دانلود و خرید کتاب فرهنگ علوم اجتماعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ علوم اجتماعی اثر محمد قلی پور

کتاب فرهنگ علوم اجتماعی

معرفی کتاب فرهنگ علوم اجتماعی

کتاب الکترونیکی فرهنگ علوم اجتماعی نوشتۀ محمد قلی پور و مریم ابراهیمی و ثمین نیازی است و انتشارات شاملو آن را منتشر کرده است. کتاب فرهنگ علوم اجتماعی، یک فرهنگ‌نامۀ انگلیسی به فارسی و دین‌محور است.

درباره کتاب فرهنگ علوم اجتماعی

در عصر جدید باتوجه‌به اهمیت ارتباط بین فرهنگ‌ها و دین‌های مختلـف، ضـرورت ترجمه و تدوین متون دینی با موضوع اجتماعی، بیش‌ازپیش آشکار شده است. به‌ویژه اینکه امکان دسترسی به دیگر حوزه‌های فرهنگی، دینی و اجتمـاعی نیـز وقتـی محقَـق می‌شود که لغت‌نامه، دایرةالمعارف یا فرهنگ‌های مختلـف در دسـترس پژوهشـگران قـرار داشته باشد در کتاب فرهنگ علوم اجتماعی، مؤلف بر آن است تا باتوجه‌به اهمیت دین، بتواند پاسخگوی بخشی از نیاز در حال حاضر پژوهشگران باشد. ویژگی نخست این کتاب، غلبه سبک و سیاق ترجمه است که در سراسر این اثر آشکارا مشاهده می‌شود. ویژگی دوم آن، غلبه وجه دینی است که البته در قالب اجتماعی آن نمود پیدا کرده است. سوم این‌که هر جا در این کتاب نویسنده‌ای معرفی شده، بیش از همه با تأکید بر مضمون اندیشه دینی شخص اندیشمند بوده و جنبه صرفاً اجتماعی اندیشه با مطالعاتش کمتر موردنظر بوده است. متن اصلی این اثر که از انگلیسی به فارسی ترجمه شده و سهم بسیار زیـادی در ایـن نوشتار را به خود اختصاص داده، گزیده‌ای از «دایـرةالمعـارف دیـن و جامعـه، ویراسـتۀ ویلیام اچ. سواتُز پسر، سال ۱۹۹۸» است و مشخصۀ اصـلی آن، آوردن نـام نویسنده هـر قسمت در ذیل متن است. متن دیگري که بخش‌هایی از آن گزینش شده و بر حسب نیاز و نزدیکی به موضوع (ربط اجتماعی، نه دینی) در ترجمـه از آن اسـتفاده شـده، فرهنـگ جامعه‌شناسی آکسفورد، ویراستۀ گوردن مارشال، چاپ دوم، سـال ۱۹۹۸ اسـت. ویژگـی این فرهنگ داشتن خصلت صرفاً اجتماعی است و در آن بـه موضوع‌های دینـی کمتـر اشاره شده است.

خواندن کتاب فرهنگ علوم اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران رشتۀ علوم اجتماعی مناسب است.

بخشی از کتاب فرهنگ علوم اجتماعی

«جمع/مجموعه (collectivity (Aggregate 

مجموعه‌های بزرگی از اشخاص ممکن است با اهداف مشترك به عنـوان گـروه عمـل کرده یا ممکن است به‌عنوان مجموعه‌های غیر سازمان‌یافته یـا جمعـی عمـل کننـد. به‌عنوان مثال، دست‌های از تماشاچیان یا یک جماعت را می‌توان جمع نامید، چـون اعضـاي آن فاقد سازماندهی یا الگوی پایدارِ روابط اجتمـاعی اسـت. از ایـن اصـطلاح بـه شـکلی گسترده‌تر و در اشاره به پژوهش یا تحلیلی استفاده می‌شود که فقط با داده‌های جمعـی سر و کار دارد. داده‌های جمعی شامل آماري است که برای گروه‌ها یا دسته‌های وسـیعی (مثل نوع خاصی از اشخاص، خانوارها، یا شرکت‌ها) جمع‌آوری شده و در آن ویژگی‌های پاسخگویان فردي قابل‌تشخیص نیست. همچنین ببینیـد: ;behaviour collective...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان