دانلود و خرید کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد سوم؛ از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ به همراه ملاحظات تاریخی) هاینتس گودریان ترجمه محمد قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد سوم؛ از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ به همراه ملاحظات تاریخی) اثر هاینتس گودریان

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد سوم؛ از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ به همراه ملاحظات تاریخی)

معرفی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد سوم؛ از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ به همراه ملاحظات تاریخی)

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد سوم؛ از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ به‌همراه ملاحظات تاریخی) نوشتۀ هاینتس گودریان با ترجمۀ محمد قهرمانی در انتشارات آرمان رشد به چاپ رسیده است. این کتاب، جلد سوم از مجموعۀ ۳جلدی خاطرات ارتشبد هاینتس گودریان، فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان در دورۀ جمهوری وایمار و رایش سوم است که خاطرات خود را از جنگ جهانی دوم روایت می‌کند.

درباره کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد سوم؛ از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ به همراه ملاحظات تاریخی)

هاینتس ویلهلم گودریان متولد ۱۷ ژوئن ۱۸۸۸ و درگذشتۀ ۱۴ مه ۱۹۵۴، ژنرال آلمانی در طول جنگ جهانی دوم بود. ژنرال ارتشبد هاینتس گودریان، بنیان‌گذار نیروی زرهی ارتش آلمان پس از جنگ جهانی اول در دورۀ جمهوری وایمار و نخستین لشکرها و سپاه تانک در قوای مسلح جهان بود. نام او با جنگ‌های آلمان گره خورده است؛ زیرا نقش اساسی در نظریه‌پردازی و اجرای آن در جنگ جهانی دوم از ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ میلادی داشت. او پس از قدرت گرفتن هیتلر و تأسیس رایش سوم، خیلی زود پیشرفت کرد. در سال‌های آغازین جنگ جهانی دوم، قوای زرهی آلمان به فرماندهی گودریان پیروزی‌های زیادی در اروپا به دست آورد. همین نیرو بود که به عمق روسیه نیز نفوذ کرد؛ اما در کوران سرما و یخبندان مجبور به عقیب‌نشینی شد.

گودریان، در کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم، شرح کاملی از تلاش‌های خود در راه تأسیس نیروی نظامی کارآمد داده و دشواری‌های آن را نیز برشمرده است. او در سرگذشت خود به‌طور دقیق به واکاوی لحظه‌به‌لحظۀ تأسیس نیروی زرهی، با وجود مخالفت‌ها و مشکلات ناشی از تحریم نظامی آلمان پس از جنگ جهانی اول پرداخته و شکوفایی قدرت نظامی آلمان در دورۀ هیتلر را بازگو کرده است. همچنین شرحی دقیق از ملاقات‌های خود با هیتلر و سایر سران حزب نازی و ارتش آورده است. حافظۀ او در بیان جزئیات، بسیار جذاب است.

گودریان همچنین مراحل گوناگون جنگ جهانی دوم و نقش فعال خود در آن، به‌عنوان فرماندۀ سپاه و ارتش زرهی و سپس بازرسی و رئیس ارتش کل را بازگو کرده است. این خاطرات، شرحی دست اول از چگونگی رقم خوردن حوادث مربوط به ارتش آلمان و خود جنگ ترسیم کرده است.

گودریان در مه ۱۹۴۵ به اسارت نیروهای آمریکایی درآمد و ۳ سال را در بند گذراند. نبود مدارک و شواهد کافی مبنی بر جنایت جنگی سبب شد تا در دادگاه نورنبرگ که به جنایت‌های نازی‌ها رسیدگی می‌کرد، محاکمه نشود. او سال‌های پایانی عمر خود را مشغول نگارش خاطرات خود بود و در مه ۱۹۵۴ چشم از جهان فروبست و در گسلار به خاک سپرده شد.

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد سوم؛ از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ به همراه ملاحظات تاریخی) با فصل یازدهم آغاز می‌شود. این فصل مربوط به سال سرنوشت‌ساز ۱۹۴۴ است. فصل دوازدهم، ۲۰ ژوییه و پیامد آن را بازگو می‌کند. فصل سیزدهم مربوط به دوره‌ای است که گودریان به ریاست ستاد کل ارتش رسید و عملیات جنگی در این دوره را روایت می‌کند. فصل چهاردهم دربارۀ فروپاشی نهایی است. در فصل پانزدهم گودریان دربارۀ شخصیت‌های کلیدی رایش سوم صحبت می‌کند. فصل شانزدهم کتاب دربارۀ ستاد کل ارتش آلمان است و مجموعۀ خاطرات جنگ جهانی دوم با این فصل به پایان می‌رسد.

خواندن کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد سوم؛ از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ به‌همراه ملاحظات تاریخی)

به دوستداران کتاب‌های تاریخی به‌ویژه تاریخ جهان و جنگ‌های جهانی و نیز علاقه‌مندان به کتاب‌های خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان