دانلود و خرید کتاب فلامینگوها آیدا سلیمی شهرکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلامینگوها اثر آیدا سلیمی شهرکی

کتاب فلامینگوها

معرفی کتاب فلامینگوها

کتاب الکترونیکی فلامینگوها نوشتۀ آیدا سلیمی شهرکی است و انتشارات حامیان آن را منتشر کرده کرده است. کتاب فلامینگوها، اطلاعات جالبی دربارۀ زندگی فلامینگوها به خوانندۀ نوجوان می‎‌دهد.

درباره کتاب فلامینگوها

فلامینگو پرنده‌ای است با پاهای دراز و منقاری خمیده و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی است. اگر تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که فلامینگوها چه جور موجوداتی هستند و در کجا زندگی می‌کنند و چه غذایی می‌خورند و چرا روي یک‌پایشان می‌ایستند، با خواندن کتاب فلامینگوها می‌توانی به جواب تمام این سؤال‌ها برسید. این کتاب برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با طبیعت نوشته شده است. در آخر این کتاب، سؤالاتب مطرح شده که خواننده می‎‌تواند بعد از خواندن مطالب به آن سؤالات پاسخ داده و خود را بیازماید. 

خواندن کتاب فلامینگوها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان بالای ۹ سال و نوجوانان مناسب است.

بخشی کتاب فلامینگوها

«فلامینگوها حیواناتی هستند که در دسته‌ی پرندگان قرار می‌گیرند و با اسم‌هایی مثل بال آتشی، مرغِ آتشی، مرغِ حسینی، غازِ سرخ یا سرخاب هم شناخته می‌شوند. کلمه فلامینگو از واژه اسپانیایی "فلامنکو" به معنای آتش‌گرفته شده است و به رنگ روشن بدن این پرنده اشاره دارد. فلامینگو به دلیل پرهای رنگارنگ خود، شهرت پیدا کرده و شباهت خیلی زیادی به لک‌لک دارد. این پرندگان در هر قارهاي زندگی می‌کنند به جز قطب جنوب، ولی زیستگاه اصلی فلامینگوها، مرداب‌های ساحلیِ کم‌عمق و جزایر شنی است. در کشور ما ایران، دو گونه فلامینگو وجود دارد که در دریاچه ارومیه و در فصل تابستان هم در استان فارس زندگی می‌کنند، البته در برخی موارد هم در خوزستان تولیدمثل می‌کنند. طول عمران‌ها ۲۰ – ۳۰ سال است.

فلامینگوها بدنی بسیار کشیده، گردنی بلد و منحنی، پاهایی دراز و منقاری خمیده دارند. پر و بال‌های این پرنده به رنگ‌های صورتی و سفید است که البته فلامینگوهاي جوان‌تر، در پرهایشان ترکیب رنگ کمتري دارند. نر و ماده فلامینگوها هم شکل هستند، ولی ماده، کمی کوچک‌تر از نر است. با اینکه فلامینگوها اغلب پرندگانی آبی در نظر گرفته می‌شوند، اما به دلیل بال‌های بلند آنها که به یک و نیم متر هم می‌رسد، شناگرانی قوي هستند که به‌ندرت شنا می‌کنند و البته این ویژگی باعث شده است که آنها در پروازکردن هم به یک پرنده قدرتمند تبدیل شوند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان