دانلود و خرید کتاب اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام) اثر هادی خسروشاهی

کتاب اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام)

معرفی کتاب اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام)

کتاب «اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام)» نوشتۀ هادی خسروشاهی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام)

بدون تردید یکی از موارد مهمی که باعث تحولات شگرف و عمیق در باورها، اندیشه‌ها و خواسته‌های مردم مسلمان ایران بعد از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شد، تلاش‌های شبانه‌روزی و مجاهدت‌های نیروهای مبارز مذهبی بود. آنچه که نیروهای مبارز در آن زمان به نگارش درمی‌آوردند و آن‌ها را منتشر می‌کردند، ابتدا آثار و تألیفات با رویکرد مبارزاتی بود که آشکارا منتشر می‌شد و بخشی دیگر مربوط به آثار و نشریاتی بود که مخفیانه به چاپ می‌رسید. واضح است که چاپ و تکثیر اعلامیه‌های انقلابی همراه با سختی‌ها و مشکلات بسیاری مانند امکان شناسایی نویسندگان و ناشران و کشف چاپخانه و توقیف اعلامیه‌ها و دسته اندر کاران چاپ و توزیع آنها توسط ساواک و... بوده است، بنابراین چاپ مداوم نشریه‌ای مخفی برای مدت زمانی یک یا ۲ساله کاری دشوار و خطرناک بود.

نشریات «انتقام» و «بعثت» ۲ نشریه ی منحصر به فرد تاریخ نهضت اسلامی هستند که نشریه انتقام ۸ شماره و نشریه بعثت تا ۱۴ شماره علی رغم پیگرد و تعقیب ساواک منتشر شدند. نشریۀ انتقام را آیت الله محمدتقی مصباح یزدی می نوشت و منتشر می کرد و نشریه بعثت را آقایان هاشمی رفسنجانی، سیدهادی خسروشاهی، علی حجتی کرمانی و سیدمحمود دعایی به چاپ می رساندند.

سید هادی خسروشاهی کتاب اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام) را تهیه و تنظیم کرده است که شامل نشریه‌های بعثت و انتقام می‌شود. نشریاتی که برای تدوین تاریخ انقلاب اسلامی می‌بایست از آن‌ها استفاده شود چرا که سخن‌گفتن و نوشتن از حركت عظیم انقلاب اسلامی بدون استناد به اسناد كاری دشوار و پر لغزش است. جلدهای دیگر اسناد نهضت اسلامی به اعلامیه‌ها و بیانیه‌های علما، مدرسان، طلاب و محصلان حوزۀ علمیه و اعلامیه‌های مراجع تقلید اختصاص‌یافته است.

 خواندن کتاب اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسناد نهضت اسلامی ایران (جلد اول و دوم؛ بعثت و انتقام)

«نشریۀ بعثت به‌عنوان ارگان داخلی حوزه علمیهٔ قم در سال‌های ١٣٤٢ -١٣٤٤ در «قم» منتشر می‌شد و توسط عناصر مبارز اعم از طلبه، دانشجو، بازاری و کارگر در سطح وسیعی در قم تهران و شهرهای بزرگ توزیع می‌گردید. متأسفانه مجموعهٔ کامل شماره‌های این نشریه علی‌رغم علاقهٔ بسیاری از مورخان معاصر در هیچ یک از نهادها و کتابخانه‌های کشور به دست نیامد و این نشان می‌دهد که در آن دوران، فشار رژیم و نگرانی افراد علاقه‌مند از تعقیب و دستگیری توسط مأموران ساواک مانع از جمع‌آوری و نگهداری آنها شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۴۰ صفحه

حجم

۲۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۴۰ صفحه

قیمت:
۱۲۹,۰۰۰
تومان