دانلود و خرید کتاب دانش عمومی روانشناسی آروین آذرگین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دانش عمومی روانشناسی


کتاب دانش عمومی روانشناسی برای دانشجویان سایر رشته‌ها نوشته‌ی آروین آذرگین، می‌کوشد موضوعات و مسائل فراوانی که در علم روانشناسی وجود دارد را برای افرادی که فرصت مطالعات درست و طولانی در این حوزه ندارند، تا حد ممکن به زبان ساده شرح دهد.

ساحت روان آدمی، دنیایی بسیار اسرارآمیز و پیچیده و شناخت آن، علاوه بر آن که از جهت کسب دانش ارزشمند است، عامل کسب شناخت شما از خود و دیگر هم‌نوعان‌تان خواهد بود. چنین دانشی شما را در بهتر شدن شرایط روانی خود، درک اطرافیان و ایجاد روابط مناسب با آنان کمک می‌کند. دانش روان‌شناسی با تمام زوایای زندگی شما ارتباط دارد. آگاهی، تفکر، یادگیری، احساس و عاطفه و هیجان، رفتارهای ارادی یا غیرارادی و حتی جهان خواب و رویا، تمامی آن‌ها در این علم مورد ارزیابی عمیق قرار می‌گیرند. با رشد فناوری‌های گوناگون و پیچیده‌تر شدن زندگی انسانی، اهمیت روان‌شناسی در حل مشکلات بشری روزافزون شده است.

از زمان حکمای هفتگانه و پس از آن سقراط، یکی از بزرگ‌ترین مسائل فلسفه شناخت خویشتن بوده؛ بنابراین شناخت نفس یا ذهن انسانی مسئله‌ی بزرگ و مورد علاقه‌ی فلسفه و روان‌شناسی به شمار می‌رود. در این زمینه از نظر برخی، روان‌شناسی با دیدگاه‌های تجربی خود حد و مرزی برای فرضیه‌های انتزاعی فلسفی فراهم می‌آورد. به طوری که شاید بدون این حد و مرز، فرضیه‌های فلسفی خیالی و متعصبانه جلوه کنند. در واقع هر دیدگاه فلسفی درباره‌ی ذهن باید دارای محتوای واقعیت‌نگر بوده و از تجارب علمی دانش روان‌شناسی سود ببرد. دانش کاربردی و درست همواره باید ناظر به واقعیت باشد.

در حالت کلی، تمامی زیرشاخه‌های علوم انسانی، از جمله انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، ادبیات، هنر، تاریخ و جغرافیا، علوم سیاسی و اقتصادی نیاز دارند تا برای شناخت انسان و ویژگی‌های ذهنی و رفتاری او به علم روان‌شناسی رجوع کنند. این علوم، همگی با انسان سروکار دارند و آشنایی با ظرافت‌ها و پیچ و خم‌های وجودی آدمی، برای متخصصان آن از ضروریات است و آن‌ها را در طرح‌ریزی‌ها، آفرینش‌ها، ارائه‌ی نظریه‌ها و راه‌کارها یاری می‌رساند.

نویسنده در این کتاب سعی کرده‌ است، مفاهیمی بنیادین در روان‌شناسی را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهد. افزون بر این، تا حد امکان به بیان، تشریح و نقد برخی از بزرگ‌ترین مکاتب و نظریه‌های روان‌شناختی پرداخته‌ که در طول 150 سال اخیر، تأثیر فراوانی بر نگرش جهانیان نسبت به سرشت بشر و در نتیجه افکار و تحقیقات پژوهشگران علوم انسانی داشته‌اند.

این کتاب برای تمامی افراد به‌خصوص دانشجویان رشته‌های علوم انسانی بسیار جذاب، ضروری و سودمند است.

همچنین

نویسنده این کتاب سالها به حرفه مشاوره و روانشناسی مشغول بوده است و اثر حاضر را برای افرادی که قصد ورود به رشته روانشاسی دارند توصیه کرده است. این کتاب سالها در دانشگاه اصفهان تدریس می شده است و مورد پسند علاقه مندان به روانشاسی قرار گرفته است. پس از آشنایی افراد با مسائل کلی، اهداف و روش های روانشناسی آنها می توانند در صورت تمایل به مطالعه تخصصی تر در زمینه های مختلف مانند روانشناسی بالینی، شخصیت، سلامت و غیره بپردازند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان