دانلود و خرید کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان عطیه قربانی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان اثر عطیه قربانی پور

کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان

معرفی کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان

کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان نوشتهٔ عطیه قربانی پور و شهربانو کریمی اماموردیخان است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان

به چه دلیل تعاملات مجادله‌ای والدین و کودکان اهمیت دارد؟ دلیل چنین توجهی چیست؟ کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان دلایلی فراهم می‌کند که مطالعه مجادله والدین و کودک را با هدف درک عملکرد این نوع تعاملات برمی‌انگیزد. این کتاب در بخش اول با تمرکز بر فعالیت خانواده هنگام صرف وعده‌های غذایی، توجه را به ویژگی‌های متمایز مکالمه والدین و کودک جلب می‌کند. بخش دوم به بحث در این مورد اختصاص داده شده است که آیا در نهایت کودکان صلاحیت ایجاد مجادله و مکالمات بحث‌برانگیز با هدف متقاعد کردن والدین خود برای تغییر نظر را دارند یا خیر و چه زمان دارای این صلاحیت خواهند بود. در قسمت بعد سوالات تحقیق و ساختار کتاب ارائه شده است.

بخش بعدی مرحله اولیه بحث‌های مجادله‌ای والدین و کودکان را هنگام صرف وعده‌های غذایی مورد بررسی قرار می‌دهد. و درنهایت، این کتاب در بخش آخر، انواع بحث‌هایی که اغلب توسط والدین و فرزندان صورت می‌گرفت و انواع متفاوت بحث‌های مجادله‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ والدین، مشاوران، روان‌شناسان و مسئولان امور تربیتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رهیافتی بر کاهش تعارضات والدین با دانش آموزان

«مکالمات والدین و فرزندان هنگام صرف غذا رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی هستند زیرا توسط آزادی قابل توجه - اما نه کامل – در مورد موضوعی قابل حل مشخص می‌شوند (بلوم-کولکا، ۱۹۹۷). در واقع موضوعات بحث شده هنگام صرف غذا، اغلب توسط همه اعضای خانواده کاملاً غیر قابل پیش‌بینی بودند. با این حال، همه موضوعات در زمان صرف غذا برای بحث باز نیستند. به عنوان مثال، موضوعاتی مانند پول، سیاست و رابطه‌جنسی معمولاً به عنوان موضوعات کمتر مناسب برای مکالمات در زمان صرف وعده‌های غذایی مشاهده می‌شوند، به‌ویژه در حضور کودکان خردسال زیرا حتی در صورت عدم حضور میهمان، حضور کودکان در انتخاب موارد قابل قبول و موارد ذکر شده هنگام صرف وعده غذایی تأثیر می‌گذارد. برای مثال، بخش منتخب زیر نشان می‌دهد که چگونه یک مادر ایتالیایی به‌وضوح از همسرش که در مورد یک خبر سیاسی اظهارنظر می کرد، دعوت می‌کند تا موضوع بحث را عوض کند زیرا، به نظر وی، سیاست موضوع مناسبی برای بحث هنگام صرف غذا نیست (خط ۲ و خط ۴):

خانواده سوئیسی I. شام ۳. اعضای خانواده: پدر (پدر، ۴۱ سال)، مادر (مادر ۳۸ سال)، لوکا (لوک، ۶ سال و ۸ ماه) و لوئیزا (لویی، ۳ سال و ۱۱ ماه). همه اعضای خانواده در حال غذا خوردن هستند و پشت میز غذا نشسته‌اند. پدر در راس میز غذا نشسته است. مادر و لویی در سمت راست پدر و لوک در سمت مخالف آن‌ها نشسته است.

۱. پدر: اما آیا می‌توانی آن را باور کنی؟ ((با مادر صحبت می‌کند))

← پدر: حتی افرادی هستند که شهامت رای دادن به شخصی مانند او را دارند

۲. مادر: نه، حالا بحث را عوض کنیم.

۳. پدر: شنیدی امروز چی گفت؟

۴. مادر: نه، اما حالا اجازه بده بحث را عوض کنیم، موقع غذا خوردن در مورد این موضوع بحث نکن.

۵. پدر: اوه باشه، حق با توست.

به دلیل تنوع موضوعاتی که والدین و فرزندان در حین مکالمات وعده‌های غذایی مطرح کرده‌اند، شناسایی موضوعاتی که منجر به مجادله می‌شود بسیار مهم است. آیا انواع خاصی از موضوعات وجود دارد که منجر به مجادله یا بحث والدین و فرزندان در مورد تمام موضوعاتی که در زمان صرف غذا صحبت می‌کنند می‌شود؟ آنچه از طریق تجزیه و تحلیل مجموعه بحث‌های استدلالی والدین و کودک در زمان صرف غذا پدیدار می‌شود، این است که آن‌ها پیرامون دو نوع مسئله کلی آشکار می‌شوند: دستورهای والدین و درخواست‌های فرزندان. در بخش‌های بعدی، چگونگی منجرشدن این دو نوع مسئله مختلف به آغاز بحث‌های مجادله‌ای بین والدین و فرزندان بحث و با ارائه برخی سکانس‌های مجادله‌ای شرح داده خواهند شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۲۹۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان