصیل به خودکشی، همچون ایده‌ای برای ادامۀ زندگی، پرداخته است. اولین صورت‌بندی درونمایۀ الیناسیون را، که از بارزترین مباحث اگزیستانسیالیسم است، پیش از سارتر و کامو، می‌توان در همین اثر چوران جوان یافت. بخشی از کتاب: همگان معصومیتشان را از کف نمی‌دهند. ازاین‌رو همه اندوهگین نیستند. آنان که معصومانه می‌زیند، نه از سر حماقت ـ که معصومیت موقعیتی است ناب و مبرا از چنین نواقصی ـ بلکه از سر عشق غریزی و ذاتی به طبیعت، که معصومیت همیشه بی‌درنگ افسون آن را درمی‌یابد، هم آنان به هماهنگی با زندگی می‌رسند، به یکی‌شدن با آن. و چه بسیار رشک می‌برند به آنها، کسانی که بر قله‌های ناامیدی در کشمکش‌اند. فروپاشی مستلزم فقدان کامل معصومیت است، این موهبت شیرین که شناخت ویرانش می‌کند. شناخت، دشمن زندگی. معصومیت خاک حاصلخیز عشق و اشتیاق است، لذت افسون طبیعی هستی است و تجربۀ ناخودآگاه تناقضاتی که دیگر سرشتی تراژیک ندارند. برای رسیدن به شادی بکر معصومیت نباید آگاهانه در تناقض زیست یا از تراژدی و اندیشۀ مرگ باخبر بود.

نظرات کاربران

نازنین بنایی
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

من این کتابو توی حال بدی و افسردگی خوندم. برای من کار کرد. چون همونقدر که این موقعا کتابای انگیزشی و... باعث میشن دلم بخواد خودمو بکشم حرفای درست حسابی هم از خشم و استیصالم کم میکنن. احساس اینکه یه

- بیشتر
maryam_z
۱۳۹۸/۱۰/۲۴

"از آن جایی که نه در وجود و نه در عدم رستگاری نیست، بگذار جهان با قوانین لایزالش تکه تکه شود !!" ____________ خاطرم هست در اولین مواجهه ی من با عنوان کتاب، تضاد "قله" و "نا امیدی" شگفت زده ام کرد.

- بیشتر
خاک
۱۳۹۸/۰۹/۱۳

کتاب سنگینی که با ظرافت و زیبایی تمام ترجمه شده.فلسفه ای برای لذت بردن از پوچی و فانی بودن زندگی.خوانش آن دشوار است ولی به تمام آنهایی که نا آرام و سر گردانند و قایق فلسفه شان به صخره خورده

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

(۵-۲-[۷۸]) امیل چوران در این کتاب ترس ها و دغدغه‌های وجودی انسان همچون مرگ، تنهایی، جنون، خودکشی و وانهادگی رو خیلی خوب توصیف میکنه، انسان رو با واقعیت جهان و تفکرات اگزیستانسیال روبرو میکنه، امید واهی نمیده و اندیشه های خوشبینانه

- بیشتر
Abozar Nimroozi
۱۳۹۸/۱۰/۰۷

برای خوندن این کتاب که مسلمه یک شاهکار و ترجمه خوبی هم داره باید از خودت بپرسی آیا روحم آمادگی پرسش از حجم سنگین بودن را داره. کتاب برای کسانی که تو کودکی کافکا و سارتر و کامو خوندن و

- بیشتر
yazdaan
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

امیل چوران فیلسوف کمتر شناخته شده ای است؛شاید دلیل آن این باشد که در فلسفه اش مغلطه و دورویی وجود ندارد و کاملا با مخاطب رک سخن میگوید و پوچ بودن جهان و بی معنایی آن را به زیبایی به

- بیشتر
Ali Zamani
۱۳۹۶/۱۰/۰۷

فوق‌العاده قابل‌تأمل... برای کسانی که می‌خواهند به پوچی زندگی نزدیک شوند؛ البته احتیاط را فراموش نکنید چون ممکن است هر آن‌چه برایتان معنا دارد را از کف بدهید! اما اگر پیش از این‌ها از کف داده باشید، با خواندنش آرام

- بیشتر
Dan
۱۳۹۸/۰۵/۲۵

سالها بود دنبال کتابی بودم که زندگیمو تکون بده. و بالاخره اون کتاب پیدام کرد. تکون دهنده، فرح بخش و پویا

nostalgia
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

ترجمه روان نیست یذره آدم ب جون کندن میوفته :| ولی جزو کتابایی ک قبل از مرگ باید بهش یسر بزنید...

تام ریدل
۱۴۰۲/۰۳/۳۱

اولا کتاب خوبیه تقریبا مث خوندن کتابای نیچه اس اما این شدیدا ساده تره و.... نظر اصلیم راجب قیمت کتابه من نسخه چاپی کتابو خریدم صد هزارتومن در حالیکه نسخه الکترونیکیش هفتادو سه هزار تومنه . من نمیدونم به چه دلیلی اینقد

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰۱)
نمی‌فهمم چرا باید در این جهان کاری کنیم، چرا باید دوستان و آرمان‌ها، امیدها و رویاهایی داشته باشیم؟ بهتر نبود به گوشه‌ای دورافتاده از دنیا پناه می‌بردیم، جایی که در آن صدای هیاهو و آشفتگی‌های جهان به گوشمان نرسد؟ آن‌وقت می‌توانستیم از فرهنگ و جاه‌طلبی چشم بپوشیم؛ همه‌چیز را ببازیم بی‌آنکه چیزی به کف آریم؛ مگر این دنیا چه حاصلی برای ما دارد؟
Mohammad
غم‌انگیز نیست انسان بودن؟ حیوانِ پیوسته ناراضیِ معلق میان مرگ و زندگی.
maryam_z
در این جهان، که نباید افسوس چیزی را خورد، چه بسیار چیزها مایۀ افسوس‌اند؛ اما از خودم می‌پرسم آیا جهان به افسوس‌خوردن من می‌ارزد؟
maryam_z
دیگر نه می‌خواهم و نه می‌توانم انسان باشم. چه باید بکنم؟ خدمت به نظامی اجتماعی و سیاسی؟ بدبخت کردن زنی؟ دنبال نقصان نظام‌های فلسفی گشتن؟ جنگیدن برای آرمان‌های زیبایی‌شناسی و اخلاقی؟ این‌همه بسیار ناچیز است. من انکار می‌کنم انسان بودنم را، حتی به قیمت تنها ماندن.
Mohammad
هر روز بیش از پیش متقاعد می‌شوم که انسان، حیوانی اندوهگین است، رهاشده و محکوم به یافتن راه خود در زندگی. طبیعت هرگز همچون او را به خود ندیده. او از به‌اصطلاح آزادی خود هزاران بار بیشتر از اسارت در وجود طبیعی در رنج است. تعجبی ندارد که اغلب آرزو می‌کند گُلی یا گیاهی باشد.
Amir
هرکس با رنج خود، که آن را مطلق و نامحدود می‌پندارد، تنهاست. با مقایسۀ رنج شخصی‌مان با مصائب همۀ جهانیان تا به امروز، هولناک‌ترین عذاب‌ها و سخت‌ترین شکنجه‌ها، ظالمانه‌ترین مرگ‌ها و دردناک‌ترین خیانت‌ها، همۀ مطرودین، همۀ آنان که زنده‌زنده در آتش سوختند یا از گرسنگی مردند، چقدر می‌توانیم از عذاب خویش بکاهیم؟ رنج هیچ‌کس نه با این خیال که همۀ ما فانی هستیم و نه با رنج‌کشیدن دیگران در گذشته و حال، به‌معنای واقعی، تسلا نمی‌یابد.
maryam_z
قدم‌زدن در تنهایی، به‌ویژه شب‌ها، وقتی‌که هیچ‌یک از جذابیت‌های معمول نمی‌تواند دل‌ربایی کند، برای فرایند عمیق خودسازی مناسب است.
Chia.V
بهتر نبود اشک‌هایم را، در انزوای مطلق، در شن‌های ساحلی دفن می‌کردم؟ اما من هرگز نگریستم، چراکه اشک‌هایم همواره به اندیشه تبدیل شده‌اند و اندیشه‌هایم به تلخی اشک‌هایم است.
Mohammad
«من خواب را از دست دادم و این بزرگ‌ترین تراژدی‌ای است که بر سر کسی می‌آید، بسیار بدتر از زندانی بودن. حوالی نیمه‌شب از خانه بیرون می‌رفتم و پرسه‌گرد خیابان‌ها می‌شدم. فقط چندتایی دیوانه و من در خیابان بودیم، تنهایِ تنها در تمام شهر که بر آن سکوتی مطلق حکم‌فرما بود.»
Mohammad
اگر کسی برای خوشبختی من مرده باشد، من حتی بیش از پیش ناخشنودم، چراکه نمی‌خواهم زندگی خود را بر گورستانی بنا کنم. گاهی حس می‌کنم در برابر همۀ رنج‌های تاریخ مسئولم، زیرا درک نمی‌کنم چرا کسانی برای ما خون ریخته‌اند.
maryam_z

حجم

۱۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۷۳,۲۰۰
تومان