دانلود و خرید کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی روزبه بالونژاد نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی اثر روزبه بالونژاد نوری

کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی

معرفی کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی

کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی نوشتهٔ روزبه بالونژاد نوری و مژگان رفعت میلانی است. پژوهشکده امور اقتصادی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی ذکر قواعد مالی در سیاست‌های مالی و معرفی شاخص قدرت قاعدهٔ مالی است.

درباره کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی

کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی ضمن معرفی رفتار سیاست مالی، به تجربه کشورها (آ.سه.آن، آفریقایی، نوظهور، اروپا، در حال توسعه) هم در این خصوص پرداخته شده است. همچنین علل موافق چرخه‌ای بودن سیاست مالی در کشورها را مورد مطالعه قرار داده است.

دولت‌ها برای تأثیرگذاری بر فعالیت اقتصادی در بخش واقعی با توجه به چرخه تجاری از سیاست مالی استفاده می کنند. مطالعات نشان می‌دهد رفتار سیاست های مالی (چرخه ای و ضد چرخه ای) در کشورها متفاوت است. به طورکلی، سیاست مالی در پاسخ به ادوار تجاری باید به صورت «ضد چرخه‌ای» اعمال شود؛ یعنی در طول دوران رکود، می‌بایست کسری بودجه افزایش و در دورهٔ رونق، باید مازاد بودجه ایجاد شود. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه، این سیاست معمولاً به صورت موافق چرخه‌ای، اعمال می‌شود که پیامدهایی برای اقتصاد این کشورها به همراه دارد. واضح است که اعمال سیاست مالی موافق چرخه تجاری، می‌تواند به رفاه جامعه آسیب وارد سازد، نوسان‌های کلان اقتصادی را افزایش دهد و باعث کاهش سرمایه‌گذاری واقعی شود.

خواندن کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش قواعد مالی در سیاست های مالی

«در خصوص رفتار سیاست مالی (چرخه‌ای یا ضد چرخه‌ای) مطالعه‌ای توسط فیتریاینی در آ.سه.آن با توجه به سه رویکرد (درآمد دولت، هزینه‌های دولت و تعادل مالی) در سال ۲۰۲۰ انجام شده که یافته‌ها طی دوره ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸، حاکی از تفاوت‌هایی در نتایج برآورد در رفتارهای مختلف سیاست‌های مالی است. به این مفهوم که رفتار سیاست‌های مالی در آ.س.آن. برای رویکرد درآمد دولت و رویکرد تعادل مالی، ضد چرخه‌ای، در حالی که در رویکرد هزینه‌های دولت، موافق چرخه‌ای بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان