دانلود و خرید کتاب رهایی از گس لایتینگ آملیا کلی ترجمه مهشید گودرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب رهایی از گس لایتینگ

کتاب رهایی از گس لایتینگ

معرفی کتاب رهایی از گس لایتینگ

کتاب الکترونیکی رهایی از گس‌لایتینگ نوشته آملیا کلی با ترجمه مهشید گودرزی در انتشارات بذر خرد چاپ شده است. این کتاب راهنمایی است برای زنان تا به آن‌ها کمک کند سوءاستفاده‌های روانی و عاطفی، به‌ویژه گس‌لایتینگ را تشخیص دهند و از آن‌ها رهایی یابند. گس‌لایتینگ نوعی سوءاستفاده روانی است که در آن فرد قربانی دچار تردید در ذهن خود شده و اعتماد به نفس و قضاوت شخصی‌اش تضعیف می‌شود.

درباره کتاب رهایی از گس‌لایتینگ

رهایی از گس‌لایتینگ به بررسی یکی از انواع پیچیده و پنهان سوءاستفاده روانی، یعنی گس‌لایتینگ، می‌پردازد. این کتاب بر اهمیت تشخیص این نوع سوءاستفاده تاکید کرده و ابزارهایی را در اختیار زنان قرار می‌دهد تا با افزایش خودآگاهی و مراقبت از خود، از روابط ناسالم و آسیب‌زا فاصله بگیرند. آملیا کلی، نویسنده کتاب، روان‌درمانگری است که سال‌ها در زمینه درمان زنان آسیب‌دیده از سوءاستفاده روانی فعالیت کرده و در این کتاب تجربیات خود را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. او تأکید می‌کند که با انتخاب راهکارهای مناسب، زنان می‌توانند قدرت خود را بازپس بگیرند و روند بهبودی را آغاز کنند.

کتاب رهایی از گس‌لایتینگ به ۳ بخش تقسیم شده است:

در بخش اول، انواع گس‌لایتینگ و سوءاستفاده روانی معرفی می‌شود و به بررسی تجربه‌های زنانی پرداخته می‌شود که با این نوع آسیب‌ها مواجه بوده‌اند.

بخش دوم شامل تمرین‌ها و تکنیک‌هایی است که به زنان کمک می‌کند تا از سوءاستفاده‌های روانی رهایی یابند و خودآگاهی‌شان را افزایش دهند.

بخش سوم نیز به تقویت حس خودارزشمندی و خوددوستی می‌پردازد و به زنان کمک می‌کند که خود واقعی‌شان را بهتر درک کنند و در برابر آسیب‌های عاطفی مقاوم‌تر شوند.

کتاب رهایی از گس‌لایتینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای زنانی مناسب است که درگیر روابط ناسالم و سوءاستفاده‌های روانی بوده‌اند یا می‌خواهند از چنین آسیب‌هایی جلوگیری کنند. همچنین، برای مشاوران و روان‌درمانگران نیز منبعی مفید برای درک بهتر گس‌لایتینگ و ارائه راهکارهای درمانی خواهد بود.

بخشی از کتاب رهایی از گس‌لایتینگ

«کلمهٔ گس‌لایتینگ به معنی دست‌کاری روان‌شناختی فرد دیگری است که به‌موجب آن، فرد به سلامت عقلی خود شک کند. این واژه از نمایشنامه‌ای بریتانیایی به نام گس‌لایت (چراغ گاز) در سال ۱۹۳۸ گرفته شد، بعدها در سال ۱۹۴۴ فیلمی با اقتباس از این نمایشنامه به همین نام با هنرنمایی ستارهٔ سینما، اینگرید برگمن۵، ساخته شد. این فیلم ماجرای زندگی مردی به‌ظاهر جذاب را نشان می‌دهد که سعی دارد به‌تدریج با تنهاگذاشتن همسرش و حقه‌های ماهرانه کاری کند که او عقلش را از دست بدهد. یکی از کارهایش، برای مثال، این بود که روی دیوارهای خانه می‌کوبید یا نور چراغ‌های گازی را کم می‌کرد، اما اصرار داشت که این اتفاقات در واقعیت رخ نداده و همسرش همهٔ این‌ها را در خیال خود می‌بیند و دارد دیوانه می‌شود. طمع او برای سرقت جواهرات خانوادگی انگیزه‌اش برای انجام این کار بود.

از اواسط دههٔ ۲۰۱۰ این واژه از اتاق مشاورهٔ روان‌شناسان سر در آورد؛ این واژه در واقع برای توصیف دست‌کاری روان‌شناختی در روابط بینافردی استفاده می‌شد. در جنبش من هم۶ در سال ۲۰۱۷ به پدیدهٔ گس‌لایتینگ در قربانیان تجاوز جنسی توجه ویژه شد؛ اما این واژه تا سال ۲۰۱۸ به‌طور گسترده در فضای مجازی شناخته شده نبود. به اعتقاد جامعه‌شناسان، در سال ۲۰۱۸ در واکنش به سوءاستفادهٔ روانی سیاست‌مداران، این واژه شهرت یافت. برخی از رهبران جهان به عموم مردم دروغ می‌گفتند و آشکارا حرف‌هایی که زده بودند و کارهایی را که کرده بودند، انکار می‌کردند. همان زمان بود که آگاهی جمعی برای عمومیت‌بخشیدن به سلامت روان و رعایت برابری در روابط ارتقا یافت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان