دانلود و خرید کتاب یادگیری موفق معصومه عباسی هزاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادگیری موفق اثر معصومه عباسی هزاری

کتاب یادگیری موفق

معرفی کتاب یادگیری موفق

کتاب یادگیری موفق نوشتهٔ معصومه عباسی هزاری است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. راهبردهای به کارگیری مغز سه گانه در یادگیری در این کتاب آمده است.

درباره کتاب یادگیری موفق

تعلیم و تربیت مغز محور با سه لغت به‌کارگیری، راهبرد و اصول، بهتر فهمیده می‌شود. تعلیم و تربیت مغز محور به‌کارگیری راهبردها بر پایهٔ اصول هدایت شده از فهم مغز است، تعلیم و تربیت مغز محور، یادگیری مسیری است که مغز، به طور طبیعی برای آن طراحی شده است و آن رویکردی است چند رشته‌ای بر اساس این پرسش: چه چیزی برای مغز خوب است؟ این رشته از بین رشته‌هایی چون شیمی، عصب‌شناسی، روانشناسی، جامعه‌شناسی، ژنتیک و بیولوژی برآمده است.

تدریس مغز محور E.S.P است:

E: به‌کارگیری پویا

S: راهبردهای هدفمند

P: اصول هدایت شده از علوم اعصاب

در کتاب یادگیری موفق با این موضوع به صورت مبسوط آشنا می‌شوید.

خواندن کتاب یادگیری موفق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان امور آموزشی و معلم‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب یادگیری موفق

«یادگیری سازگار با مغز به عنوان رشته‌ای جدید به وسیلهٔ برخی با عنوان علوم اعصاب تعلیم و تربیتی با یادگیری مغز محور و به وسیلهٔ برخی دیگر به عنوان علم ذهن، مغز و تعلیم و تربیت لقب گرفته است. تعلیم و تربیت سازگار با مغز یا علوم عصب‌شناختی تعلیم و تربیتی بر این تأکید دارد که مغز چگونه به طور طبیعی یاد می‌گیرد و بر این اساس در حال حاضر، به دنبال ساختار و کارکرد واقعی مغز انسان در تغییر دادن چارچوب‌ها برای ایجاد آموزش مؤثر است. یادگیری سازگار با مغز، زمینه‌سازی رویکردی جامع و سازنده‌گرا به آموزش، بر پایهٔ پژوهش‌های اخیر در علوم اعصاب است که شرایط محیطی، هیجانی و فیزیکی بهینه برای یادگیری را نشان می‌دهد، این کشفیات؛ ساختار، کارکرد و مراحل تحولی مغز را توضیح می‌دهد و چارچوب هدایت و راهنمایی را برای تدریس و یادگیری بر اساس مسیر طبیعی آماده می‌کند.

یادگیری سازگار با مغز، رویکرد یادگیری بر پایهٔ پژوهش‌های علوم اعصاب است و هر زمان که معلم پژوهش‌های مغز را در کلاس خود به کار بگیرد، تدریس مبتنی بر مغز انجام داده است. یادگیری سازگار با مغز به‌کارگیری پویای راهبردهای هدفمند بر پایهٔ اصول هدایت شده از فهم مغز است و این رویکردی جامع به آموزش است که از پژوهش‌های جاری علوم عصب‌شناختی استفاده می‌کند؛ به عبارت دیگر برنامهٔ آموزشی یادگیری سازگار با مغز، آموزش یادگیری مسیری است که مغز به طور طبیعی برای آن طراحی شده است.

یادگیری سازگار با مغز با تدریس راهبردهایی جهت افزایش توانایی دانش‌آموزان، برای پردازش، تلفیق و یکپارچه کردن اطلاعات در مسیرهای معنادار استفاده شده، مرتبط است. یادگیری سازگار با مغز، رویکردی بر پایهٔ ساختار و کارکرد مغز انسان است؛ برخلاف روش‌های برنامهٔ درسی جاری، این نوع یادگیری بر یادگیری معنادار تأکید دارد و آموزش سازگار با مغز، فرآیند اکتساب دانش را تشویق کرده و کمک می‌کند تا دانش‌آموزان از مغز و ذهن‌شان به طور کامل استفاده کنند. لازم به ذکر است که تحقیقات نشان داده است که تفاوت مشخصی بین مغز و ذهن وجود دارد؛ به طوری که مغز ارگانی خاکستری، ملموس و ساخته شده از بافت عصبی و ذهن، عنصر خودآگاه و ناخودآگاه مؤثر است که رفتارهای روانی فرد را هدایت می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۴۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان