دانلود و خرید کتاب شمس تبریزی فرهاد آتیک ترجمه نسرین خوش روزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شمس تبریزی اثر فرهاد آتیک

کتاب شمس تبریزی

معرفی کتاب شمس تبریزی

کتاب شمس تبریزی نوشتۀ فرهاد آتیک با ترجمۀ نسرین خوش‌روزی در انتشارات پردیس آباریس به چاپ رسیده است.

درباره کتاب شمس تبریزی

فرهاد آتیک در کتاب شمس تبریزی، علاوه بر زندگی شمس و احوال او و زمانه‌اش، آموزه‌هایی از او را ارائه کرده که به باورش می‌توانند زندگی ما را تغییر دهند.

محمد بن علی تبریزی ملقب به شمس‌الدین یا شمس تبریزی از صوفیان مشهور ایرانی در سدۀ هفتم هجری قمری بود. شمس تبریزی عاشق سفر بود و عمر را به سیر و سیاحت می‌گذراند و در یک جا قرار نمی‌گرفت. در یکی از همان سفرها بود که به قونیه رسید. با مولوی ملاقات کرد و با شخصیت نیرومند و «نفس گرمی» که داشت مولانا را دگرگون کرد. تا پیش از دیدار شمس تبریزی، مولوی از عالمان و فقیهان و اهل مدرسه بود. در آن زمان به تدریس علوم دینی مشغول بود و در چهار مدرسهٔ معتبر تدریس می‌کرد و علما در رکابش پیاده می‌رفتند. پس از دیدار با شمس تبریزی بود که مولوی لباس عوض کرد، درس و وعظ را کنار گذاشت و اهل وجد و سماع و شاعری شد.

هدف کتاب شمس تبریزی ضمن ارائۀ آموزه‌های او، بیان فلسفه و داستان زندگی است. کتاب همچنین تلاش کرده پرسش‌های جهانی و جست‌وجوی انسانیت را لمس کند و هدف دیگر آن، یادآوری تعهد ما به یکدیگر و ارزش‌های مشترک بشریت است.

خواندن کتاب شمس تبریزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه و پژوهش‌های عرفانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شمس تبریزی

«اگرچه به نظر می‌رسد که نام شمس تبریزی با مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شناخته شده است، اما در واقع شمس تبریزی به اقیانوس رحمت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، یعنی به «اقیانوس معرفت» اقیانوسی می‌افزاید و او را از جایی که گیر افتاده است، بیرون می‌کشد و با نور خیره‌کننده‌‌ی حقیقت آشنا می‌کند. در این کتاب خواهیم خواند که چگونه او گوهری شد که بخش در سایه مانده‌‌ی مولانا را روشن کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۷۵۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان