دانلود و خرید کتاب مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده) ج‍ان‌ گ‍ری‌ ترجمه شمس‌الدین حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده) اثر ج‍ان‌ گ‍ری‌

کتاب مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده)

معرفی کتاب مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده)

«مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده)» نوشته جان گری (-۱۹۵۱)، کتابی است در زمینه شیوه‌های نوین فرزندپروری. این کتاب به راه‌کارها و شیوه‌های نوینی می‌پردازد که ممکن است والدین خیلی به ندرت به آنها توجه کرده‌باشند و آنها را به کار گرفته‌باشند. این کتاب به والدین و مربیان می‌آموزد که چگونه هادی و راهنمای فرزندان خود باشند و اقتدار و مهربانی را یکجا در تربیت فرزندان به کار برند. بخشی از کتاب را می‌خوانید: در گذشته، بچه‌ها را با استفاده از تهدید به تنبیه کنترل می‌کردند یا به آن‌ها انگیزه می‌دادند. وقتی بچه‌ای بدرفتاری می‌کند یا همکاری نمی‌کند، غریزه‌ی درونی بیشتر والدین این است که بچه را تهدید کنند. والدین می‌گویند: «اگر گوش نکنی، حسابت را می‌رسم.»، «اگر از گریه کردن دست برنداری، کاری می‌کنم به‌راستی گریه کنی». در برخورد با بچه‌های کوچک ممکن است درصدد تنبیه آن‌ها باشیم یا چشم‌غره‌ای برویم تا نشان دهد اگر همکاری نکنند تنبیه خواهند شد. در به‌کارگیری روش تنبیه، از تهدید به محروم کردن، خشونت یا درد و رنج فزاینده به‌عنوان عاملی بازدارنده استفاده می‌شود. استفاده از ترس به‌عنوان عامل بازدارنده کارایی دارد؛ اما انگیزه‌ی طبیعی بچه‌ها را برای همکاری و کمک به والدین بیدار نمی‌کند. همان‌طور که توضیح دادم، مطیع یا گوش‌به‌فرمان بودن و همکاری با هم تفاوت دارند. بچه‌ها باید به کمک تمایل داشته باشند تا با تمام وجود با والدینشان همکاری کنند و شکستن اراده و غرور بچه با استفاده از تنبیه جواب مشکل نیست. کنار گذاشتن تنبیه دشوار است، چون تنبیه در کوتاه‌مدت کارایی دارد. ما نمی‌خواهیم بچه‌هایمان را تنبیه کنیم؛ اما روش دیگری را نمی‌شناسیم. به‌نظر می‌رسد تنبیه عملی غیرانسانی است؛ اما بدون آن، بچه‌هایمان لوس و پرتوقع می‌شوند، نامحترمانه رفتار می‌کنند یا مهارناپذیر می‌شوند.
کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان
شریل ابرلی
روش‌های تقویت توجه و تمرکز در کودکان
ماندانا سلحشور
پاسخ به والدین
سیما فردوسی
۱۵۰ بازی و فعالیت عددی برای تقویت ذهن
جین کمپ
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
والدین هشیار
شفالی ساباری
کلیدهای کشف و پرورش استعداد در کودکان
دُن وینهاوس
کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو
الیزابت پنتلی
کلید‌های تخلیه هیجانی در کودکان
سپیده خلیلی
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
چگونه با کودکم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که کودکم صحبت کند
ادل فی‌بر
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
کلیدهای رفتار با کودک چهارساله
مری والاس
کودکان شاد، با اعتماد به نفس و موفق (جدیدترین برنامه گام به گام روان‌شناسی مثبت‌گرا برای شکوفایی کودکان)
رامین کریمی
بهترین کلیدهای تغذیه برای کودک و نوجوان
کارولین مور
کلیدهای رفتار با کودک پنج‌ساله
مارتی وایت
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی

نظرات کاربران

Sahar Naseri
۱۳۹۸/۰۶/۰۳

کتابی مفید و مناسب برای والد شدن، فقط جان هرکی دوست دارید قبل از والد شدن آموزش ببینید😊😊

کاربر ۱۶۵۱۶۱۵
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

کاملا آگاهانه ست ویک دید جامع و کلی از بچه ها را میدهد و نقاط ضعف تربیت را خیلی دقیق وواضح بیان میکند.عالیه.هر والدینی به مطالعه این کتاب نیازمنده.

زیبا
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

کتاب خیلی مفیدی هست برای تمام والدین تا شیوه های درست رفتار با کودک رو آموزش ببینند و اجرا کنند. چون مثال هم داره در هر مورد،خیلی عینی تر هست

صلوات
۱۳۹۸/۰۶/۱۲

جملات انگیزشی و موثر خوبی داره اما اولا تکرار جملات زیاد اتفاق میفته که باعث خستگی خواننده میشه و ثانیا ترجمه هم زیاد روون و دلچسب نیست و دارای ایراداتی هست. با همه‌ی اینها مطالعه‌ش رو به دوستانی که تمایل دارن شیوه‌های

- بیشتر
kamal taghizadeh
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

بعد از خواندن ۱۰۰ صفحه از کتاب هنوز توی مقدمه مانده و همش نوشته اگه کتاب را بخوانید و عمل کنید اینطور میشه و اونطور میشه!!!

zeinab toorang
۱۳۹۹/۰۱/۰۴

کتاب خیلی مفیدی هست. کاش این کتاب رو صوتی میکردید دوستدارم چند بار بخونمش ولی فرصت نمیکنم .

فاطمه
۱۳۹۸/۰۳/۰۱

عالیه

کاربر 781535
۱۳۹۷/۱۱/۱۱

بد نیست ولی کتاب خوب داذد

عشق کتاااااب
۱۳۹۹/۰۲/۲۷

به شددددددت توصیه میشه بخونید خیلی جذاب و آگاهی دهنده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۷)
اگر والدین احساس کنند فیلمی برای نوجوانشان مناسب است؛ اما هنوز شک و تردید داشته باشند، پس بهتر است نوجوانشان را ترغیب کنند فیلم را در خانه تماشا کند. تماشای فیلم ویدیویی در خانه با چراغ‌های روشن، از سینمای تاریک با صحنه‌ی نمایش بزرگ تأثیر خیلی کمتری دارد. سالن سینما توانایی بزرگسال را برای نادیده گرفتن صحنه‌های دروغین و تجربه‌ی فرازونشیب‌های احساسی فیلم افزایش می‌دهد. سالن‌های سینما برای بزرگسالان طراحی شده‌اند تا واقعیت را فراموش کنند و به‌طور موقت به‌گونه‌ای احساس کنند که انگار فیلم واقعی است. در مورد بچه‌ها، ما می‌خواهیم آن‌ها به‌یاد داشته باشند که آنچه تماشا می‌کنند واقعی نیست.
Sahar Naseri
ما نمی‌توانیم همیشه هرآنچه بچه‌ها می‌خواهند یا نیاز دارند به آن‌ها بدهیم؛ اما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم به روش‌هایی سالم در برابر ناامیدی‌هایشان واکنش نشان دهند تا آن‌ها را قوی‌تر و مطمئن‌تر کند. شما هنوز هم نمی‌توانید هروقت بچه‌ها به شما نیاز دارند در کنارشان باشید؛ اما خواهید دانست که چطور به احساسات و نیازهای برطرف‌نشده‌شان واکنش نشان دهید تا آسیب‌های هیجانی‌شان را التیام بخشید و کاری کنید که دوباره احساس عشق و حمایت کنند.
کاربر ۱۶۵۱۶۱۵
فرزندپروری بر مبنای عشق در مقابل فرزندپروری بر مبنای ترس
مسعود رئوفی
بچه‌ها قبل از چهارده‌سالگی یا نوجوانی، رشد شناختی کاملی ندارند تا بتوانند موقعیت‌های فرضی را درک کنند. حتی اگر به بچه یا نوجوانی یادآوری شود که فیلم‌های تلویزیونی واقعی نیستند، او نمی‌تواند به‌مدت طولانی این موضوع را به‌یاد داشته باشد و اگر هم به‌خاطر بسپارد، بعد از پنج یا ده دقیقه هنوز هم از نظر احساسی به‌گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد انگار واقعی بوده‌اند. بدون رشد شناختی کافی، آنچه بچه احساس می‌کند واقعی است، برایش واقعی می‌شود. وقتی بچه‌ها شاهد خشونت باشند یا در تلویزیون فیلم‌های خشن تماشا کنند، تا حدودی فرصت رشد احساس سالم معصومیت، آرامش و حساسیت را از دست می‌دهند.
Sahar Naseri
گاهی حتی پرسش مستقیم از بچه‌ها که چه احساسی دارند یا چه چیزی می‌خواهند، ممکن است قدرت بسیاری به آن‌ها بدهد. برای بیرون کشیدن احساسات و درک خواسته‌ها و نیازهای بچه‌ها باید از مهارت‌های جدید گوش کردن استفاده کنیم.
علاقه بند
اگر بچه‌ای گلدانی را شکست، هیچ خوب نیست که بر اشتباه تمرکز کنید. در عوض، فقط کلامی محبت‌آمیز بگویید: «اوه، این گلدان زیبا شکست. ما باید مراقب گلدان‌های زیبا باشیم؛ آن‌ها ظریف هستند و به‌راحتی می‌شکنند. حالا بیا با هم تکه‌های گلدان را که همه‌جا پخش شده، جمع کنیم.»
مهدی صفری
وقتی صحبت از یادگیری موضوعی است، سه نوع بچه وجود دارد: دونده، راه رونده، جهنده. دونده‌ها خیلی سریع می‌آموزند. راه‌رونده‌ها به‌شیوه‌ای باثبات می‌آموزند و بازخوردهای روشنی می‌دهند که نشان می‌دهد در حال پیشرفت هستند. و سرانجام، جهنده‌ها هستند که تربیت آن‌ها دشوارتر است. به‌نظر نمی‌رسد چیزی را یاد می‌گیرند یا پیشرفت می‌کنند، و سپس یک روز جهش می‌کنند و آنچه را باید، می‌آموزند. جهنده‌ها دیر شکوفه می‌دهند. یادگیری آن‌ها زمان بیشتری می‌طلبد.
علاقه بند
در درون هر بچه بذرهای بزرگی و عظمت وجود دارد. نقش ما این است که محیطی امن و حمایتی ایجاد کنیم تا فرزندانمان فرصت داشته باشند توانایی‌هایشان را پرورش دهند و ابراز کنند.
zahra...78😊
حمایت از اراده‌ی کودک پایه‌ای برای ایجاد اعتمادبه‌نفس، روحیه‌ی همکاری، محبت و دلسوزی در بچه‌ها است، نه درهم شکستن آن
مسعود رئوفی
احساس دریچه‌ای است که از طریق آن روح یا روان ما با ما ارتباط برقرار می‌کند. وقتی آدم‌ها «در ذهنشان گیر می‌کنند» تنها کاری که انجام می‌دهند این است که قوانین را دنبال کنند و کسانی را که از این اصول پیروی نمی‌کنند، مجازات کنند. آدم‌ها با قلبی باز و پذیرا قادرند آنچه را برایشان خوب و درست است، درک کنند. همین آگاهی درونی زمانی که برای تعبیر و تفسیر جهان به‌کار برده شود، شهود نام دارد. وقتی برای حل مسأله به‌کار برده شود، خلاقیت نام دارد. وقتی برای رابطه‌ها به‌کار برده شود، ظرفیتی است که بی‌قیدوشرط عشق بورزیم و ببخشیم. به‌یقین پرورش ذهن مهم است؛ اما پرورش آگاهی و وجدان ارزشمندترین هدیه‌ای است که والدین می‌توانند به بچه‌هایشان بدهند.
گیسو

حجم

۷۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۷ صفحه

حجم

۷۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۷ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
تومان