دانلود و خرید کتاب شکار تک شاخ پل داونز ترجمه عبدالله نجار فیروزجائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شکار تک شاخ

کتاب شکار تک شاخ نوشتهٔ پل داونز و وینستون ما با ترجمهٔ عبدالله نجار فیروزجائی، محمد نجار فیروزجائی و مجتبی قلی پور دمیه را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است. این کتاب به تحلیل وضعیت صندوق‌ها سرمایه‌گذاری در عصر اقتصاد دیجیتال می‌پردازد.

درباره کتاب شکار تک شاخ

در عصر جدید و به‌ویژه بعد از همه‌گیری کرونا و سرعت‌گیری روند دیجیتالی‌شدن زندگی، شیوهٔ سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال نیز تغییر کرده است. کتاب پیشِ‌رو به تحلیل و تشریح این تغییرات و توضیح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در عصر اقتصاد دیجیتال می‌پردازد.

خواندن کتاب شکار تک شاخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با فناوری از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب شکار تک شاخ

«پول را بچسب

درک اینکه چگونه این بازیگران با ابعاد غول‌پیکر تأمین مالی می‌شوند و مأموریت‌هایشان را محول می‌کنند کلید درک ماهیت منحصر‌به‌فرد قدرت آن‌ها در سطح جهان است. درک این نکته مهم است که منبع تأمین مالی و انگیزهٔ ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری حاکمیتی به‌نحو گسترده‌ای متفاوت است و بر روی عملیات ساختار و مشخصات سرمایه‌گذاری آن تاثیر می‌گذارد. اکثر صندوق‌ها با وظایفی که به‌طور فزاینده‌ای از سوی دولت‌هایشان گسترش می‌یابند بیش از یکی از وظایفی را که در اینجا به آن‌ها اشاره شده است انجام می‌دهند. در کشورهایی مانند نیجریه، چندین صندوق حاکمیتی برای اهداف سیاسی مختلف مانند پس‌انداز تثبیتی و توسعه‌ای ایجاد می‌شود. نخست آنکه شناخته‌شده‌ترین SWF هم یک صندوق پس‌انداز بلندمدت برای نسل‌های آیندهٔ کشور است به‌طوری که به‌عنوان صندوق بین نسلی نیز شناخته می‌شود. صندوق‌های پس‌انداز، اغلب توسط کشورهای غنی از کامودیتی ایجاد می‌شوند تا بخشی از ثروت به شکل منابع خود را برای نسل آینده ذخیره کنند. همان‌طور که موارد زیر نشان می‌دهد گاهی اوقات آینده زودتر از حد انتظار و به روش‌های غیرمنتظره فرا می‌رسد. ذخایر نفت، گاز و فلزات گران‌بها محدود هستند و روزی آن‌ها تمام خواهند شد. همچنین این ریسک وجود دارد که این منابع به دارایی‌های سرگردان تبدیل شوند، زیرا قوانین و مقررات تغییرات اقلیمی و جایگزین‌های انرژی سبز ممکن است روزی استخراج هیدروکربنی‌ها را غیر اقتصادی کند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
تومان