دانلود و خرید کتاب جغرافیای تاریخی کاریان کرامت اله تقوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جغرافیای تاریخی کاریان اثر کرامت اله تقوی

کتاب جغرافیای تاریخی کاریان

انتشارات:نشر همسایه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جغرافیای تاریخی کاریان

کتاب الکترونیکی جغرافیای تاریخی کاریان نوشتۀ کرامت اله تقوی است و نشر همسایه آن را منتشر کرده است. کاریان بیش از ۲۰۰۰ سال سابقۀ تاریخی دارد. این شهر در عصر ساسانی یکی از بزرگ‌ترین مراکز دینی و مقدس‌ترین اکنه مذهبی و محل تجمع علمای زرتشتی بوده است، کتاب جغرافیای تاریخی کاریان به بررسی تاریخ این مکان پرداخته و آن را به خواننده معرفی کرده است.

درباره کتاب جغرافیای تاریخی کاریان

شهر كاریان، از توابع جویم لارستان در استان فارس با چند هزار سال قدمت و سابقه‌ای درخشان است. در متون مزدیسنا از این مكان به‌عنوان مكانی مقدس نام‌ برده‌ شده و آن به دلیل استقرار آتشکده آذر فرنبغ، به عنوان یكی از سه آتشكده اصلی زرتشتیان، است. در كتاب جغرافیای تاریخی کاریان، كه به جغرافیای تاریخی كاریان پرداخته شده، این مباحث به تفصیل بررسی شده‌اند: احترام مخصوص زرتشت و شاهان كیانی به این آتشكده، اجتماع علما و روحانیون زرتشتی، توجه ویژه و متوالی شاهان ساسانی كه برخی از آنها برای تبرك با پای پیاده به زیارت آذر فرنبغ می‌شتافتند، ورود صدها هزار زرتشتی و تجمع آنها برای زیارت در فصل بخصوصی از سال، نزول امشاسپندان و فرشتگان گوناگون آیین زرتشتی در این جایگاه، برخورداری بزرگان آیین مزدیسنا از فره ایزدی و افتخار برگزیدگی و دوستی خاص آنها با اهورا مزدا در این آتشكده، انتخاب اداویراف كاریانی به عنوان پاك‌ترین شخص ایرانی و سفر او به جهان آخرت از درون آتشكده فرنبغ و...

خواندن کتاب جغرافیای تاریخی کاریان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخ کهن ایران مناسب است.

بخشی از کتاب جغرافیای تاریخی کاریان

«زرتشتیان اعتقاد دارند پس از پیغمبرشان زرتشت سه رهاننده هر یک به فاصله هزار سال ظهور کنند و عرصه جهان را از بدی بپالایند. دو موعود اول به پیروزی نهایی نخواهند رسید اما موعود سوم عرصه گیتی را از هر گونه پلیدی پاک ساخته و جهان را مینوی خواهد نمود. این رهانندگان را سوشیانت به معنای سودآور یا نفع‌آفرین گویند.

اولین رهاننده هوشیدر، دومین رهاننده هوشیدر ماه و سومین و آخرین رهاننده استوت ارت نام دارد. شخص اخیر در محلی به نام کیانسیه در شرق ایران ولادت خواهد یافت. وی (در کتب پهلوی و در میان پیروان زرتشتی) عموماً به نام سوشیانت خوانده می‌شود...» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۲۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان