دانلود و خرید کتاب بر ساحل آرامش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر ساحل آرامش اثر حبیب الله فرحزاد

کتاب بر ساحل آرامش

معرفی کتاب بر ساحل آرامش

کتاب الکترونیکی بر ساحل آرامش نوشتۀ حبیب الله فرحزاد است و انتشارات واژه پرداز اندیشه آن را منتشر کرده است. آنچه در کتاب بر ساحل آرامش گردآمده است مباحثی درباره زهد و بی‌رغبتی به دنیاست که در سیرۀ برجسته پیامبر خدا و اهل‌بیت دیده می‌شود. در این مباحث با بررسی معنا و مفهوم دنیا، به تبیین زهد در دنیا پرداخته و با بیان آثار و پیامدهای ارجمند و گران‌بهای آن، راه‌های دستیابی به این موهبت بزرگ الهی را برشمرده‌ایم و با ذکر نمونه‌های از زهد پیامبران و اولیای خدا، سعی کرده‌ایم تا الگویی مناسب فراروی شما خوانندگان ترسیم می‌شود.

درباره کتاب بر ساحل آرامش‌ می‌کنیم

کتاب بر ساحل آرامش مجموعه بیانات حجه الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد پیرامون بحث زهد و حب دنیا است. یکی از مهم‌ترین مقولات دینی که صرفاً مربوط به دین مبین اسلام نیست و در دیگر ادیان نیز به آن پرداخته شده بحث زهد و کناره‌گیری از امیال و خواسته‌های دنیایی است. اما این مسئله در مسیحیت دچار خلط و اشتباه گردیده است و منتج به بحث رهبانیت شده که یعنی پرهیز کامل از تمام جلوه‌های دنیا در زندگی. در این میان اما اسلام روش میانه‌ای در پیش گرفته و حب دنیا و علاقه‌مندی به مظاهر آن را نهی کرده است؛ اما خود مسئله استفاده از دنیا در اسلام نهی نشده است. دوستی و محبت به دنیا به‌گونه‌ای که هدف انسان از زندگی رسیدن به مقاصد و میل‌های دنیوی باشد مورد تقبیح و نکوهش قرار گرفته است و آن را سرچشمه همه خطاها و گناهان برشمرده‌اند. استاد فرحزاد که از اساتید شاخص اخلاق در قم هستند در این کتاب مفهوم دنیادوستی و زهد را به طور کامل توضیح داده‌اند و با استناد به روایت و سیره اهل‌بیت مصادیق محبت نسبت به دنیا و اینکه چگونه این محبت را در دل بخشکانیم و به جایش زهد را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم نکات ناب و دلنشینی مطرح نموده‌اند.

خواندن کتاب بر ساحل آرامش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران مباحث دینی مناسب است.

بخشی از کتاب بر ساحل آرامش

«یکی از اموری که انسان را در راهیابی به زهد و بی‌رغبتی به دنیا کمک می‌کند شناخت دنیا و جلوه‌های فریبنده دنیاست هر چه شناخت انسان از حقیقت دنیا و فریبندگی‌هایش بیشتر باشد زهدورزی او در برابر دنیا افزایش می یابد. امیرالمؤمنین در بیانی کوتاه و رسا این حقیقت را چنین بیان کرده‌اند:«احق النَّاسِ بِالزَهَادَةِ مَنْ عَرَفَ نَقْصَ الدُّنْیَا»: سزاوارترین مردم به زهد ورزی کسی است که عیب و نقص دنیا را بشناسد. رسول خدا نیز حقیقت دنیا را به مرداری متعفن تشبیه کرده و فرموده اند: الدُّنْیَا جِیفةٌ و طالِبُها کِلاب " : دنیا مردار گندیده است و طالب آن سگان‌اند. کسی که جیفه و پلیدی دنیا را شناخت دیگر به آن توجه نمی‌کند و برای به دست آوردنش سر و دست نمی‌شکند بلکه از آن فرار می‌کند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان