دانلود و خرید کتاب ماجراهای هاشم آغاجری روح الله حسینیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ماجراهای هاشم آغاجری

کتاب «ماجراهای هاشم آغاجری» نوشتۀ روح الله حسینیان است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. این کتاب شرح ماجرا و نقد سخنرانی هاشم آغاجری است.

درباره کتاب ماجراهای هاشم آغاجری

در سال ۱۳۸۱ فردی به نام هاشم آغاجری ، در خانۀ معلم همدان به ایراد سخنرانی پرداخت که موجب رنجش بسیاری از مردم به‌ویژه مذهبی‌ها و حتی هم‌سازمانی ها و هم‌حزبی‌های خودش شد. عنوان سخنرانی پروتستانیسم اسلامی نام داشت و شامل اهانت به دین اسلام، مذهب شیعه و روحانیت می‌شد. سخنرانی او درواقع همانند پدیده‌های تاریخی مقابله با مذهب در ایران بود که همواره بسته به زمان و مکان، اصل دین را مورد حمله قرار داده و به مقابله با روحانیون و مردم مذهبی پرداخته است، حملاتی که در قالب نقد و سؤال آغاز و به تمسخر و اهانت ختم می‌شد. هدف اصلی سست کردن دین و مذهب در ایران و نگه‌داشتن کشور تحت سلطه بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باتوجه به اینکه دین خود را در سطح حکومتی مطرح کرد، مقابله با آن هم در سطح بین المللی و هم داخلی ادامه پیدا کرد. سخنان آغاجری نیز گرچه با اهانت، ناسزا و تمسخر همراه بود، برخی عقیده داشتند که کنش غیرعقلانی به پاسخ با شیوۀ عقلانی نیاز ندارد اما ازآنجا که دین اسلام بسیار غنی است، روح الله حسینیان تلاش کرده است تا ماهیت گفته‌های هاشم آغاجری را تحلیل کرده و از لحاظ دینی و تاریخی به نقد سخرانی او بپردازد. کتاب ماجراهای هاشم آغاجری را می‌توان نمونه‌ای از توانمندنی‌های مذهب و روحانیت در پاسخگویی به شبهات دانست.

کتاب ماجراهای هاشم آغاجری در ۲ بخش تنظیم شده است. بخش اول نقدی بر سخنان آغاجری است که شامل ۹ فصل می‌شود. عناوین فصل‌ها عبارت است از: «فصل اول: ذبح اسماعیل»، «فصل دوم: فهم قرآن»، «فصل سوم: انگشتر نشانۀ تشیع»، «فصل چهارم: اسلام ۱۴۰۰ سال قبل»، «فصل پنجم: حوزه‌ها و زبان خارجی»، «فصل ششم: روحانیون و علوم جدید»، «فصل هفتم: تقلید»، «فصل هشتم: طبقۀ روحانی»، «فصل نهم: قداست امامان معصوم». بخش دوم کتاب با عنوان ماجراهای آغاجری از ۲ فصل تشکیل شده است؛ فصل نخست «گزارشی از ماجراهای آغاجری» و فصل دوم، «مواضع مخالفین انقلاب اسلامی» است.

خواندن کتاب ماجراهای هاشم آغاجری  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم‌سیاسی، روابط بین‌الملل و همچنین علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۹۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان