دانلود و خرید کتاب مرید امام علی احمد محرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مرید امام

کتاب الکترونیکی مرید امام نوشتۀ علی احمد محرابی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. کتاب مرید امام، در مورد زندگی  آیت‌الله خزعلی است.

درباره کتاب مرید امام

کتاب مرید امام شرحی مختصر اما مستند از زندگی و مبارزات و تلاش‌های علمی آیت‌الله خزعلی به دست می‌دهد. یکی از ویژگی‌های برجسته این اثر استفاده موثر از خاطرات آیت‌الله خزعلی است که به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضبط، تدوین و چاپ شده است. محقق اثر کوشیده با جستجو در خاطرات ایشان تصویری ساده و همه‌فهم و درعین‌حال کامل از تمامی برهه‌های حیات آیت‌الله خزعلی ارائه دهد تا نسل‌های جوان امروز و آیندگان با ابعاد مختلف زندگی ایشان آشنا شوند.

خواندن کتاب مرید امام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران خواندن زندگی‌نامۀ اشخاص مذهبی مناسب است.

بخشی از کتاب مرید امام

«در آن دوران، امکانات مادی بسیار کم بود مثلاٌ تهیه‌ی کاغذ کار بسیار سختی بود و به همین دلیل، مرحوم سیدجعفر شیرازی دستور داده بود که یک لوح حلبی تهیه کنند و روی آن را خط‌کشی نمایند. پس از تهیه‌ی لوح، آنها را به چهار قسمت تقسیم کردند: یک قسمت برای دیکته و قسمت دیگر برای سیاق و دو قسمت برای دو درس دیگر.

سیدجعفر، آنها را با قرآن و کتاب‌های فرایض دینی آشنا نمود. همچنین سیاق و حساب و ریاضی را به ابوالقاسم یاد داد. ابوالقاسم همیشه او را دوست می‌داشت به‌طوری که وقتی هفتاد سال داشت، باز هم هر شب از سیدجعفر و استادان دیگرش یاد می‌کرد و یک حمد برای همه‌ی آنها در ضمن سلام به پیامبر اسلام می‌خواند. پس اولین استاد او سیدجعفر شیرازی و آخرین آنها امام خمینی بودند.

مادرش زحمات بسیاری برایش کشید. خانواده‌ی آنها از نظر مالی بسیار تنگدست بود؛ مادرش ترشی تهیه می‌کرد و به این ترتیب از فروش آن، ماهانه درآمدی نصیب خانواده می‌شد. بابت شهریه‌ی مدرسه‌ی ابولقاسم، ماهی پانزده ریال باید می‌پرداختند، اما بیشتر مواقع به جای پول، به سیدجعفر یک کوزه ترشی می‌دادند و او نیز قبول می‌کرد....»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان