دانلود و خرید کتاب جورابی که دنبال پا می گشت محمدرضا شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جورابی که دنبال پا می گشت اثر محمدرضا شمس

کتاب جورابی که دنبال پا می گشت

نویسنده:محمدرضا شمس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جورابی که دنبال پا می گشت

کتاب جورابی که دنبال پا می‌گشت نوشتۀ محمدرضا شمس در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب مصور، داستانی فانتزی دارد و جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای کودکان رده سنی الف و ب طراحی و نوشته شده است.

درباره کتاب جورابی که دنبال پا می گشت

کتاب جورابی که دنبال پا می‌گشت جزو داستان‌های تخیلی کودکانه است. برای کودکان، قصه‌هایی شنیدنی و جالب با مضامین مختلف هستند که با کمک آن‌ها بتوان مفاهیم مهمی را به آن‌ها آموزش داد. داستان‌ها به کودکان کمک می‌کنند که انعطاف‌پذیر شوند تا به‌خوبی با هر چیزی که زندگی ارائه می‌دهد کنار بیایند و بفهمند چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است. درواقع، داستان‌ها یک‌رشته مفاهیم اعتقادی مبتنی بر ارزش از جمله مفاهیم خوب و بد را به کودک منتقل می‌کنند. از ویژگی‌های داستان‌های کودکان این است که در فضایی با بیشترین تصاویر و کمترین محتوا نوشته می‌شوند. این کار متناسب با روحیات و توانایی انطباق در کودک انجام می‌شود؛ یعنی دلیل کوتاهی داستان‌های کودکانه توجه به حوصلۀ کودک، ظرفیت تمرکز و درک بیشتر آن‌ها به‌دلیل حذف جزئیات هست. از یک طرف بیشترین محتوا در کوتاه‌ترین جمله‌ها منتقل می‌شوند تا برای کودک خسته‌کننده نباشد و از طرف دیگر، به‌کارگیری نقاشی‌ در صفحه‌ها علاوه بر ایجاد جذابیت بصری برای کودکان باعث می‌شود محتوا در ذهن آن‌ها بهتر تثبیت شود.

در کتاب جورابی که دنبال پا می‌گشت، داستان یک جوراب را می‌خوانیم که می‌خواهد برای خودش یک پا پیدا کند تا هم او را بپوشاند و هم دوستی برای خود داشته باشد. او برای این خواسته‌اش پیش هرکسی می‌رود؛ اما پاسخ‌هایی که می‌شنود برخلاف خواسته‌اش است. مثلاً وقتی به کلاغ پیشنهاد می‌دهد که پایش را بپوشاند تا گرم شود. کلاغ می‌گوید که جوراب نمی‌خواهد اما می‌تواند او را از درخت آویزان کند تا لانه‌اش شود و داخلش تخم بگذارد. خوب معلوم است که جوراب قبول نمی‌کند و سراغ نفرات بعدی می‌رود.

در داستان جورابی که دنبال پا می‌گشت، کودک می‌تواند نگاه‌های متفاوت به پدیده‌ها و دنیای اطراف را بینید. کتاب تصاویر بامزه و بدیعی دارد. این نقاشی‌ها به‌شکل کلاژ طراحی شده‌اند. کلاژ یا چسباندن، نام تکنیکی در هنرهای بصری است. در این روش مواد و چیزهای گوناگونی مانند تکه‌های روزنامه، کاغذهای رنگی، مقوا، پارچه، عکس، اشیای دورریختنی را روی سطحی صاف مانند بوم، تخته یا مقوا می‌چسبانند تا ترکیب جدید به وجود آورند. این طراحی برای کودک جذابیت بصری دارد و دلنشین است.

خواندن کتاب جورابی که دنبال پا می گشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جورابی که دنبال پا می گشت

«جوراب رفت و رسید به آدم برفی. پرسید: «می‌خواهی جورابت شوم، من را بپوشی، پاهایت گرم شوند؟» آدم برفی با خوش حالی گفت: «بله که می‌خواهم!» جوراب، جوراب آدم برفی شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۱۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۵۰۰
تومان