دانلود و خرید کتاب پنگوئن ها آیدا سلیمی شهرکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنگوئن ها اثر آیدا سلیمی شهرکی

کتاب پنگوئن ها

معرفی کتاب پنگوئن ها

کتاب الکترونیکی پنگوئن ها نوشتهٔ آیدا سلیمی شهرکی از انتشارات حامیان است. این کتاب دربارهٔ مشخصات، نحوهٔ زندگی، تغذیه، زیستگاه و ... پنگوئن‌ها است.

درباره پنگوئن‌ها

کتاب پنگوئن‌ها اطلاعات مفید و جالبی دربارهٔ نوع زندگی، تغذیه، تخم‌گذاری، شکل بدن، دمای بدن، اهمیت پرها، زیستگاه، نحوهٔ ارتباط پنگوئن‌ها با یکدیگر و ... در اختیار کودکان و نوجوانان می‌گذارد تا آن‌‌ها با زندگی پنگوئن‌ها بیشتر آشنا بشوند. کتاب در مورد نادرترین گونه پنگوئن‌ها، «پنگوئن‌های امپراطور» و «پنگوئن‌های پادشاه» نیز نوشته است. نویسنده برای اینکه کودکان و نوجوانان کتاب را با دقت بیشتری مطالعه کنند، بعضی از کلمات کتاب را پررنگ نوشته و در آخر کتاب، آن‌ها را توضیح داده است؛ همچنین در پایان کتاب، یک قسمت با عنوان خودآزمایی حاوی سؤالاتی از متن کتاب گنجانده شده که برای سنجش میزان یادگیری کودکان و نوجوانان شیوهٔ مؤثری است. این کار باعث می‌شود که کودک و نوجوان با انگیزه و علاقه و دقت بیشتری کتاب را مطالعه کند تا بتواند پاسخ سؤالات را پیدا کند. نویسنده مطالعه کتاب را به یک سفر تشبیه کرده است تا مطالعه آن جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر شود.

نویسنده در کتاب پنگوئن‌ها ابتدا توضیح داده که پنگوئن‌ها جزء ۴۰ گونه پرنده جهان هستند که نمی‌توانند پرواز کنند و با وجود اینکه در گروه پرندگان قرار می‌گیرند، قادر به پرواز نیستند مثل کاساواری‌ها، کیوی‌ها، شترمرغ‌ها و ... پنگوئن‌ها در گذشته بال‌های بزرگ‌تری داشته‌اند که با گذر زمان، بال‌های این پرنده دریایی بر اثر سکونت در مناطق دورافتاده قطب جنوب کوتاه و تبدیل به باله شده و دیگر نمی‌توانند پرواز کنند؛ ولی سریع‌ترین گونه شنا کننده هستند. بر خلاف تصور خیلی از مردم، پنگوئن‌ها در نیمکره جنوبی و خرس‌های قطبی در نیمکره شمالی زندگی می‌کنند. در انیمیشن‌ها اغلب این دو حیوان در کنار هم نشان داده می‌شوند. نیمکره جنوبی سردترین مکان با درجه حرارت منفی ۴۰ درجه و بادگیرترین مکان با سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت روی کره زمین است. بیشتر پنگوئن‌ها درقطب جنوب و نیمکره جنوبی زندگی می‌کنند؛ ولی پنگوئن گالاپاگوس بیشتر از انواع دیگر پنگوئن در نیمکره شمالی زندگی می‌کند. پنگوئن‌ها به غیر از نیمکره جنوبی در آرژانتین، شیلی، پرو، نیوزلند، جزایر گالاپاگوس، آفریقای جنوبی و ... هم زندگی می‌کنند.

در کتاب پنگوئن‌ها برای فهم بیشتر موضوع از تصویرها و نقاشی‌های رنگی و مناسب استفاده شده است که باعث علاقه بیشتر بچه‌ها به مطالعه این کتاب شود. کتاب پنگوئن‌ها از مجموعهٔ کتاب‌های دهکدهٔ طبیعت از انتشارات حامیان است. به منظور استفاده بهتر و مطلوب‌تر بچه‌ها، متن کتاب پنگوئن‌ها با خط درشت و نثر ساده و روان نوشته شده و صفحه‌های طراحی شده متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان  تدوین شده است. نویسنده کتاب آیدا سلیمی شهرکی، «مریم سادات ذکریایی» ویراستار، « فاطمه سادات احمدنیری» طراح جلد و تصاویر و «حامد سعادتی بیشه سری» صفحه‌آرایی کتاب را انجام داده است.

فصل های کتاب پنگوئن‌ها عبارت‌اند از «پنگوئن‌ها پرنده هستند!»، «پنگوئن‌ها در کجا زندگی می‌کنند؟»، «آیا پنگوئن‌ها فقط در نیمکره جنوبی زندگی می‌کنند؟»، «شکل بدن»، «دمای بدن»، «نوع زندگی»، «پرهای این پرندگان چه اهمیتی دارند؟»، «غذای پنگوئن‌ها چیست؟»، «پنگوئن‌ها چگونه با هم ارتباط برقرار می‌کنند؟»، «رابطه پنگوئن‌ها با انسان»، «تخم‌ گذاری»، «پنگوئن‌های امپراطور»، «پنگوئن‌های پادشاه»، «نادرترین پنگوئن‌ها»، «انقراض»، «آزمون مربوط به پنگوئن‌ها»، «لغت‌نامه» و «پاسخنامه آزمون».

خواندن کتاب پنگوئن‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانان برای آشنا شدن آنان با زندگی پنگوئن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پنگوئن‌ها

«ما در جهان حدود ۴۰ گونه پرنده داریم که نمی‌توانند پرواز کنند و پنگوئن‌ها هم جزو این ۴۰ گونه پرنده هستند. در گذشته اجداد پنگوئن‌ها، بالهای بزرگتری داشتند و می‌توانستند پرواز کنند، ولی با گذر زمان، بالهای این پرنده دریایی، کوتاه‌تر و تبدیل به باله شد و توانایی پرواز در آسمان را از دست داد. یکی از دلایل کوتاه شدن بال‌های آنها، زندگی این پرندگان در مناطق دور افتاده قطب جنوب بود، ولی با وجود اینکه دیگر نمی‌توانند پرواز کنند، سریع‌ترین گونه شنا کننده هستند. پنگوئن‌ها در کجا زندگی می‌کنند؟ همان‌طور که گفتم، پنگوئن‌ها در نیمکره جنوبی زندگی می‌کنند و همسایه خرس‌های قطبی نیستند. به دلیل اینکه در بیشتر انیمیشن‌ها این دو حیوان را در کنار هم نشان می‌دهند، بیشتر مردم فکر می‌کنند که پنگوئن‌ها و خرس‌های قطبی در یک مکان زندگی می‌کنند، در صورتی که این‌طور نیست. پنگوئن‌ها در نیمکره جنوبی و خرس‌های قطبی در نیمکره شمالی زندگی می‌کنند. نیمکره جنوبی هوای به شدت سردی دارد و سردترین و بادگیرترین مکان روی کره زمین است. درجه حرارت هوا ممکن است به منفی ۴۰ درجه سانتی گراد و سرعت باد ممکن است به ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت هم برسد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان