دانلود و خرید کتاب بازی کثیف هایدی بلیک ترجمه مهدی جوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی کثیف اثر هایدی بلیک

کتاب بازی کثیف

معرفی کتاب بازی کثیف

بازی کثیف، توطئه قطری برای خرید جام جهانی ۲۰۲۲ کتابی از جاناتان کالورت و هایدی بلیک درباره دخالت سیاست‌های کثیف در ورزش فوتبال است. نویسندگان در این کتاب درباره نقشه‌ی قطری برای خرید جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، حقایقی تکان‌دهنده را فاش کرده‌اند.

درباره کتاب بازی کثیف، توطئهٔ قطری برای خرید جام جهانی ۲۰۲۲ 

جاناتان کالورت و هایدی بلیک در این کتاب درباره این موضوع صحبت می‌کنند که چگونه  یک دولت کوچک حاشیه خلیج‌فارس بدون هیچ تاریخ فوتبالی یا ساختار زیربنایی و دمای هوای پنجاه درجه سانتیگراد، کشورهای ریشه‌دار و قدرتمند فوتبال دنیا را در راه کسب میزبانی جام‌جهانی شکست داد.

جاناتان کالورت و هایدی بلیک در سال ۲۰۱۴ و سه سال پس از پیروزی قطر، تماسی تلفنی دریافت کردند. صدایی آشنا از یک منبع قابل اتکا و متصل به هرم قدرت فوتبال جهان به آن‌ها گفت با فردِ افشاگری از داخل فیفا با مدارکی بسیار محکم و مستدل، قرار ملاقات گذاشته است.

منبع مورد نظر جلسه‌ای برای معرفی طرفین ترتیب داد و خود کنار رفت. این افشاگر که برای اولین بار در یک هتل لندن با جاناتان کالورت و هایدی بلیک دیدار می‌کرد، با اضطراب توضیح داد به طور جدی نگران شرایط کسب میزبانی قطر برای جام‌جهانی است و تصمیم گرفته اسرار را برملا کند.

او روزنامه‌نگاران را به محلی محرمانه دور از لندن هدایت کرد؛ جایی که به گنجینه‌ای از صدها میلیون اسناد ذخیره شده در شبکه‌ای غول‌پیکر از ابرکامپیوترها برخوردند. بسیاری از فایل‌ها، به فعالیت‌های مخفیانه بِن‌همام، یک مقام میلیاردر قطری، برای رساندن میزبانی جام‌جهانی به قطر مربوط می‌شد. این افشاگر خودش اسناد مورد نظر را سرسری بررسی کرده بود، ولی می‌خواست خبرنگاران، خودشان را معطوف به این قضیه کرده و تمام حقیقت را کشف کنند.

خبرنگاران سه ماه روز و شب در یک مرکز داده‌های مخفی با پرده‌های کشیده، سروصدا و گرمای بالای سرورها و چراغ‌های چشمک‌زن و نرم‌افزارهای قدرتمند که همه پشت یک سوپرمارکت بزرگ پنهان شده بود، کار می‌کردند.

مقیاس افشاگری مورد نظر، بی‌سابقه بود. این افشاگر دسترسی خبرنگاران به ایمیل‌ها، فکس‌ها، تاریخچهٔ تماس‌های برقرار شده، پیام‌های الکترونیکی، نامه‌ها، اسکناس‌های بانکی، حساب‌ها، پول نقد، دست‌نوشته‌ها، تاریخچه پروازها، گزارش‌های محرمانه، دفاتر خاطرات، دقایق قابل توجهی از جلسات محرمانه، هارد دیسک کامپیوترها و غیره فراهم کرد.

این اسناد به پرتال مرکز مدیریت مخفی وصل بود که بِن‌همام مبارزات خود برای خرید میزبانی جام‌جهانی و بعد از آن تلاش جسورانه‌اش برای سرنگونی سِپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، را از آن‌جا ترتیب داد، و در ادامه منجر به سقوط عجیب و غریب خودش هم شد.

کتاب بازی کثیف در سال ۲۰۱۵ براساس اسناد فیفا که در اختیار ساندی تایمز قرار گرفته، تالیف شده است. حکایتی فوق‌العاده که وقتی در شب آغاز جام‌جهانی برزیل در ژوئن ۲۰۱۴، برسر زبان‌ها افتاد، تمام تیترها را به خود اختصاص داد.

این کتاب داستان شنیدنی فاسدترین مبارزات انتخاباتی مسابقات جام‌جهانی در تاریخ را روایت می‌کند و تاریک‌ترین زوایای سالن‌های تصمیم‌گیری فیفا و کمپین مخفی بِن‌همام را برملا می‌کند.

 خواندن کتاب بازی کثیف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی علاقه‌مندان به سیاست و ورزش را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازی کثیف

اتاق پر از دود تنباکو بود و فضایی متشنج داشت. گروه کوچکی از مردان با دشداشه در اطراف میزبان‌شان، محمد بِن‌همام، در اتاقی کم نور جمع شده بودند. بخار قهوه از فنجان‌های عربی بیرون می‌زد که با قوری‌های گران‌قیمت طلایی توسط خدمتکاران آراسته سرو می‌شد. هیچ‌کس بازی فوتبالی را که روی تلویزیون پخش می‌شد، نگاه نمی‌کرد.

میلیاردر قطری خیلی حرف برای گفتن داشت و مهمانانش مشتاقانه گوش می‌دادند. بِن‌همام امشب هم مثل هر شب، در صدر مجلس نشسته بود؛ جایی که مردان محلی برای کشیدن سیگار یا نوشیدن چای نعنا و قهوه، به آسایشِ کاخ مجلل او پناه می‌بردند. این دورهمی‌ها، زمانی مفرح و شاد بودند و همیشه با صحنه‌های تماشایی فوتبال که روی صفحه غول‌پیکر تلویزیون نقش می‌بست، غریو شادی و یاس در آن طنین‌انداز می‌شد. بِن‌همام توسط دوستانش در سراسر جهان به سخاوت و بخشندگی شناخته می‌شد و هیچ‌وقت تنها نبود. در اوج موفقیت، هر شب درهای خانه‌اش را به روی ده‌ها تن باز می‌کرد تا در اتاق نشیمن و غروب آفتاب، فوتبال ببینند و بعد به اتاق غذاخوری می‌رفتند تا صحبت کنند و از غذاهای چرب و نرم روی میز میلیونی دلاری، تناول کنند.

مهمانان شکم‌هایشان را پر از کباب کرده و آن را همراه ساکارا نوش‌جان می‌کردند. برگ‌های انگور، کباب ترکی تند، برنج زَعتَر، سالاد تاببوله، بابگانهوش و بره گوسی هم روی میز بود و با آب معدنی و سایر نوشیدنی‌های تگری، میل می‌شد. بِن‌همام در آن زمان به همان اندازه که در منزل بود، برای پیگیری امورات فوتبالی‌اش، دور از خانه سیر می‌کرد اما زمانی که سر میز حضور داشت، نوه‌ها، اطرافش می‌چرخیدند تا موهایشان را نوازش کند و شیرینی در دستشان بگذارد.



 


نظرات کاربران

وحید
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

خیلی ماجرای عجیبیه. اصلا تصور نمی‌کردم که فیفا یه همچین جائیه! خوشم اومد، توضیحات کتاب اما خیلی زیاده و حوصله آدم سر می‌ره. باید خلاصه‌تر می‌بود:)

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۸۲۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان