دانلود و خرید کتاب گرند کنیون کجاست؟ جیم اوکانر ترجمه محمود مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گرند کنیون کجاست؟ اثر جیم اوکانر

کتاب گرند کنیون کجاست؟

معرفی کتاب گرند کنیون کجاست؟

کتاب گرند کنیون کجاست؟ نوشتۀ جیم اوکانر با ترجمۀ محمود مزینانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان دربارۀ پارک شگفت‌انگیز گرند کنیون می‌خوانند و با اعجاب‌های آن آشنا می‌شوند.

درباره کتاب گرند کنیون کجاست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است با یک منطقۀ شگفت‌انگیز در ایالت آریزونای آمریکا آشنا شود. گرند کنیون پربازدیدترین و اعجاب‌انگیزترین جاذبۀ گردشگری ایالت آریزونا در آمریکا است که در مجاورت رودخانۀ پرخروش کلرادو قرارد دارد. این درۀ پرابهت، به‌علت رنگ‌های دیدنی در لایه‌های صخره‌ای‌اش یکی از عجایب طبیعی جهان شناخته می‌شود. شکل امروزی گرند کنیون محصول میلیون‌ها سال فرسایش طبیعی است که جریان رودخانۀ کلرادو در قوام بخشیدن به آن نقشی اساسی بر عهده داشته‌ است. شکاف درۀ گرند کنیون عمق تقریبی یک مایل دارد که بسیار خیره‌کننده است. این درۀ عمیق و باریک، زیستگاه بیش از ۱۵۰۰ نوع گونۀ گیاهی مختلف است. بسیاری از این جانوران منحصربه‌فرد هستند و تنها در این منطقه یافت می‌شوند. ساکنان آن در گذشته، مردمان بومی آمریکا بودند. همچنین، سطح پرشیب دره و رنگ‌های خیره‌کنندۀ دیواره‌های آن، تاریخی چندمیلیون‌ساله را به‌شکلی رمزگونه و با زبان زمین‌شناسی منعکس می‌کند. از نخستین اکتشاف‌های ثبت‌شده در این دره می‌توان به ۱۸۶۹ اشاره کرد. در این سال، جان وزلی پاول معروف، سرباز کهنه‌کار که در جنگ داخلی که یک دستش را از دست داده بود، برای ماجراجویی و کسب علم، اولین سفر را در این منطقه ثبت کرد. او این سفر را به‌همراه ۹ نفر به انجام رساند؛ ولی فقط ۶ نفر از آن‌ها سفر را به اتمام رساندند. حاصل این سفر کتابی شد که نتیجۀ مشاهده‌های پاول بود. این پارک در ۱۹۱۹ به فهرست پارک‌های ملی آمریکا پیوست و پارک ملی گرند کنیون نام گرفت.

کتاب گرند کنیون کجاست؟ خواننده‌اش را به سفری تاریخی، جغرافیایی و زمین‌شناختی در این پارک ملی، حیات وحش آن و اتفاقاتی که انسان‌ها آنجا رقم زدند، می‌برد. این کتاب از چگونگی پیدایش پارک‌‌های ملی، ویژگی‌ها و مختصات دره، نحوۀ شکل‌گیری آن، افراد بومی اولیه، سفرهای اکتشافی و حیات وحش متنوعش می‌گوید.

فهرست مطالب کتاب گرند کنیون کجاست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: گرند کنیون کجاست؟

فصل ۱: تولد یک آبکند

فصل ۲: ساکنان بومی

فصل ۳: شهرهای زرین

فصل ۴: ماجراجوی یک‌دست

فصل ۵: کیک سنگی چندلایه

فصل ۶: حیات وحش گرند کنیون

فصل ۸: دست انسان

گاه‌شمار وقایع گرند کنیون

خواندن کتاب گرند کنیون کجاست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان