دانلود و خرید کتاب الگوهای جدید آموزش علوم تجربی محمد غفارزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب الگوهای جدید آموزش علوم تجربی

کتاب الگوهای جدید آموزش علوم تجربی نوشتهٔ محمد غفارزاده، احمدرضا علافی اسکویی، رضا رسولی خورجستان و محمد سعادت پور در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزۀ نظریه‌های آموزش و پرورش قرار دارد و الگوهای نوین در آموزش علوم تجربی را معرفی و بررسی می‌کند.

درباره کتاب الگوهای جدید آموزش علوم تجربی

آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهاد آموزشی و تربیتی و در واقع اثر بخش‌ترین آن که با سرمایه‌های هر کشور یعنی نیروی انسانی آن سروکار دارد، نقش بسزایی در تربیت توانایی‌های نیروی انسانی دارد. از گذشته تا حال شیوه‌های گوناگونی برای اثربخش کردن نظام آموزش و پرورش در هر کشور اتخاذ شده است که هر کدام از این روش‌ها بارها توسط معلمان که از آنها استفاده می‌کنند مورد آزمون و خطا قرار گرفته‌اند. در جدیدترین دسته‌بندی‌ها، روش‌های تدریس به دو گروه روش‌های نوین و سنتی تقسیم‌بندی شده‌اند.

هیچ یک از روش‌های تدریس به‌خودی‌خود خوب یا بد نیستند بلکه چگونگی و نوع استفاده از آن‌ها است که باعث می‌شود قوی یا ضعیف انگاشته شوند. معلم باید با توجه به هدف‌های آموزشی  و محتوای درس، نیازها و علایق دانش‌آموزان، امکانات موجود در کلاس درس و تعداد دانش‌آموزان کلاس بهترین روش را برای تدریس خوب انتخاب نماید. یکی از توصیه‌ها این است در کلاس‌های درس معلم فقط از یک روش استفاده نکند و بر طبق وضعیت موجود از ترکیبی از الگوها و روش‌های تدریس بهره بگیرد. بسیاری از آموزگاران بین الگو و روش تفاوتی قائل نیستند. موضوع این است که در یک کلاس فعال و خوب علوم، هم دانش‌آموزان و هم معلم، سؤال‌کننده و پاسخ‌دهنده باشند.

اهمیت روش پرسش و پاسخ در آموزش علوم به حدی است ک آن را یکی از روش‌های مهم آموزش علوم می‌دانند. این روش به روش سقراطی معروف است و ریشۀ تاریخی دارد. در این روش، مربی با طرح پرسش‌های هدف‌دار، دانش‌آموز را به‌سمت فهم مطالب هدایت می‌کند. کتاب الگوهای جدید آموزش علوم تجربی ابتدا مفاهیم پایه را توضیح داده است تا مخاطب با موضوع آشنا شود و سپس الگوهای نوین را معرفی و بررسی می‌کند.

کتاب الگوهای جدید آموزش علوم تجربی در ۴ فصل تدوین شده است. عنوان این فصل‌ها عبارت است از: فصل اول: مقدمه‌ای بر چیستی علم و علوم و معلم؛ فصل دوم: چیستی علوم تجربی؛ فصل سوم؛ آموزش علوم تجربی؛ فصل چهارم: روش‌های نوین آموزش علوم تجربی.

خواندن کتاب الگوهای جدید آموزش علوم تجربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به معلمان و دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۷۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان