دانلود و خرید کتاب دین پژوهی گرگوری دی. آلس ترجمه محمد قلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دین پژوهی اثر گرگوری دی. آلس

کتاب دین پژوهی

معرفی کتاب دین پژوهی

کتاب «دین پژوهی» نوشتۀ گرگوری دی. آلس و ترجمۀ محمد قلی پور و معصومه رحمتی است و انتشارات شاملو آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دین پژوهی

دین‌پژوهان در سراسر دنیا، در هر قاره و با هر سنت دینی، مشغول تحقیق مطالعه هستند. هدف کتاب دین‌پژوهی تنها فهرست‌کردن آن‌ها نیست، بلکه تمرکز آن بر روند دین‌پژوهی در سطح جهان است. پژوهشگرانی که دررابطه‌با ادیان مشغول فعالیت هستند، در سراسر جهان پراکنده‌اند. کتاب دین‌پژوهی مجموعه مقالاتی از نویسندگان مختلفی چون گوستاو بناویدس، پاتریک برادئور، عزرا چیتاندو، چانگ چی نهونگ، یوگن سیورتین، استیون انگلر، ماجلا فرانزمن، ساتوکو فوجی وارا، هی گوانگهو، لی چانگ -ایک، سیلویا مارکوس، آناتیلد ایدویاگا مولینا، پل بارِرا ریورا، رونا رابینسون، وینتا سینها، مایکل استاسبرگ و رِنه دو لا توره را در برمی‌گیرد. هر فصل کتاب به یک نقطه از جهان اختصاص دارد و روند دین‌پژوهی را در آنجا بررسی می‌کند.

کتاب دین‌پژوهی طرحی جهان‌شمول دربارۀ دین‌پژوهی ارائه نمی‌کند، بلکه گامی در جهت دیدگاهی جهانی برداشته است آثاری که تاکنون در این حوزه در سراسر جهان منتشر شده‌اند، معرفی می‌کند. این کتاب قصد دارد محققان دین‌پژوه در سراسر جهان را ترغیب کند تا در ادیانی تأمل کنند که محدود به خودشان یا دیگري در گوشه‌ای از جهان نیست و اساساً شیوۀ فکری در دین‌پژوهی را تغییر دهند. کتاب دین‌پژوهی در ۱۰ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: اروپای غربی»، «فصل دوم: اروپای شرقی»، «فصل سوم: آفریقای شمالی و آسیای غربی»، «فصل چهارم: آفریقای سیاه»، «فصل پنجم: جنوب و جنوب شرقِ آسیا»، «فصل ششم: شرقِ قاره آسیا»، «فصل هفتم: ژاپن»، «فصل هشتم: استرالیا، نیوزیلند و اقیانوسیه»، «فصل نهم: آمریکای شمالی» و «فصل دهم: آمریکای لاتین»

خواندن کتاب دین پژوهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران حوزۀ دین و علاقه‌مندان به ادیان مختلف پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دین پژوهی

««آشکارترین، اساسی‌ترین و ماندگارترین تأثیر اروپای غربی بر دین‌پژوهی خلق مفهوم خود «دین» بود. در دهه‌های اخیر شاهد حجم زیادي از آثار علمی در اروپاي غربی در مقایسه با سایر کشورها هستیم که بیشتر آنها متعلق به نویسندگانی است که در خصوص تاریخ و مقتضیات «دین» به‌تنهایی عمل کرده و دین را مفهومی نه کاملاً شفاف و متمایز، بلکه حوزه‌ای مستقل و همه‌گیر راجع به واقعیت انسانی در نظر گرفته‌اند. داریو ساباتوچی (۱۹۲۳-۲۰۰۲) مورخ ایتالیایی دین بر این نکته تأکید می‌کرد که در فرهنگ‌های غیرغربی معیار عینی طبقه‌بندی واقعیاتی نظیر دین وجود ندارد، زیرا طبقه‌بندی دین فقط در فضای فرهنگی غرب کاربرد و اعتبار دارد. به باور او، دین‌پژوهی منجر به مخدوش‌شدن موضوع امر دینی می‌شود.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان