دانلود و خرید کتاب شناخت اختلالات یادگیری شهربانو کریمی امام وردیخان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت اختلالات یادگیری اثر شهربانو کریمی امام وردیخان

کتاب شناخت اختلالات یادگیری

معرفی کتاب شناخت اختلالات یادگیری

کتاب شناخت اختلالات یادگیری نوشتهٔ شهربانو کریمی امام وردیخان است. نشر برگ و باد این کتاب در حوزهٔ روان‌شناسی کودک را منتشر کرده است.

درباره کتاب شناخت اختلالات یادگیری

کتاب شناخت اختلالات یادگیری دربردارندهٔ مجموعه‌ای از راهکارهایی برای درمان اختلالات یادگیری است. شهربانو کریمی امام وردیخان این اثر را در شش فصل نگاشته که عنوان آن‌ها عبارت است از «مفاهیم»، «اختلالات یادگیری»، «راهکارهای مشاوره‌ای»، «رشد عاطفی دانش‌آموزان»، «یادگیری مشارکتی» و «درمان اختلالات یادگیری». با مطالعهٔ این اثر می‌توانید اختلال یادگیری را بهتر بشناسید و برای درمان آن از راه‌های مختلفی اقدام کنید.

شهربانو کریمی امام وردیخان در این اثر بیان کرده است که اختلال یادگیری (Learning disability) به معنای اختلال در یک یا چند فرایند پایهٔ روان‌شناختی است که درک و فهم یا استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری را در برمی‌گیرد. این اختلال به‌صورت نقص در توانایی گوش‌دادن، فکرکردن، صحبت‌کردن، خواندن، نوشتن، املا یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر می‌شود. مشکلات یادگیری که در درجهٔ اول نتیجهٔ نقایص بینایی و شنوایی، ناتوانایی‌های حرکتی، کم‌توانی ذهنی، اختلال‌های هیجانی، فقر فرهنگی و محیطی یا وضعیت بد اقتصادی باشند، در دستهد اختلال یادگیری قرار نمی‌گیرند. ناتوانی یادگیری به گروه ناهمگنی از اختلال‌هایی گفته می‌شود که دارای مشخصه‌هایی نظیر دشواری در فراگیری و کارکرد گوش‌دادن، حرف‌زدن، خواندن، نوشتن و محاسبه هستند. این اختلال‌ها پایهٔ عصب‌شناختی و روندی تحولی دارند که پیش‌از دوران دبستان شروع می‌شود و تا بزرگسالی ادامه دارد.

خواندن کتاب شناخت اختلالات یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناسان کودک و دوستداران آشنایی با اختلال یادگیری در کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت اختلالات یادگیری

«یادگیری مشارکتی می‌تواند شرایط را برای آموزش بهتر فراهم نماید. همان‌گونه که ویرسما یادگیری مشارکتی را یک اعتدال در باهم کار کردن، باهم ساختن، یادگیری باهم، تغییر باهم و توسعه دادن و کمک به رشد یکدیگر می‌داند. کیگان، معتقدند دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین‌تر در گروه‌های مشارکتی نفع بیشتری می‌برند و تعداد برنده‌ها بیشتر است؛ چون همه اعضاء از موفقیت گروه بهره‌مند می‌شوند؛ همه دانش‌آموزان می‌توانند دانسته‌های خود را با شرح دادن به دیگران و توجه به نظرات آنان توسعه دهند.

آرتوت در نتایج پژوهش خود با عنوان «بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت ریاضی کودکان پیش‌دبستانی» اشاره می‌کند که کودکان با استفاده از یادگیری مشارکتی علاوه بر پیشرفت قابل‌توجه در این درس، در مهارت‌های اجتماعی نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. پاواتانا و همکاران در پژوهشی به بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی (الگوی گروه‌های پیشرفت تیمی دانش‌آموزان) در رشد مهارت‌های اجتماعی و عملکرد تحصیلی درس ریاضیات پرداختند و نتایج پژوهش گویای تأثیر مثبت یادگیری مشارکتی در دو حیطه موردنظر بود.

استفاده از گروه‌های کوچک ازنظر صرف زمان برای دانش‌آموز و معلم، هزینه کمتر در افزایش زمان آموزش، افزایش عمل متقابل با همسالان و تعمیم مهارت‌ها کارآمدتر هست. در کار با گروه‌های کوچک معلمان فرصت بیشتری دارند تا در صورت نیاز آموزش مستقیم تدارک ببینند و به دانش‌آموزان ناتوان برسند. یکی از خصوصیات مثبت روش یادگیری مشارکتی مفید بودن این روش برای دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری هست. مشارکت این دسته از دانش‌آموزان در یاوری، تلاش و فعالیت آنان را در دست به کار شدن افزایش می‌دهد و باعث می‌شود چنین دانش‌آموزانی کمتر در خود غرق شوند. علاوه بر آن حس مسوولیت‌پذیری در آنان افزایش می‌یابد و باعث می‌گردد دانش‌آموزان احساس مسوولیت بیشتری در یادگیری داشته باشند. در این روش میزان تأثیرات بر یادگیری تحصیلی، ملایم اما مداوم خواهد بود. تأثیرات روش یادگیری مشارکتی بر یادگیری اجتماعی و کامیابی فردی در مقایسه با یک کلاس فردگرایانه می‌تواند قابل‌توجه باشد.

استریس معتقد است در یادگیری مشارکتی باید موشکافی‌های عمیق صورت گرفته و ابزارهای یادگیری مشارکتی، اختصاص نمرات و ترکیب گروه‌ها موردتوجه قرار گیرد و یک ارزشیابی پیوسته و منظم توسط معلم وجود داشته باشد. در یک ترکیب ایده‌آل یادگیری مشارکتی می‌تواند برای دانش‌آموزان دارای اختلال‌های یادگیری سودمند باشد. همچنین جانسون۲۹، اعتقاد دارد معلم کلاس مشارکتی باید مواردی همچون تهیه و به کار بردن برنامه‌های خلاق، متناسب کردن روش‌های تدریس با سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان ضعیف و مشکل‌دار، در نظر گرفتن خط پایه پیشرفت برای سنجش و ارزشیابی و ارائه راهنمایی لازم در یادگیری روزانه و تصمیم‌گیری و صدور رأی را رعایت کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان