دانلود و خرید کتاب آیین رزم سون وو ترجمه جواد حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین رزم اثر سون وو

کتاب آیین رزم

نویسنده:سون وو
انتشارات:انتشارات هلال
امتیاز:
۴.۷از ۲۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیین رزم

کتاب «آیین رزم» نوشته سون وو استاد هنرهای رزمی سده ششم پیش از میلاد مسیح، کهن‌ترین، معتبرترین و حکیمانه‌ترین اثر کلاسیک چین و جهان در امور استراتژی نظامی است که جذابیّت خود را در طول سال‌ها همواره حفظ نموده‌است. بر اساس یک گفته قدیمی درچین؛ هدف از درک عمیق فلسفه جنگ و آشنایی با اهداف واقعی تسلّط بر آیین و فنون جنگ، جنگ افروزی و مورد حمله و تعرّض قرار دادن دیگران نیست بلکه هدف از آن توقف یا جلوگیری از بروز جنگ و درگیری و دست یابی به صلح است و این به اصطلاح «اکراه از جنگ» است که هدف اصلی اصول و راهکارهای معرفی شده درآیین رزم را تشکیل می‌دهد. اولین ترجمه از این کتاب در اروپا در سال ۱۷۲۲ به زبان فرانسوی بود. این کتاب نزد چینیان باستان، شیفته‌کننده و یکی از مهم‌ترین‌های کتاب‌ها در ادبیات چینی‌است. گفته می‌شود که مائو تسه‌دونگ و ژوزف استالین هردو در هنگام جنگ این کتاب را می‌خوانده‌اند.

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۸/۱۱/۱۷

از خوندن این کتاب ها لذت می برم چون به آدم درس زندگی می دن و صادقانه چیزهایی که باید خیلی تلاش کنی تا شاید بخشی رو با عمر محدود ات بدست بیاری رو در اختیارت می ذارن. این یکی

- بیشتر
mandir
۱۳۹۸/۰۶/۰۲

کتاب استراتژیک خوبیه ضرر نمیکنی اگه هر روز بخوانی نسخه جیبیش رو تهیه کنید تو جیبتون باشه

شهرام
۱۳۹۶/۰۷/۲۷

کتاب کاربردی و خوبیه. یه هدیه خوب برای کسایی که شغل های راهبردی دارن. مثل نظامیان ارتش و سپاه . ممنون از طاقچه برای کتاب های این انتشارات. إن شاءالله کتاب های بیشتری ازشون بذارین.

سيد عطا
۱۳۹۶/۰۷/۲۳

کتاب خیلی جالب و خوبیه

mahdi.ch73
۱۳۹۶/۰۸/۲۶

این کتاب خیلی عالی بود

sghfi
۱۳۹۶/۰۸/۱۹

مدیران حتماً بخوانند. یک کتاب کاربردی با راهنمایی های بسیار مناسب. پیشنهاد می کنم تمام افرادی که می خواهند در کار و زندگی شان برنامه ریزی داشته باشند و موفق هم شوند، این کتاب را بخوانند.

سیّدمهدی
۱۴۰۲/۰۳/۰۷

واقعا کم نظیره! این کتاب آنچنان اصیل و دست اوّله که در بسیاری از مراحل زندگی واقعی کاربرد داره. کامل بخونید و هر از گاهی هم باز بخونید تا فراموش نکنید.

ماراتن
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

مقدمهٔ کتاب را بخوانید، همین که مترجم آن را از چینی باستان به فارسی برگردانده ، کتاب را ارزشمند می‌کند، خود کتاب هم حتما خواندنی و تفکر برانگیز است که اگر نبود این چنین مورد توجه غیر چینی‌ها قرار نمی‌گرفت.

mshalian
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

در نظر اول به نظر میاد که در مورد هنر نبرد، اونم در زمان قدیم هست. ولی اگر دل بدی و با شرایطت منطبقش کنی کلا یک کتاب فوق العاده برای کسب و کار و یک کتاب بی نظیر برای

- بیشتر
mario
۱۳۹۶/۱۰/۲۲

کتاب واقعا عالیه. مدیر یا فعال در حوزه های اجتماعی و سیاسی باشی و نخوانده باشی این کتاب رو واقعا عمرت رو تلف کردی.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
خود را به حماقت و نفهمی بزن، امّا در اصل هوشیاری خود را حفظ کن. بگذار دشمن توانایی‌های تو را دست کم بگیرد. خود را به حماقت بزن و حرکتی از خود بروز نده. بهتر است تظاهر به حماقت و سادگی کن تا اینکه درباره‌ی خود به لاف زدن بپردازی و اقدام عجولانه نمایی. آرام و خویشتن‌دار باش و در خفا برنامه‌ریزی کن تا زمان اقدام فرا رسد.
ناجی
دشمن را بشناس و خود را نیز بشناس تا در یک‌صد جنگ نیز شکست نخوری. دشمن را نشناس ولی خود را بشناس، تا در مقابلِ هر پیروزی شکستی نصیب تو شود. دشمن را نشناس و خود را نیز نشناس تا شکست تو در هر جنگی حتمی باشد.
شاپور
یک سپاهِ پیروز نخست پیروز شده، آنگاه به نبرد می‌پردازد در حالی که یک سپاهِ محکوم به شکست، نخست به نبرد پرداخته، آنگاه پیروزی می‌جوید.
شاپور
هرگز حرکتی منما؛ مگر برای منفعتی، هرگز پای به میدان جنگ مگذار؛ مگر با اطمینان از پیروزی و هرگز مجنگ؛ مگر در شرایط بروز خطر و بحران.
شاپور
یک فرمانروا، در سه حالت ممکن است سپاه خود را با خطر شکست مواجه سازد:  اوّل آنکه: در حالی که نمی‌داند و درک نمی‌کند که سپاه نبایستی حمله و پیشروی کند، به آن دستور حمله و پیشروی دهد و در حالی که نمی‌داند و درک نمی‌کند که سپاه نبایستی عقب‌نشینی کند، بدان دستور عقب‌نشینی دهد. این به معنای بستن دست و پای سپاه و فلج نمودن آن است.
شاپور
به منظور کسب منفعت یا کسب امتیازی از دشمن، تظاهر به داشتن آنچه فاقد آن هستی، بنما. به منظور گمراه کردن دشمن درباره‌ی توانایی خود اغراق نموده و مبالغه نما و از جلوه‌های فریبنده و عوامل بیرونی (عواملی غیر از توانایی خود سپاه) استفاده کرده، توانایی سپاه خود را بیش از آنچه هست، نشان بده.
شاپور
دشمن را بشناس و خود را نیز بشناس تا در یک‌صد جنگ نیز شکست نخوری. دشمن را نشناس ولی خود را بشناس، تا در مقابلِ هر پیروزی شکستی نصیب تو شود. دشمن را نشناس و خود را نیز نشناس تا شکست تو در هر جنگی حتمی باشد.
Sobhan Naghizadeh
از این سوی رودخانه به تماشای آتش‌سوزی در طرف مقابل آن بنشین. با شکیبایی در جای خود به تماشای جنگ و درگیری بین دشمنان خود و بین صفوف داخلی دشمن خود نشسته و در آخر برطرف پیروز ولی خسته و تعضیف شده، غلبه نما. هنگامی که درگیری‌های داخلی شدّت می‌یابند، نتیجه، تباهی و فنا برای دشمن بوده و اقدام در موقع مناسب، موجب کسب منافع حاصله از جریان برای تو خواهد شد.
شاپور
اگر یک عملیات نظامی مطمئناً به پیروزی منجر می‌شود، امّا فرمانروا آن را منع کرده است، آن عملیات را انجام ده و اگر یک عملیات نظامی مطمئنّاً شکست در پی داشته باشد، امّا فرمانروا دستور به انجام آن داده باشد، آن عملیات را انجام مده.
شاپور
پنج نقطه ضعف خطرناک ممکن است در یک فرمانده بروز نماید: ۱ ـ بی‌پروایی و خود رأیی که منجر به مرگ و نابودی خواهد شد؛ ۲ ـ ترس و بزدلی‌ای که منجر به اسارت خواهد شد؛ ۳ ـ مزاج و خوی تند که مستعدّ و در معرض تحریک و انگیزش خواهد بود؛ ۴ ـ زودرنجی و تفکر بیش از اندازه به وجهه و آبرو که مستعد و در معرض اتهام، رسوایی و شرمساری خواهد بود؛ ۵ ـ شفقت و دلسوزی بیش از حدّ نسبت به افراد که موجب نگرانی و به ستوه آمدن فرمانده خواهد گردید.
شاپور

حجم

۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان