دانلود و خرید کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته لیندا دی. اندرسون ترجمه احمد دیبا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته

کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته

معرفی کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته

کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته نوشتهٔ لیندا دی. اندرسون و سونیا آر. بانکس و میشل ال. اونز و ترجمهٔ احمد دیبا است. انتشارات بذر خرد این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب از شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط گفته است.

درباره کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته

نویسندگان در کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته بیان کرده‌اند که توافق‌های خاموش قواعد ناگفتهٔ ارتباط‌ها هستند. این توافق‌ها از فرضیات، انتظارات و باورهای دو طرف رابطه ناشی می‌شوند که درباره‌شان صحبت نمی‌کنیم، اما بااین‌حال دیگران ما را مسئول آن‌ها می‌دانند. این توافق‌های خاموش در هر نوع ارتباطی ظاهر می‌شوند. با مطالعهٔ این کتاب در می‌‎یابید که در چندین توافق خاموش مشارکت دارید. بعضی از آن‌ها احتمالاً مدت‌های طولانی است که وجود دارند. اولین ارتباط‌ها نفوذ زیادی بر بسیاری از رفتارها، تصمیم‌ها، انگیزه‌های خودآگاه و ناخودآگاه دارند. به همین جهت در این کتاب قرار است بفهمید که چگونه تجربیات کودکی‌تان بر نقشی که در توافق‌های خاموش دارید تأثیر داشته‌اند. این اثر در نه فصل نگاشته شده که عنوان آن‌ها عبارت است از «توافق‌های خاموش از کجا می‌آیند؟»، «مراحل چهارگانهٔ تغییر»، «توافق‌های خاموش دربارهٔ روابط زناشویی»، «توافق‌های خاموش دربارهٔ پول»، «توافق‌های خاموش دربارهٔ تعهد»، «توافق‌های خاموش دربارهٔ خانواده»، «توافق‌های خاموش در محل کار»، «توافق‌های خاموش دربارهٔ سلامتی» و «جعبه‌ابزارتوافق خاموش».

خواندن کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی ازدواج و خانواده و کسانی که می‌خواهند روابط خود را بهبود ببخشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رابطه ها و انتظارات ناگفته

«اگر تاکنون در وضعیتی مشابه این بوده‌اید، داستان باب و نینا شاید به شما کمک کند که بفهمید این رابطه به این شکل نمی‌تواند ادامه پیدا کند. این دو سعی می‌کنند احساس خاص بودنی را به دست بیاورند که طرف مقابل نمی‌تواند فراهم کند. آن‌ها لازم است بفهمند که چطور این احساس را خودشان به دست بیاورند و مسئولیت را از دوش طرف مقابل بردارند. درست همان‌طور که برای هرکدام از ما صدق می‌کند، زمانی‌که آن‌ها توانستند به ارزش خودشان پی ببرند، احتمالاً تحریف کمتری در نوع نگاه آن‌ها به رابطه وجود خواهد داشت. شاید در این صورت این احتمال برای باب وجود داشته باشد که دست از هوسرانی‌ها و خیانت‌های خود بردارد، زیرا دیگر به این کارها نیاز نخواهد داشت. اگرچه باب چند صفت خوب دارد، صرف‌نظر از اینکه او دست از هوسرانی‌ها و خیانت‌های خود بردارد یا نه، رابطه ممکن است خاتمه یابد. شاید نینا به این نتیجه برسد که کسی را ترجیح می‌دهد که در آسمان‌ها سیر نکند، کمتر اهل نمایش باشد و وابستگی به توجه زنان دیگر در او کمتر وجود داشته باشد. اما قطعاً این دو نمی‌توانند رابطهٔ خود را به شکلی که در آن هستند ادامه دهند و انتظار داشته باشند خوشبخت شوند، بنابراین لازم است توافق خاموش موجود از بین برود. این نسخه‌ای برای سال‌ها خشم، بی‌اعتمادی و بیچارگی آنان است.

زمانی‌که در رابطه‌ای مانند این هستید که هرکدام سعی می‌کنید چیزی را ثابت کنید که دقیقاً نمی‌دانید سرانجامش چه خواهد شد، به یک گفت‌وگوی طولانی، جدی و صادقانه با همدیگر نیاز خواهید داشت تا بفهمید معنای متأهل بودن چیست، انتظارات شما چه چیزهایی هستند و دوست دارید زندگی مشترکتان باهم چطور آغاز شود. در این مورد، لازم است نینا کاملاً روشن و صریح اعلام کند که باید هوس‌بازی و خیانت متوقف شود. باید باب به انجام دادن این کار یا توانایی انجام دادن آن تمایل داشته باشد. همچنین لازم است اعلام کند که «دوست داشتن او تحت هر شرایطی» واقعاً به چه معنایی است و نینا باید تصمیم بگیرد که آیا می‌تواند یا می‌خواهد بخشی از آن توافق باشد یا نه. اگر آن‌ها بتوانند در مورد رابطه‌ای به توافق برسند که نشان‌دهندهٔ چیزی باشد که واقعاً می‌خواهند و توافقی که هردوی آن‌ها بتوانند کاملاً به آن متعهد بمانند، می‌توانند توافق خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که از یک رابطهٔ سالم و پایداری که در آن به همدیگر متعهد باشند حمایت کند، رابطه‌ای جدید و مبتنی بر واقعیتی که هر دو بدان پایبند باشند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان