دانلود و خرید کتاب قلعه حیوانات جورج اورول ترجمه مریم رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات نوشتۀ جورج اورول و ترجمۀ مریم رضایی است که انتشارات ملینا آن را منتشر کرده است. مزرعه حیوانات که در ایران به نام قلعه حیوانات نیز شناخته شده، در کنار رمان «۱۹۸۴» ۲ اثر ماندگار و شاخص «جورج اورول»، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است که به‌عنوان پر فروش‌ترین آثار این نویسندهٔ قرن بیستم معرّف همگان است. این نسخه از کتاب به زبان انگلیسی و فارسی است.

درباره کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات به علت روابط حسنه انگلیس و شوروی در آن زمان، موفق به دریافت مجوز نشد ولی بالأخره در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر و در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ به شهرت رسید. اورول در هر دوی این آثار که در سال‌های آخر عمر خود منتشر نمود، نمایی از یک شهر ویرانه با تمام ویژگی‌های منفی آن را به تصویر کشیده، تصویری از واقعیتی هولناک که هشداری برای بشریت است و در صورت ادامهٔ فاجعه‌های انسانی دیر یا زود به حقیقت تبدیل می‌گردد. داستان کتاب قلعه‌ٔ حیوانات درباره‌ٔ گروهی از حیوانات اهلی مزرعه‌ای است که به امید برقرار کردن آزادی و برابری در برابر صاحب مزرعه شورش می‌کنند. بعد از پیروزی این انقلاب، خوک‌ها که هوش بیشتری نسبت به بقیهٔ حیوانات داشتند، رهبری حیوانات مزرعه‌ را به‌عهده می‌گیرند و قوانینی را وضع می‌کنند که این قوانین با گذشت زمان دچار تغییر می‌شوند.

خواندن کتاب قلعه حیوانات را به چه کسانی توصیه می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به رمان و داستان‎‌های تمثیلی قابل توجه است.

درباره جورج اورول

«اریک آرتور بلر» با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری در بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعری انگلیسی بود که بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروش «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند. جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود؛ به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد؛ او حتی مدتی در آشپزخانهٔ یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس‌وپاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات است. در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد؛ نوعی بیماری که برای او نتیجهٔ جنگ بود. پس از جنگ، کتاب «درود بر کاتالونیا» را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت. زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود. کمی بعد از بستری‌شدن در بیمارستان و به‌دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود، در همان بیمارستانی که بستری شده بود، با «سونیا برونل» ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت «جولیا» در رمان «۱۹۸۴» بوده است. اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجهٔ جنگ بود، حاضر نشد سیگار را ترک کند؛ به همین دلیل در بیمارستان بستری شد و هفت ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۵۰ از دنیا رفت. برخی از آثار جورج اورول عبارتند از روزهای برمه/ دختر کشیش/ به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ هوای تازه (گریز)/ قلعهٔ حیوانات (مزرعهٔ حیوانات)/ ۱۹۸۴/ آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن/ ژرفنا (جاده به‌سوی اسکلهٔ ویگان)/ درود بر کاتالونیا.

بخشی از کتاب قلعه حیوانات

«خط سفید رنگ پایین پوزه‌اش ظاهری احمقانه به او داده بود و در حقیقت از لحاظ هوش نسبت به بقیه در درجۀ بالاتری قرار نداشت، اما بطور کلی بخاطرثبات شخصیتش و قدرت بالای کاری‌اش قابل ستودن بود. بعد از اسب‌ها موریل، بز سفید رنگ و بنجامین میمون آمدند. بنجامین پیرترین حیوان قلعه و بداخلاق‌ترین آن‌ها بود. او به ندرت صحبت می‌کرد و هنگامی که صحبت می‌کرد معمولا سخنان طعنه‌آمیز می‌گفت به عنوان مثال می‌گفت خدا به او لذای این دم داده است که مگس‌ها را از او دور نگه دارد، ولی ای کاش نه دمی داشتم و نه مگسی آفریده شده بود و اگر علت را می‌پرسیدند، او می‌گفت چیزی برای خندیدن وجود ندارد...»


معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان