دانلود و خرید کتاب سیره اهل‌بیت (ع) در جذب مخالفان سیدمحسن‌مهدی زیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیره اهل‌بیت (ع) در جذب مخالفان اثر سیدمحسن‌مهدی زیدی

کتاب سیره اهل‌بیت (ع) در جذب مخالفان

معرفی کتاب سیره اهل‌بیت (ع) در جذب مخالفان

«سیره اهل بیت (ع) در جذب مخالفان» به قلم سیدمحسن‌مهدی زیدی و با اشراف و راهنمایی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین عبدالمحمدی نوشته‌شده‌است. در این تحقیق، بخشی از عملکرد اهل‌بیت (ع) که در جذب مخالفان مؤثر بوده بررسی شده‌است. نوشتار حاضر شامل ۳ بخش است: نقش اخلاق اهل بیت (ع) در جذب مخالفان، نقش علم و آگاهی اهل‌بیت (ع) در جذب مخالفان،نقش قدرت و توانایی سیاسی و اجتماعی در جذب مخالفان و در نهایت جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از مباحث یادشده. در بخشی از کتاب می‌خوانید: امام صادق (ع) از امیرالمؤمنین (ع) روایت کرده که روزی پیروان ادیان یهود، نصارا، دهریه، ثنویه و مشرکان عرب در محضر رسول خدا (ص) اجتماع کردند. یهودیان گفتند: ما می‌گوییم عُزَیر پسر خداست، ای محمد! ما نزد تو آمده‌ایم تا نظر کنیم در گفتار تو. پس اگر پیروی ما کردی، در این صورت ما بر صواب از تو سبقت کرده‌ایم و از تو برتریم و اگر ما را مخالفت کردی، با تو دشمنی می‌کنیم. نصارا گفتند: ما می‌گوییم به‌درستی که عیسی پسر خداست و ما نزد تو آمده‌ایم تا ببینیم تو چه می‌گوییی. پس اگر از ما پیروی کردی، در این صورت ما بر تو به سوی صواب سبقت نمودیم و از تو برتریم و اگر مخالفت ما کردی، با تو دشمنی می‌کنیم. دهریون گفتند: ما می‌گوییم به‌درستی که برای اشیاء ضروری است که دائمه باشند و پیش تو آمده‌ایم تا نظر کنیم در گفتار تو. پس اگر ما را پیروی کردی، ما بر صواب از تو سبقت گرفته‌ایم و برتر از تو هستیم و اگر مخالفت ما نمودی، با تو دشمنی می‌کنیم...
توبه
مرتضی مطهری
مراتب توحید الهی در حکمت متعالیه و اثرپذیری از قرآن و سنت
خ‍ل‍ی‍ل‌ م‍وس‍وی‌
امام خویش را بشناس: جایگاه امام در نظام آفرینش
عباس رحیمی
راز فروپاشی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها
اسماعیل شفیعی سروستانی
مشق اخلاق (دفتر اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
پرسش از غرب
اسماعیل شفیعی سروستانی
اندیشه‌های ناب؛ پرسش‌ها و پاسخ‌ها (دفتر اوّل: سیره و فضائل حضرت زهرا علیها السلام)
آیت‌الله العظمی مظاهری
مظهر حقّ
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق؛ دفتر چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
علویان سوریه
احمد زارعان
نفوذ (ابعاد، ابزارها و موانع نفوذ دشمن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب)
رضا مطهری
مشق اخلاق (دفتر دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
کلام جدید با رویکرد اسلامی
عبدالحسین خسروپناه
حکمت علوی
اسماعیل منصوری لاریجانی
مشق اخلاق (دفتر سوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
مناجات خمس عشر حضرت سجاد (ع) با معنای فارسی
فریبا جهانمردی
معرفت نفس؛ جلد ششم
آیت‌الله العظمی مظاهری
اندیشه‌های ناب؛ پرسش‌ها و پاسخ‌ها (دفتر سوّم: فضائل و قیام امام حسین علیه السلام)
آیت‌الله العظمی مظاهری
حوزه‌ ها و مکاتب حدیثی
مهدی مهریزی

نظرات کاربران

نازبانو
۱۳۹۸/۰۵/۲۵

عااااااالی، پر از درس.....

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۱)
روایت شده که حضرت علی (ع) در میدان جنگ در حال نبرد با مشرکی بود. مشرک گفت: ای پسر ابوطالب! شمشیرت را به من بده (هبه کن) آن حضرت فوراً شمشیر خود را به طرف او انداخت. مشرک گفت: عجبا ای پسر ابوطالب! در چنین وضعی شمشیر خود را به من می‌دهی؟! حضرت فرمود: تو دست به سوی من دراز کردی و رد سائل، کریمانه نیست. آن مشرک خود را جلوی پای حضرت علی (ع) انداخت و گفت: این سیرهْ اهل دین است و پاهای حضرت را بوسید و مسلمان شد. (این سیره که «شمشیر و اسلحهْ خود را در جنگ به دشمن دهد» برای غیر معصوم معقول نمی‌باشد؛ بلکه از این سیره فقط «عدم ردّ سائل» اگر چه در حال جنگیدن نیز باشد استفاده می‌شود.
f_altaha
پرسیدند: قورباغه در آوایش چه می‌گوید: فرمود: می‌گوید: پاک و منزه است پروردگار من که در عمق دریاها تسبیح می‌شود. پرسیدند: کاکلی در آوازش چه می‌گوید؟ فرمود: می‌گوید: اللّهم العن مبغضی محمد و آل محمد (ص).
نازبانو
شأن پیامبر ما (ص) این بود که هرگاه برای خودش فضیلتی ذکر می‌فرمود، می‌گفت: «لا فخر» فخر نمی‌کنم ـ و
نازبانو
وزیر پادشاه روم در مجلس یزید ـ لعنة الله علیه ـ نقل می‌کند: وقتی که تاجر بودم، در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) به مدینه رفتم و مُشکی گران‌بها را برای پیامبر (ص) هدیه بردم. پس به خدمت آن حضرت رسیدم و سلام کردم و عطر را پیش روی آن حضرت گذاشتم. فرمود: این چیست؟ گفتم: هدیهْ حقیری است که برای شما آورده‌ام. پس به من فرمود: اسم تو چیست؟ گفتم: اسم من عبدالشمس است. فرمود: اسمت را تبدیل کن و من اسم تو را عبدالوهاب نهادم. اگر از من اسلام را بپذیری، من نیز هدیهْ تو را قبول می‌کنم. پس من به او نگاه کردم و با تأمل دانستم که این همان نبی است که عیسی (ع) دربارهْ او به ما خبر داده است. پس به دست مبارک آن حضرت، مسلمان شدم.
نازبانو
پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «عدل ساعة خیر من عبادة سبعین سنة قیام لیلها و صیام نهارها؛ یک لحظه عدالت پیشه کردن بهتر است از عبادت هفتاد ساله‌ای که شب‌هایش را در قیام و روزهایش در روزه بگذراند.» و امیرمؤمنان (ع) می‌فرماید: «بالعدل تتضاعف البرکات؛ عدالت ورزیدن برکات را مضاعف می‌کند.» و نیز می‌فرماید: «العَدلُ فَضیلةُ الإنسانِ؛ عدل برای انسان فضیلت است.»
f_altaha
امام حسین (ع) نیز لشکر حرّ را سیراب می‌کند؛ در حالی‌که آنها برای قتل آن حضرت آمده بودند (و همه کتب تاریخ و مقاتل بر این مطلب شهادت می‌دهند) و... . برای اهل‌بیت (ع) فقیر و غنی، کوچک و بزرگ، آزاد و غلام هیچ فرقی نداشت.
نازبانو
شهید مطهری پیامبر (ص) را از قول امیرمؤمنان (ع) به طبیب یک جامعه تمثیل می‌کند که طبیب بعضی از بیماری‌ها را با مرهم معالجه می‌کند و بعضی را با میسم (آلات جراحی). پس اگر عضوی از بدن انسان فاسد شود، به‌طوری‌که دیگر قابل معالجه نباشد، باید آن را از تن جدا کرد؛ وگرنه همهْ بدن انسان را فاسد می‌کند و انسان می‌میرد. پس پیامبر اکرم (ص) نیز در بعضی موارد برای نجات انسان‌ها از «اصل اعمال قدرت» استفاده نمود.
نازبانو
شهید مرتضی مطهری می‌فرماید: «ما یک اصل داریم به نام «اصل قدرت» و یک اصل دیگر داریم به نام «اصل اعمال زور». اصل قدرت یعنی اصلا توانا بودن؛ توانا بودن برای این‌که دشمن طمع نکند، نه توانا بودن برای توی سر دشمن زدن. تصریح قرآن است: {وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکمْ } ولی یک اصل داریم، «اصل اعمال قدرت». اعمال قدرت غیر از خود و قدرت و توانایی، به معنای اعمال زور است». و اهل‌بیت (ع) از این اصل زمانی استفاده کردند که هیچ راه دیگری باقی نمانده بود.
نازبانو
ـ کلیدهای بهشت از طلاست یا نقره؟ ـ کلید بهشت، زبان بنده است که می‌گوید: «لا إله إلا الله».
نازبانو
یکی از عوامل موثر در جذب مخالفان، قدرت و توانایی سیاسی و اجتماعی اهل‌بیت (ع) است. اسلام به مثابه به یک دین جامع و کامل و جهانی و دارای سیستم حکومت، نمی‌تواند فاقد برنامه دفاعی باشد، زیرا دفاع یک امر طبیعی و فطری است. دشمنان هرگز نمی‌گذارند که یک مکتب مترقی و جامع، بدون برنامه دفاعی به حیات خود ادامه دهد. اما با وجود این قوه دفاعی، اسلام اصول اخلاقی خود را زیر پا نمی‌گذارد و هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است.
نازبانو

حجم

۱۱۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۱۱۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان