دانلود و خرید کتاب تعالی سازمانی (EFQM) سمانه رضائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعالی سازمانی (EFQM) اثر سمانه رضائی

کتاب تعالی سازمانی (EFQM)

معرفی کتاب تعالی سازمانی (EFQM)

کتاب «تعالی سازمانی (EFQM)» نوشتۀ سمانه رضائی، اعظم سادات محمدی و محمد هدایتی همت است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تعالی سازمانی (EFQM)

سازمان‌هایی که پا به عرصۀ جهانی می‌گذارند و در این ابعاد رقابت می‌کنند باید توانایی رقابت در این فضا را نیز داشته باشند. آن‌ها باید یاد بگیرند تا در رقابت پیروز باشند؛ بنابراین باید خود را با سازمان‌های سرآمد مقایسه کرده و معیارهایی که نیاز به بهبود دارند را مشخص کنند. هر سازمان نیاز به ‌نظام ارزیابی دارد. از طرف دیگر، نبود نظام ارزیابی و کنترل در یک سیستم به معنی نبود برقراری ارتباط با محیط درون و برون‌ سازمانی تلقّی می‌شود که پیامد آن نابودی سازمان یا به‌اصطلاح مرگ سازمان است.

سازمان‌هایی که در پی بهبود مستمر خود هستند، همواره درصدد شناسایی وضعیت خود هستند؛ زیرا با این روش می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. خودارزیابی بر اساس مدل تعالی سازمانی ایی اف کیو ام یکی از روش‌های معمول و متداول برای تعیین وضعیت و موقعیت سازمان‌های متعالی است. صاحب‌نظران و پژوهشگران عقیده دارند که عملکرد، موضوعی اصلی در تمامی تجزیه‌وتحلیل‌های سازمانی است و مشکل بتوان سازمانی را تصور کرد که مشمول ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد نباشد. امروزه تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر نموده است؛ به‌طوری‌که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف سازمان را، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژی‌ها؛ به‌عنوان یکی از علائم بیماری‌های سازمان قلمداد می‌نمایند. کتاب تعالی سازمانی (EFQM) ضمن ارائۀ تاریخچه‌ای از ارزیابی عملکرد، اهمیت و ضرورت آن و همچنین مدل‌های مختلف تعالی سازمانی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

خواندن کتاب تعالی سازمانی (EFQM) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها و مشاوران کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تعالی سازمانی (EFQM)

«بهبود مستمر عملکرد سازمان‌ها، نیروي عظیم هم‌افزایی ایجاد می‌کند که این نیروها می‌تواند پشتیبانی برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات، تلاش جلوبرنده‌ای را در این مورد اعمال می‌کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش‌های پیشروي سازمان و کسب بازخورد و اطلاع از میزان اجرای سیاستهاي تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست. لرد کلوین فیزیک‌دان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌گیری می‌گوید: هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم را اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم، می‌توانیم ادعا کنیم درباره موضوع موردبحث چیزهایی می‌دانیم، در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان