دانلود و خرید کتاب دل آگاهی مسیحا برزگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دل آگاهی اثر مسیحا  برزگر

کتاب دل آگاهی

معرفی کتاب دل آگاهی

«دل‌آگاهی (نگاهی به زندگی از چشماندازی دیگر)» نوشته مسیحا برزگر (-۱۳۴۰) است. کتابی با موضوع خودآگاهی و کمال‌گرایی که به پرسش‌هایی از این دست پاسخ می‌دهد: آمدنم بهرِ چه بود؟» معنا و هدف این زندگی چیست؟ چگونه می‌توانم بهترین بهره را از زندگی خود ببرم؟ در زندگی، باید بر چه تمرکز کنم؟ آیا من می‌توانم در آن‌چه هست دگرگونی ایجاد کنم؟ در مقدمه می‌خوانید: از آن‌جا که ما، به طور معمول، محصول شرایط خود هستیم، از آن‌جا که ما آموخته شده‌ایم کاری را انجام بدهیم که از ما توقع می‌رود، فکر می‌کنیم پاسخ پرسش ما باید بیرون از خودِ ما باشد. ما عادت کرده‌ایم سرنخ‌ها را از منابع بیرون از خود بگیریم ــ پند و نصیحت‌های والدین، همسر، دوستان، مشاوران خصوصی حرفه‌ای. ما تحت‌تأثیر فرهنگ عامه قرار داریم و به شدت عامیانه فکر و عمل می‌کنیم. بیرونی کردن حقیقت، ما را روی تردمیل سردرگمی و تردید و اضطراب نگه می‌دارد. ما مدام می‌ترسیم مبادا از دیگران عقب بیفتیم. ما خود را در انبوهی از نظرها و نظریه‌های «رمز و راز موفق شدن» غرق کرده‌ایم. با وجود این، همواره احساس می‌کنیم آنچه داریم را نمی‌خواهیم و آنچه می‌خواهیم را نمی‌یابیم. هنگامی که درمی‌یابیم زندگی باید چیزی بیشتر از آنی باشد که هست، چیزی واقعی، چیزی که روح ما را اقناع کند، آنگاه به دنبال آن چیز می‌گردیم. از این لحظه به بعد است که ما در مسیر هدف عمده و حقیقی زندگی خود گام برمی‌داریم. دل‌آگاهی، تو را به این هدف عمده رهنمون می‌شود؛ به خویشتن حقیقی خویش. دل‌آگاهی، به تو غذایی برای روح می‌دهد و از تو می‌خواهد تا به خود اعتماد کنی و مسیری تازه در پیش بگیری. قدرتمندترین توانایی ما ــ که در درون ماست ــ توانایی دریافتِ الهامات آسمانی‌ست. ما می‌توانیم این الهامات را با عقلانیت و احساسات خود همراه کنیم و از این‌ها شالوده‌ای بسازیم برای تصمیماتی که می‌گیریم. هنگامی که دل‌آگاهی و عقلانیت ما دست به دست هم می‌دهند، آنگاه به طور شفاف می‌دانیم به چه نیازمندیم و چه باید بکنیم.

نظرات کاربران

ماهک
۱۳۹۷/۱۲/۱۰

این کتاب عالیییییه

ella
۱۳۹۹/۰۶/۲۶

من نسخه چاپی این کتاب رو داشتم . یکی از بهترین کتاب هایی است که دریچه ی جدیدی رو به زندگی به شما نشان خواهد داد .

کاربر 8115190
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

بسیار عالی و زیباست

🍁🍂دخـــــــــترپایـــــــیز🍁🍂 mm
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

عاللللی بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
به دو شیوه می‌توان زندگی کرد: نخست، به گونه‌ای که گویی هرگز معجزه‌ای رخ نمی‌دهد. دوم، به گونه‌ای که گویی همه‌چیز معجزه است. آلبرت آینشتاین
🎸🍃تبسم🍃🎸
گاهی روی یک صندلی راحت بنشین و با خود گفت‌وگو کن. برای مثال، می‌توانی خودت را فردی دیگر تلقی کنی و به او بگویی: «تو دچار گرفتگی و قبض شده‌ای. بسیاری از آدم‌ها دچار گرفتگی و قبض‌اند. این حالت تو ناشی از شوک‌ها و سرخوردگی‌های گذشته‌ی توست. همین‌هاست که آدم را سرد و زمخت می‌کند. با چسبیدن به گذشته‌ها، ناخودآگاه، معنا و هویتی دروغین برای خود می‌سازی. این، شیوه‌ی تفکر کهنه است و دیگر نیازی به چنین شیوه‌ای نیست. تو غمگین نیستی. تو محروم از محبت نیستی. تو نادیده گرفته نشده‌ای. تو سرشار از منفی‌بافی نیستی. تو آن‌قدر عقب‌افتاده نیستی که توسط رفتار کورِ دیگران مطرود شوی. حالا دیگر وقت آن رسیده که یک‌بار و برای همیشه، از تظاهر به این که ترسِ دیگران، جهل دیگران، و رفتار بد آن‌ها تو را جریحه‌دار کرده است، دست برداری. در زندگی بشری، از این ترس‌ها و نادانی‌ها و بدی‌ها زیاد بوده است و زیاد خواهد بود. پاره‌ای از ذهن، دوست دارد در تاریکی بماند. همان پاره است که به این شوک‌ها و ضربه‌ها چنگ می‌زند و به آن‌ها سفت می‌چسبد تا آن هویتِ کوچولوی خود را حفظ کند. آخرین نشانه‌های این چنگ‌زدن‌ها و سفت چسبیدن‌ها نیز باید محو شوند. دیگر نباید از این که تو آدمی آسیب‌دیده و زخمی و جریحه‌دار هستی، هویت کسب کنی.
سینا
مَا کذَبَ الفُؤادُ مَا رأَی. دل، آنچه را دید گفت. دل هرگز دروغ نگفت. سوره‌ی مبارکه‌ی نجم، آیه‌ی شریفه‌ی ۱۱.
معجزه ی سپاسگزاری
به یاد داشته باش: همه‌چیز دلچسب است، اگر تو به آن‌ها دل بدهی.
🎸🍃تبسم🍃🎸
بنویس تا توان دل‌آگاهی خویش را فعال کنی
معجزه ی سپاسگزاری
ماهاتما گاندی می‌گفت: «پرسشی دشوار: حقیقت کدام است؟ اما من، برای خود، پاسخ این پرسش را یافته‌ام: آنچه صدای درونم به من می‌گوید.»
🎸🍃تبسم🍃🎸
کسی که فقط با منطق و عقل خویش می‌بیند، چیز قابل توجهی نمی‌بیند و هرگز دچار شگفتی و حیرت نمی‌شود. برای چنین آدمی، هیچ چیز شگفت‌انگیز نیست، همه‌چیز عادی‌ست. به کله‌ی چنین آدمی، فکرهای بزرگ خطور نمی‌کند. چنین آدمی، هرگز خطر نمی‌کند. او خود را در صندوقی کوچک زندانی کرده است. آلبرت آینشتاین
🎸🍃تبسم🍃🎸
افلاطون می‌گوید: «عاشقِ دانایی، هرگز در سطح ظواهر امور متوقف نمی‌شود. او از ظواهر عبور می‌کند و به ژرفاها می‌رود. در ژرفاهاست که او با حقیقت دیدار می‌کند.»
🎸🍃تبسم🍃🎸
گوته می‌گفت: «به دل خود اعتمادکن. آنگاه، چگونه زیستن را خواهی آموخت.»
🎸🍃تبسم🍃🎸
گذشته را رها کن؛ این را که چه بوده‌ای و چه کرده‌ای. این که چه اتفاقاتی برای تو افتاده است، چندان اهمیتی ندارد. خاطره‌ها را در شطِ حضور حضرت حق رها کن تا بروند. لازم نیست به آن‌ها بچسبی و چیزی را به یاد بیاوری. دل‌آسوده و فارغ‌البال باش. تو می‌دانی آنچه را که لازم است بدانی. نگه داشتن یک تاریخ شخصی، انرژی زیادی می‌برد. بگذار حبابِ این تاریخ شخصی بترکد. خود را نوزادی فرض کن که تازه به دنیا آمده است. اکنون، تو تازه هستی. نگاه تو تازه است. اکنون، نگاهِ تو به تو می‌آموزد.
seemorgh

حجم

۳۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان