دانلود و خرید کتاب اژدهای گوشت خوار در بوته های تمشک اینگو زیگنر ترجمه زهره حیدری شاهی سرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اژدهای گوشت خوار در بوته های تمشک اثر اینگو زیگنر

کتاب اژدهای گوشت خوار در بوته های تمشک

معرفی کتاب اژدهای گوشت خوار در بوته های تمشک

کتاب اژدهای گوشت‌خوار در بوته‌های تمشک نوشتۀ اینگو زیگنر با ترجمۀ زهره حیدری شاهی سرایی در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتابِ مصور رنگی، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای کودکان گروه سنی ج است.

درباره کتاب اژدهای گوشت خوار در بوته های تمشک

کتاب اژدهای گوشت‌خوار در بوته‌های تمشک جزو داستان‌های تخیلی کودکانه و از نوع داستان‌های حیوانات است. برای کودکان، قصه‌هایی شنیدنی و جالب با مضامین مختلف هستند که با کمک آن‌ها بتوان مفاهیم مهمی را به آن‌ها آموزش داد. داستان‌ها به کودکان کمک می‌کنند که انعطاف‌پذیر شوند تا به‌خوبی با هر چیزی که زندگی ارائه می‌دهد کنار بیایند و بفهمند چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است. درواقع، داستان‌ها یک‌رشته مفاهیم اعتقادی مبتنی بر ارزش از جمله مفاهیم خوب و بد را به کودک منتقل می‌کنند. از ویژگی‌های داستان‌های کودکان این است که در فضایی با بیشترین تصاویر و کمترین محتوا نوشته می‌شوند. این کار متناسب با روحیات و توانایی انطباق در کودک انجام می‌شود؛ یعنی دلیل کوتاهی داستان‌های کودکانه توجه به حوصلۀ کودک، ظرفیت تمرکز و درک بیشتر آن‌ها به‌دلیل حذف جزئیات هست. از یک طرف بیشترین محتوا در کوتاه‌ترین جمله‌ها منتقل می‌شوند تا برای کودک خسته‌کننده نباشد و از طرف دیگر، به‌کارگیری نقاشی‌ در صفحه‌ها علاوه بر ایجاد جذابیت بصری برای کودکان باعث می‌شود محتوا در ذهن آن‌ها بهتر تثبیت شود.

داستان اژدهای گوشت‌خوار در بوته‌های تمشک دربارۀ یک اژدهای کوچک به نام نارگیل است. برای او امروز، روز بزرگی است؛ زیرا باید برای اولین بار به مدرسه برود. نارگیل در نزدیکی مدرسه، اتفاقی با یک اژدهای گوشت‌خوار در میان بوته‌ها آشنا می‌شود. اسم این اژدها اسکار است. آن‌ها اول برای هم کُری می‌خوانند. یکی از آتشین بودن دهانش می‌گوید و دیگری از اینکه گوشت‌خوار است و همه را می‌خورد. اما کم‌کم یخ میانشان آب می‌شود و نارگیل می‌فهمد این اژدهای گوشت‌خوار اجازه ندارد به مدرسه برود؛ چون پدر و مادرش مدرسه رفتن را ممنوع کرده‌اند. برای همین به نزدیکی مدرسه آمده تا تماشا کند که آنجا چه شکلی است.

نارگیل خیلی برای اسکار ناراحت است. اسکار هم خیلی‌خیلی ناراحت است؛ چون نوشتن و حساب کردن را دوست دارد. آیا آن‌ها موفق می‌شوند پدر و مادر اسکار را متوجه کنند که در مدرسه می‌شود چیزهای مفیدی یاد گرفت؟

کتاب اژدهای گوشت‌خوار در بوته‌های تمشک، مصور و رنگی است. تصویرگری آن‌ها را خود اینگو زیگنر انجام داده است. او با خلق تصاویری بامزه از اژدهاها، بر جذابیت بصری کتاب افزوده که به‌تبع، تمایل و اشتیاق کودکان را در خواندن داستان برمی‌انگیزد؛ به‌ویژه که این تصاویر بامزه با متنی دلنشین و طنزگونه تلفیق شده است.

خواندن کتاب اژدهای گوشت‌ خوار در بوته‌ های تمشک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اژدهای گوشت خوار در بوته های تمشک

ماگنوس يک روز صبح گفت: «بيدار شو نارگيل. امروز روز بزرگی است.»

ماگنوس پدر نارگيل، يعنی اژدها کوچولو است.

نارگيل پرسيد: «چرا امروز بزرگ است.»

ماگنوس گفت: «چون تو می‌روی مدرسه، برای همين»

نارگيل پرسيد: «روز کوچک هم داريم؟»

ماگنوس فکر کرد و گفت: «تا جايی که من می‌دانم نه. اما روز بزرگ داريم. روز متوسط و روز معمولی هم داريم. امروز يک روز بزرگ است. چون اولين روز مدرسه فقط يک بار توی زندگی پيش می‌آيد؛ اولين روز مدرسه!»

چند روز بود که شکم کوچولوی اژدهايی نارگيل از هيجان سر و صدا می‌کرد.

جلوی در غار مدرسه پر از اژدها بود، کوچک و بزرگ، پير و جوان؛ چون اژدها کوچولوها با بزرگ‌ترهایشان به مدرسه آمده بودند…»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان