دانلود و خرید کتاب خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا اثر کامبیز رزم آرا

کتاب خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا

معرفی کتاب خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا

کتاب الکترونیکی خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا نوشتۀ کامبیز رزم آرا و کاوه بیات است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کتاب خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا به بررسی جزئیات مهمی از سیره و سوانح زندگی این سپهبد بزرگ ارتش ایران از زمان دورهٔ حاکمیت قاجار تا پایان دههٔ ۱۳۲۰ شمسی می‌پردازد. در این کتاب گذشته از خاطرات مزبور مجموعه‌ای از اسناد و تصاویر ذیربط نیز در دسترس قرار گرفته است.

درباره کتاب خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا

برای سپهبد حاج علی رزم‌آرا که از سال‌های پایانی دورۀ قاجار و به‌ویژه در خلال تشکیل ارتش نوین ایران در سال‌های نخست دهۀ ۱۳۰۰ شمسی تا توسعۀ اقتدار و گسترۀ سازمانی آن در دو دهه بعد به صورتی پیوسته درگیر خدمات نظامی بود، پیش آمد یک دوره کوتاه از برکناری و خانه‌نشینی در سال 1324، فرصتی فراهم آورد تا پیش از درگیری مجدد در مجموعه‌ای از دیگر خدمات نظامی و فعالیت‌های سیاسی به ثبت گوشه‌هایی از سرگذشت خود اقدام کند. کتاب خاطرات سپهبد حاج علی رزم‌آرا علاوه بر اسناد و تصاویر تاریخی مرتبط، با شرح زندگانی و تجربیات حاجعلی رزم‌آرا از آغاز تحصیلات ابتدایی تا خدمت نظامی در دوران قاجار، تشکیل ارتش نوین ایران، مشارکت در رویدادهای تاریخی از جمله کودتای ۱۲۹۹ شمسی و تأسیس قشون متحدالشکل تا تحصیل در دانشگاه جنگ و مسائل سیاست بعدی می‌پردازد. این خاطرات به چهار بخش نظام قدیم، صفحات غربی، دانشگاه جنگ و بعد از شهریور ۱۳۲۰ تقسیم شده‌اند و هر بخش با یک مقدمه گوناگون به توضیح ویژگی‌های آنها همراه شده است. به علاوه، کتاب شامل یادداشت‌هایی از دوران تحصیل در مدارس نظامی فرانسه تحت عنوان خاطرات سفر به اروپا و مجموعه‌ای از اسناد و عکس‌ها است که به عنوان پیوست در پایان کتاب آمده است.

درباره کاوه بیات

کاوه بیات متولد ۱۳۳۳ در تهران، تاریخ‌نگار، پژوهشگر ایرانی و نوۀ دختری صولت‌الدوله قشقایی است. وی مقالاتی در فصلنامه گفتگو و ماهنامه جهان کتاب و ماهنامهٔ اندیشهٔ پویا دارد. بیات دبیر مجموعه‌های «تاریخ معاصر ایران» و «آسیای میانه و قفقاز» در شرکت نشر و پژوهش شیرازه کتاب (انتشارات شیرازه کتاب ما) است.

خواندن کتاب خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخ ایران مناسب است.

بخشی از کتاب خاطرات و اسناد سپهبد حاجعلی رزم آرا

«بایستی اذعان کرد که مدرسه نظام مشیر‌الدوله در نوع خود و در موقع تشکیل با یک فداکاری کاملی تشکیل و توانست مشغول کار شود و با آنکه کوچکتری وسایل و لوازمی در اختیار این مدرسه نبود، توانست یک عده افسران فهمیده، مطلع و علاقمند تهیه و تسلیم ارتش نماید به‌طوری که شاید نظیر این افسران در دوره‌های قبل کمتر دیده شده است. در صورتی‌که در همان موقع ادارۀ ژاندارمری افسرانی با هزاران ناز و نعمت پرورش داده، تهیه می‌نمودند ولی افسران این مدرسه دارای ارزش افسران دانشکده مشیرالدوله نشدند و حتی در اواخر سال دوم هیئتی از افسران انگلیسی تحت ریاست ژنرال اسمایس به طهران آمده بودند که این هیئت مدرسه نظام را کراراً بازدید کرده و از وضعیت آن خیلی اظهار رضایت نمودند. حتی یک مرتبه یک مسابقه شمشیربازی در مدرسۀ نظام اجرا و طبق نظر آنها قرار شد که این مسابقه با افسران مدرسۀ ژاندارمری انجام گردد. در این مسابقه به‌طور مشهود رجحان و مزیت افسران دانشکدۀ مشیرالدوله مشهود بود. در این مسابقه من شاگرد اول شده و از ژاندارمری حسن‌خان نمرۀ هفت اول بود که در ضمن مسابقه من او را زدم. از طرف ژنرال اسمایس یک دوربین کوچک به من و یک هفت‌تیر به آن افسر داده شد....»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

حجم

۷۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان