دانلود و خرید کتاب اژدهاک شاه می آید محمدرضا یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اژدهاک شاه می آید اثر محمدرضا یوسفی

کتاب اژدهاک شاه می آید

معرفی کتاب اژدهاک شاه می آید

کتاب اژدهاک شاه می‌آید نوشتۀ محمدرضا یوسفی در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتابِ مصور رنگی، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودکان و نوجوان نشر و مناسب برای کودکان گروه سنی ب و ج است.

درباره کتاب اژدهاک شاه می‌ آید

کتاب اژدهاک شاه می‌آید، از نوع داستان‌های کودکانۀ تخیلی است. این کتاب در مجموعۀ ۵جلدی گرداله قرار دارد و جلد چهارم آن است. مجموعۀ گرداله، داستان‌هایی فانتزی دارد و وقایع از زبان حیوانات روایت می‌شود. شخصیت این مجموعه در هر ۵ قسمت ثابت و به‌هم‌پیوسته است؛ اما وقایع هرکدام مجزاست و هر داستان در یک کتاب، آغاز می‌شود و به اتمام می‌رسد. شخصیت اصلی این مجموعه گرداله نام دارد. او دوستی به نام اژدها دارد و در هر داستان، ماجرای تازه‌ای برایشان در روستا پیش می‌آید. بنا به گفتۀ محمدرضا یوسفی، نویسندۀ مجموعه، هرکدام از این داستان‌ها پیام خودش را دارد و به شناخت زندگی در روستاها و اینکه ساکنان روستا با چه مشکلاتی روبه‌رو‌ هستند، کمک می‌کند. عنوان کتاب‌های این مجموعه به‌ترتیب عبارت‌اند از:

۱. اژدها گول نمی‌خورد

۲. اژدها پادشاه چشمه

۳. لبخند اژدها

۴. اژدهاک شاه می‌آید

۵. اژدها در عروسی

در داستان اژدهاک شاه می‌آید، راوی داستان که یک کلاغ است به‌همراه آقا گردالو و اژدهاک توی کوهستان هستند. مردم چادرنشین آنجا با آن‌ها دوست بودند؛ اما اژدهاک خیال‌هایی به سر داشت. او یک روز راه افتاد و گفت که باید دنیا را ببیند؛ چون کوهستان دیگر برایش کوچک است. چادرنشین‌ها از این حرف ناراحت شدند و گفتند ما تازه با هم دوست شده‌ایم، کجا می‌خواهی بروی اژدهاک شاه؟ آن‌ها در همین لحظه برای به اژدهاک یک لقب جدید و چرم و نرم انتخاب کردند: شاه. این باعث خنده و تعجب دوستان اژدهاک شد؛ اما آن‌ مردم واقعاً شروع کردند برای اژدهاک تاج و تخت جور کردن. یکی تاج زرین آورد و روی سر اژدهاک گذاشت. یکی از چوب و تخته یک تخت بزرگ درست کرد. حتی یک قلعۀ سنگی را که معلوم نبود کی ساخته شده است به او به‌عنوان کاخ دادند. آقا گرداله اما ناراحت است. اگر اژدهاک شاه شود کلفت و نوکر و چاکر می‌خواهد...

خواندن کتاب اژدهاک شاه می‌ آید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدرضا یوسفی

محمدرضا یوسفی در ۱۳۳۲ در همدان به دنیا آمد. او نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودکان و نوجوانان و دانش‌آموختۀ تاريخ است است. اولین کتاب داستانی او «سال تحویل شد» نام دارد که در ۱۳۵۷ منتشر شد. یوسفی علاوه‌ بر داستان‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، به نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی نیز مشغول بوده؛ اما فعالیت‌ اصلی او نویسندگی برای کودکان است. به گفتهٔ خودش تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر داستانی نوشته که بسیاری از آنان برای کودکان و نوجوانان است. وی آثار زيادی از ادبیات کهن فارسی برای كودكان و نوجوانان بازنویسی و بازآفرینی کرده است كه «افسانه شیر سپیدیال»، «افسانه‌ بلیناس جادوگر» و «افسانه‌ شیرین کارنامه‌ اردشیر بابکان» برخی از آن‌ها هستند. يوسفی كه پيش از اين برای نگارش كتاب‌های «حسنی به مكتب نمی‌رفت» و «ستاره‌ای به نام غول» برندۀ ديپلم افتخار دفتر بين‌المللی كتاب برای نسل جوان شده، در فستيوال بين‌المللی ادبی برلين نيز به ‌عنوان نويسندۀ برگزيدۀ ايرانی حضور داشته است.

بخشی از کتاب اژدهاک شاه می‌ آید

«اژدهاک از اسم اژدهاک شاه خوشش آمد و گفت: «من اگر اژدهاک شاه هستم، کو تاجم؟ کو تختم؟ کو کاخم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۵۰۰
تومان