دانلود و خرید کتاب میریام لوئیجی پیرآندللو ترجمه امیرحسین رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب میریام

«میریام» نام مجموعه داستان‌هایی با موضوعات گوناگون از نویسندگان قرن بیستم اروپا نظیر لوئیجی پیرآندللو، سامرست موام، آلبرکامو، ترومن کاپوتی و دیگران است که امیرحسین رضایی (-۱۳۶۱) آنها را ترجمه کرده است. مزرعه در دره کوچکی در میان تپه‌های سامرست شایر قرارداشت؛ خانه‌ای سنگی و قدیمی که با انبارها، اصطبلها و پرچین احاطه شده‌بود. روی دروازه‌ی ورودی، تاریخ ساخت آن، ۱۶۷۳ با خط زیبایی کنده‌کاری شده‌بود و خانه؛ خاکستری و متأثر از فرسایش هوا به اندازه‌ی درختان پیرامونش سهمی از منظره‌ی دلنواز را به خود اختصاص داده‌بود. خیابانی در میان نارونهای باشکوه از ورودی جاده تا باغ مرتب و پاکیزه کشیده شده‌بود. آدمهایی که در این خانه می‌زیستند همچون خود خانه سخت، قوی و با وقار بودند. تنها مایه مباهاتشان این بود که از آغاز ساخت این خانه، همه‌ی ساکنانش از پدر تا پسر در یک روند گسست ناپذیر در آن به دنیا آمده و مرده بودند. آنها به مدت سیصد سال زمینهای اطراف خانه را کاشت و برداشت کرده‌بودند. جورج میدوز اکنون مردی پنجاه ساله بود. همسرش یکی دو سال از او جوان‌تر بود. هردو، ساده و دوست‌داشتنی، در مرحله‌ی کمال و پختگی زندگیشان قرارداشتند و بچه‌هایشان، سه دختر و دو پسرِ زیبا و خوش‌بنیه بودند. من هیچ گاه خانواده‌ای با این یک‌پارچگی و توازن ندیده‌بودم. آنها سرخوش، تلاشگر و مهربان بودند. زندگیشان کمالی داشت که زیبایی تمام عیارِ سمفونی‌های بتهوون و تصاویر تیتیان را به آن می‌بخشید. خوشبخت بودند و استحقاق این خوشبختی را داشتند. اما ارباب خانه –به باور روستائیان- ابداً جورج میدوز نبود بلکه مادر او بود. آنها می‌گفتند مردانگی این زن دو برابر پسرش است. زنی هفتاد ساله، بلندبالا، راست‌قامت و با وقار با موهای خاکستری. با وجود چین‌های فراوان صورتش چشمانی درخشان و ستیزه‌جو داشت. حرفش قانون خانه و مزرعه بود اما طبعِ شوخی داشت.

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۶/۰۷/۲۰

یک مجموعه داستان عالی از نویسندگان برجسته دنیا.

Faeze
۱۴۰۰/۱۰/۱۴

کلا داستان های خیلی خوبی داشت.. داستان سامرست موام و آلبرکامو رو بیشتر دوست داشتم :)

AS4438
۱۴۰۰/۰۲/۰۵

مجموعه داستان های بسیارعالی وخواندنی ازنویسندگان بزرگ دنیا

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
یکی از شاخه‌های رُز مصنوعی گلدانِ روی میزِ قهوه را لمس کرد. با حالتی رنگ پریده توضیح داد: «بَدَل، چقدر غمگینِ، بدل‌ها غمگین نیستن؟»
ناهید
هکتور مونرو (۱۹۱۶-۱۸۷۰)، که با نام مسعار «ساکی» می نوشت، از پدر و مادری اسکاتلندی در برمه به دنیا آمد اما بیشتر عمرش را در انگلستان سپری کرد. تبِ مغزی که بر اثر ضعف جسمی در کودکی بر او عارض می شد، روند آموزشش را تحت تأثیر قرار داد اما تا سن دوازده سالگی به هر حال آموزش مقدماتی را زیر نظر آموزگاران زن به فرجام رساند.
مهدی تمدن رستگار
لوئیجی پیرآندللّو (۱۹۳۶-۱۸۶۷)، تا پس از پایان جنگ جهانی دوم هنوز به عنوان یک نویسنده شناخته نشده بود. تا این که نمایش‌نامه‌ی «شش شخصیت در پی نویسنده» شهرتی ناگهانی را نصیبش کرد. پیرآندللّو عضو خانواده‌ای مرفه در یکی از بخشهای محروم و تنش‌زای ایتالیا بود که هر کسی می‌توانست بی‌واسطه از حق خود دفاع کند.
مهدی تمدن رستگار
تنها چیزی که او از دست داده و میریام ازش ربوده بود، هویتش بود. اما حالا می‌دانست کسی را که در این اتاق می‌زیست، بازیافته است؛ کسی که غذای خودش را می پخت، قناری داشت و تنها کسی بود که مورد اعتمادش بود و در وجودش زندگی می‌کرد: خانم اچ، تی میلر.
ناهید
در هنگامه‌ی وحشت یا اوج پریشانی، لحظه‌هایی هست که ذهن انتظار می‌کشد؛ مثل لحظه‌ی الهام، آن‌گاه که کلافی از آرامش روی افکار بافته می‌شود، درست شبیه خواب یا یک خلسه‌ی معنوی. در خلالِ این سکون و آرامش انسان حضورِ نیرویی کاملاً عُقلایی را احساس می‌کند:
ناهید
زد زیر گریه، گریه ای غیر طبیعی و بدون اشک، گویی چشمه ی اشکش مدتها پیش خشکیده بود، فراموش کرده بود چگونه باید اشک بریزید.
ناهید
در جامعه‌یِ باستانیِ سعادت و شور بختی، مردانی که در یک اتاق شریک بوده‌اند، چه سرباز و یا زندانی، آن گاه که سلاح و لباس‌هایشان را می‌افکندند، همزیستی را توسعه می‌دادند. هر غروب پرده‌ای از دوستی بر روی اختلاف‌هایشان می‌کشیدند.
ناهید
شهرها سر برمی‌آوردند، شکوفا می‌شدند و ناپدید می‌گشتند. مردم همدیگر را عاشقانه دوست می‌داشتند یا سبعانه با هم می‌جنگیدند و نهایتاً می‌مردند
ناهید
مهر پدری چیزی نیست که بشه مثل یه قرص نون چند تکه اش کنی و بین بچه ها به طور مساوی تقسیمش کنی. یه پدر تمام مهر و عشقِ خودشو به تک تک فرزنداش نثار می کنه بی اینکه بین اونا هیچ تفاوتی قائل باشه؛ چه یکی باشه و چه ده تا باشن
مهدی نجفی

حجم

۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان