دانلود و خرید کتاب خودانگیختگی گیل لیندن فیلد ترجمه مژگان قشقایی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب خودانگیختگی

کتاب خودانگیختگی

معرفی کتاب خودانگیختگی

کتاب خودانگیختگی نوشتهٔ گیل لیندن فیلد و ترجمهٔ مژگان قشقایی پور است. انتشارات افراز این کتاب را منتشر کرده است. نویسنده در این اثر ۳۶+۱ گام آسان برای افزایش اعتماد‌به‌نفس و پشتکار را معرفی کرده است.

درباره کتاب خودانگیختگی

گیل لیندن فیلد در کتاب خودانگیختگی ۳۷ گام تقویت اعتمادبه‌نفس را معرفی کرده است. عنوان برخی از گام‌هایی که او در این اثر برشمرده و شرح داده عبارت است از «مسائل را موشکافی کنید؛ اما سرسخت و غیرقابل‌انعطاف نباشید»، «تصمیم بگیرید؛ اما نتایج کار دیگران را بی‌چون‌وچرا اجرا نکنید»، «هدف خود را مشخص کنید؛ اما هرگز تحت تأثیر مسائل ظاهری قرار نگیرید»، «به آهستگی و با نگرش مثبت مشکل خود را حل کنید؛ اما در میانهٔ راه مأیوس نشوید»، «خواستن، توانستن است؛ اما هرگز نگرش مثبت خود را از دست ندهید»، «به خواسته‌ها و آرزوهای خود اهمیت دهید؛ اما خودبین نباشید»، «خود را به انجام کار خاصی ملزم کنید؛ اما هرگز تبعیت از قانون یک فراموش نکنید»، «با احساسات عمیق عمل کنید؛ اما تابع احساسات خود نباشید»، «رفتارتان را مورد انتقاد قرار دهید؛ اما خود را سرزنش نکنید»، «با بهانه‌جویی، حقیقت را کتمان نکنید؛ و اما زندگی را بر خود سخت نگیرید»، «برای دستیابی به آرزوهایتان تلاش کنید؛ اما در صورت عدم دستیابی به آن خود را سرزنش نکنید»، «توانایی انجام کار را در وجود خود تقویت کنید؛ اما هرگز راه کسب تجربه و تقویت روحیه را از دیگران سلب نکنید» و «با نگرش مثبت به مسیر خود جهت دهید؛ اما بدون فکر و تمرکز حرکت نکنید».

خواندن کتاب خودانگیختگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خودانگیختگی

«من می‌دانم که خیلی از مردم در جستجوی یادگیری مسائل و اطلاعات جدید نیستند و اگر هم تلاش کنند، آن را با شور و اشتیاق دنبال نمی‌کنند. اگر شما نیز چنین تصوری از خود دارید بدانید که مشکلاتتان به کمبود علم و آگاهی و مهارت اندک شما مربوط می‌شود. شاید انگیزه و اعتمادبه‌نفس شما در دوران کودکی سرکوب شده است و شاید دوران درس و تحصیل را با شادی و رضایت سپری نکرده‌اید. این مسأله بیشتر در مورد افرادی صدق می‌کند که به سمت شغل‌های آزاد روی آورده‌اند. آنها همان کودکان خلاق دیروز هستند و در محیطی پرورش یافتند که برای رشد آنها مناسب نبود و سرانجام ظن، نگرانی، و حسرت را برای آنها به جای گذاشت.

توصیهٔ من به شما این است که در اجرای این حرکت، خود را آزار ندهید و به هر وسیله‌ای متوسل نشوید. جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم مملو از افرادی است که موفقیت خود را مرهون عقل و خرد دانسته و همواره در جستجوی یافتن راه‌های جدید هستند.

- اگر انگیزهٔ کافی برای یادگیری را از دست داده‌اید، سعی کنید خود را به انجام کارهایی سرگرم سازید که مورد علاقه شماست. نگران وضعیت موجود نباشید؛ یک مرتبه که سلول‌های مغز شما رشد یابند، از آن پس در جستجوی یافتن راه‌های بهتر و علوم جدید خواهید بود.

- اگر با مسائل علمی دشوار روبرو شدید، حتی اگر به محتوای آن نیاز داشتید، به‌طور رسمی (سنتی) عمل نکنید. کمی بر روش خود تجدید نظر کنید. امروزه مراحل یادگیری از طریق cd، نوارهای ویدیویی، تحقیق در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و.. صورت می‌گیرد؛ نه اینکه فقط کتاب درسی را الگو قرار دهید و یک مطلب را یاد بگیرید و روز امتحان مطالب حفظ شده را بر روی ورق امتحانی منعکس کنید.

- به اندازه‌ای تلاش کنید که با نحوهٔ یادگیری آشنا شوید. (من در دوران تحصیل، فقط بر کتاب‌های درسی تکیه می‌کردم، اما آنچه که در نهایت کسب کردم، همان آموزش ضعیف و خشک بود که تأثیر چندانی بر رفتار من نداشت.)

- زمان را غنیمت بشمارید و در جستجوی راهی باشید که بر میزان تجارب شما بیفزاید؛ زیرا از این طریق راه صحیح زندگی کردن را نیز آموزید. هر نکتهٔ جدید و مفید را فقط برای یک مدت زمان مشخص یا محدود یاد نگیرید. زیرا اگر هدف شما امتحان یا دریافت گواهی خاص باشد، نکتهٔ آموخته شده را فقط تا همان حد که نیاز دارید می‌آموزید و سپس به فراموشی سپرده می‌شود و به تدریج روحیه و حتی کارکرد مغز را نیز تضعیف می‌کند.

- آموخته‌های خود را ناچیز و بی‌اهمیت تلقی نکنید و هرگز از سؤال پرسیدن هراس نداشته باشید. در عوض همیشه به خودتان تلقین کنید که از عهدهٔ انجام کار برمی‌آیید و موفقیت شما حتمی است. به‌عنوان مثال به خود بگویید «باید تلاش کنم و بر آموخته‌های خود بیفزایم.»

- به اندازه‌ای که دوست دارید آموخته‌های خود را به کار گرفته و حتی بر میزان آن بیفزایید. در ضمن به افکار منفی دیگران که تلاش شما را بی‌نتیجه می‌دانند اهمیت ندهید. زیرا علم و دانش شما به قدری سریع گسترش می‌یابد که ناخودآگاه شما نسبت به عقاید منفی و انتقاد اطرافیان بی‌تفاوت خواهید شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۷۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۹۰,۰۰۰
تومان