دانلود و خرید کتاب کتاب بخشش، شاهراه نجات انسان و جهان از درد و رنج دِسموند توتو ترجمه علی علی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب بخشش، شاهراه نجات انسان و جهان از درد و رنج اثر دِسموند توتو

کتاب کتاب بخشش، شاهراه نجات انسان و جهان از درد و رنج

انتشارات:بهار سبز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب بخشش، شاهراه نجات انسان و جهان از درد و رنج

«کتاب بخشش، شاهراه نجات انسان و جهان از درد و رنج» نوشته دِسموند توتو و امفو توتو با ترجمه دکتر علی علی‌پناهی(-۱۳۲۸) کتابی است که به ما می‌آموزد چگونه کینه و نفرت را از دل خود دور کنیم و توانایی بخشش و گذشت را درون قلب خود تقویت کنیم. چرا باید بخشید؟، ویژگی‌های بخشش، درک و شناخت بخشش و .... موضوعاتی هستند که در این کتاب درباره آنها می‌خوانید. در مقدمه آمده‌است: چه بسا روزهایی که آرزو می‌کنم ای‌کاش می‌توانستم تمام ترس و وحشت‌ها و نفرت‌ها و تلخی‌هایی را که شاهد آنها بوده‌ام، از ذهن خودم پاک کنم. ظاهرآ راه‌های نوینی که ما انسان‌ها برای آزار یکدیگر خلق می‌کنیم پایانی ندارد. دلایلی هم که برای انجام این کار داریم و آن‌ها را موجه می‌دانیم، پایانی ندارد. البته ظرفیت و توانایی انسان برای صلح و آشتی نیز پایانی ندارد. در وجود هر یک از ما توانایی فطری و ذاتی وجود دارد که می‌توانیم از عمقِ درد و رنج، شادی و نشاط خلق کنیم. در بدترین و ناامیدکننده‌ترین شرایط، امیدواری را پیدا کنیم و در صورت لزوم هر رابطه‌ای را به صلح و آشتی تبدیل کنیم. مایل هستم دو واقعیت ساده را با شما در میان بگذارم: هیچ‌چیزی وجود ندارد که نتوان آن را بخشید و هیچ کسی وجود ندارد که سزاوار بخشش نباشد. اگر متوجه این نکته بشویم که همه‌ی ما به یکدیگر مرتبط هستیم ـ یا از طریق اصل و نَسَب، یا به‌واسطه حوادثی که برای ما روی می‌دهد و یا به‌خاطر هویت انسانی مشترکی که داریم ـ دو واقعیت فوق را درک خواهیم کرد. غالبا به این نکته اشاره کرده‌ام که در آفریقای جنوبی بدون بخشش هیچ آینده‌ای قابل تصور نیست. خشم و تمایل مابرای انتقام، عامل نابودی ما خواهد بود. این نکته هم برای فرد فرد ما صادق است، هم برای همه‌ی ملت ما.

نظرات کاربران

معجزه ی سپاسگزاری
۱۳۹۸/۰۶/۰۷

تنها چیزی که همین الان ۷:۴۰ صبح بهش معتقدم و شماهم بارها برای خودتون تکرار میکنید تا بمونه تو ذهنتون فقط اینه که: نتیجه رفتار و افکار هرشخص، به خودش برمیگرده پس: چرا در برابر آدمهایی که بمن احساس منفی میدهند واکنش منفی

- بیشتر
Samira HJ
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

از بهترین کتاب هایی هست که خوندم و با دید ویژه ای که به واژه ی بخشش دارد، دیدگاه متفاوتی به من داد و بسیار کاربردی هست بنظرم می رسد؛ حتی امروز که بیشتر از یکسال از خوندن این کتاب می

- بیشتر
mohammad
۱۳۹۶/۰۶/۱۴

خیلی کتاب خوب و ر گذار

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
مایل هستم دو واقعیت ساده را با شما در میان بگذارم: هیچ‌چیزی وجود ندارد که نتوان آن را بخشید و هیچ کسی وجود ندارد که سزاوار بخشش نباشد.
معجزه ی سپاسگزاری
«به اندازه‌ی کافی نفرت وجود دارد. ما باید عشق و مهربانی را گسترش دهیم». من یقین داشتم تنها راه پیروزی بر وحشت و ترور، واکنش با عشق و محبت است. من فهمیده بودم لازمه‌ی بخشش، پذیرش کامل آن چیزی است که اتفاق افتاده است. این امر به‌معنای چشم پوشی از عملی که اتفاق افتاده و موجب ناراحتی من شده است، نیست و به‌معنای این نیست که فرد خاطی از هرگونه مجازات قانونی مبّرا شود. بخشش صرفآ یعنی پذیرفتن واقعیت شرایط و رها کردن حادثه‌ای که قابل تغییر نیست. وقتی من پذیرفتم که شوهر و دخترم توسط تروریست‌ها کشته شده‌اند، توانستم به‌سوی آرامش قدم بردارم. این پذیرش، آرامش درونی‌ای به من داد که ادامه دارد و از بین نمی‌رود. این آرامش، اساس و جوهره‌ی انسانیت همه‌ی ما انسان‌ها است.
مادربزرگ علی💝
از آنجا که ما انسان هستیم برخی تعاملات ما با یکدیگر دچار خطا می‌شود، لذا یا باعث ناراحتی دیگران می‌شویم، یا دیگران باعث ناراحتی ما می‌شوند و یا هر دو. این ویژگی انسان بوده و اجتناب‌ناپذیر است. با بخشش می‌توان این تعاملات را اصلاح کرد. بدین ترتیب آسیب‌های وارد شده بر ساختار اجتماعی را بر طرف می‌کنیم. این‌گونه است که می‌توانیم جامعه‌ی انسانی را از زوال و نابودی نجات دهیم.
احسان رضاپور
اگر من در مقابل سیلی‌ای که شما به من می‌زنید، به شما سیلی بزنم، این کار نه دردی را که من در صورت خود احساس می‌کنم کم می‌کند، نه رنجی را که از ضربه‌ی شما در دل خود حس می‌کنم، از بین می‌برد. انتقام و مقابله به مثل، در بهترین شرایط، فقط به‌طور موقت درد ما را تسکین می‌دهد. تنها راه احساس آرامش و التیامِ این درد، بخشش است. تا زمانی که نبخشیده‌ایم، درد همراه ما خواهد بود و امکان احساس آرامش و آزادی وجود نخواهد داشت.
123456
بخشش یعنی اینکه خودتان را از هرگونه آسیب و سختی‌ای که تجربه کرده‌اید، رها کنید و زندگی‌تان را به‌خاطر خودتان احیاء نمایید.
احسان رضاپور
تحقیقات نشان داده‌اند عدم بخشش عامل خطرناکی برای بیماری‌های قلبی، فشار خون، و ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌هایی است که ریشه در استرس مزمن دارند. تحقیقات پزشکی و روان‌شناختی نیز نشان داده‌اند کسی که خشم و رنجش‌خاطر را ادامه می‌دهد، در معرض افزایش خطر اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی است و احتمال اینکه دچار فشار خون، سردرد، کمر درد، حمله قلبی و حتی سرطان شود در او زیاد است.
احسان رضاپور
اگر ببخشیم، مهارِ سرنوشت و احساسات ما به‌دست خودمان بر می‌گردد و بدین ترتیب آزادکننده‌ی خود خواهیم شد. لذا ما نه برای کمک به دیگران کسی را می‌بخشیم و نه برای آنکه به آن‌ها لطفی کرده باشیم، بلکه ما برای خودمان می‌بخشیم. به‌عبارت دیگر بخشش کاملا به مصلحت و به نفع خود ما است.
احسان رضاپور
وی گفت: «دوست دارم بدانم چه کسی پدرم را کشت. هم‌چنین برادرم را.» کلمات بعدی وی مرا تکان داد به‌طوری که نفس من بند آمده بود. وی در ادامه گفت: «ما می‌خواهیم آن‌ها را ببخشیم. ما می‌خواهیم ببخشیم، اما نمی‌دانیم چه کسی را ببخشیم.»
hadi.
ما تصور می‌کنیم انتقام به ما آرامش می‌دهد، اما این‌طور نیست. اگر من در مقابل سیلی‌ای که شما به من می‌زنید، به شما سیلی بزنم، این کار نه دردی را که من در صورت خود احساس می‌کنم کم می‌کند، نه رنجی را که از ضربه‌ی شما در دل خود حس می‌کنم، از بین می‌برد. انتقام و مقابله به مثل، در بهترین شرایط، فقط به‌طور موقت درد ما را تسکین می‌دهد. تنها راه احساس آرامش و التیامِ این درد، بخشش است. تا زمانی که نبخشیده‌ایم، درد همراه ما خواهد بود و امکان احساس آرامش و آزادی وجود نخواهد داشت. اگر نبخشیم، اسیر کسی هستیم که موجب رنجش ما شده است و حلقه‌های زنجیرِ تلخی ما را به یکدیگر بسته است. تا کسی را که موجب ناراحتی و رنجش ما شده نبخشیده‌ایم، کلید سعادت و خوشبختی ما در دست اوست و او زندانبان ما است
احسان رضاپور
ما بخشش را خارج کردن سمّ اهانت‌ها و تحقیرهای کوچک و روزمره‌ای می‌دانیم که ناخواسته بر یکدیگر وارد می‌کنیم. در ضمن برقراری آرامش و آشتی، بعد از اَعمال ظالمانه‌ای است که بدتر از آن قابل تصور نیست
احسان رضاپور

حجم

۲۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان