دانلود و خرید کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان انجمن دوستداران کودک کرمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان اثر انجمن دوستداران کودک کرمان

کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان

معرفی کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان

کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان نوشتهٔ انجمن دوستداران کودک کرمان است. نشر قطره این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی برنامهٔ آمادگی در مقابل بلایا.

درباره کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان

کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان به قلم مهرا جلیلی، آذر رحیمی ذنوز و فائزه علی احمدی  (گروه پژوهش انجمن دوستداران کودک کرمان) نوشته شده است. این کتاب سه فصل دارد؛ «طراحی کارگاهی آموزشی برای آمادگی مراکز» و «آماده‌سازی یک طرح اضطراری برای مرکز مراقبت» و «فعالیت‌های فوق برنامه». این اثر حاوی برنامهٔ آمادگی در مقابل بلایا است. این کتاب نوشته شده است؛ زیرا ایران کشوری حادثه‌خیز به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد باتوجه‌به جمعیت قابل‌توجهی که در مراکز مراقبت از کودکان به سر می‌برند، ضرورت دارد برنامه‌ای آموزشی و مدون و انعطاف‌پذیر برای این گروه از مراکز تهیه شود. این راهنمای کار، یک دستورالعمل حاضر و آماده نیست؛ بلکه به‌روش آموزش دوسویه و متقابل سعی کرده است به مراکز آموزشی کمک کند تا هر کدام برنامهٔ عملی و امدادی مناسب خود را تهیه کنند.

خواندن کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کارمندان مراکز مراقبت از کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای آموزشی مراکز مراقبت از کودکان

«فصل سوم: فعالیت‌های فوق برنامه

بیمه

اقدامات اولیه:

-تحقیق کنید و ببینید آیا برای آمادگی مراکز مراقبت از کودکان خدمات بیمه وجود دارد (اعم از دولتی و خصوصی).

-بروشورهای حداقل سه شرکت بیمه در محل را تهیه کنید: توجه کنید که از هر گونه تبلیغ برای هر یک از این شرکت‌ها خودداری شود. در صورت امکان کپی‌هایی از فرم‌های شرکت‌های عمدهٔ بیمه در منطقه فراهم کنید.

-از مسئولین شرکت‌های بیمهٔ محل برای کسب اطلاعات متفاوت دربارهٔ نوع بیمهٔ مورد نیاز مشاغل مختلف دعوت کنید. از دعوت انحصاری از یک نماینده خودداری کنید.

-از شرکت‌کنندگان بخواهید یک نسخه از بیمه‌نامه را پر کنند.

-مدیر مرکز نیز نسخه‌ای از بیمه‌نامه را پر کند.

-چگونگی حفظ تعادل بین مبلغ بیمه در برابر خطرات احتمالی یک بحران را تعیین کنید. (آیا مبلغ با هزینهٔ خطرات احتمالی یک حادثه تناسب دارد؟)

کمک به کارکنان و وابستگان آن‌ها برای آمادگی در برابر بلایا

اقدامات اولیه:

-با استفاده از اینترنت یا مراکز امداد و نجات (هلال‌احمر، مراکز مدیریت بحران در شهرداری، پژوهشگاه زلزله) اطلاعاتی دربارهٔ موارد مشروحهٔ ذیل به‌دست آورید: «بستهٔ لوازم اضطراری را تهیه کنید». «طرحی تهیه کنید»، «آگاه باشید» یا «آمادگی داشتن عاقلانه است» (در انتهای مجموعه یک دستورالعمل وجود دارد.)

-دربارهٔ این مطلب که چرا آمادگی برای حوادث برای کارکنان مرکز و خانواده‌های آنان اهمیت دارد بحث و گفت‌وگو کنید، هم‌چنین دربارهٔ این‌که سطح آمادگی چه تأثیری بر عملکرد مرکز، قبل، هنگام و بعد از بحران خواهد داشت با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

-به افراد نسخه‌هایی از اشیای فهرست شده تحت عنوان اقدامات اولیه بدهید و آن‌ها را تشویق کنید تا از آن‌ها نسخه‌ای برای هر یک از کارکنان تهیه کنند.

-از شرکت‌کنندگان بخواهید با استفاده از یکی از دستورالعمل‌های انتخابی به عنوان یک منبع، دربارهٔ آمادگی در برابر بلایا، جلسه‌ای با کارکنان ترتیب دهند.

خلاصه و نتیجه‌گیری

-از شرکت‌کنندگان بخواهید یکی از نکاتی را که قبلاً دربارهٔ آماده کردن مرکز نگه‌داری کودکان برای مقابله با بحران آموخته‌اند به سایر شرکت‌کنندگان آموزش دهند.

-از هر یک از شرکت‌کنندگان به خاطر شرکت آن‌ها در جلسه، قدردانی کنید و آن‌ها را به‌خاطر تمرین آن‌چه دربارهٔ آمادگی در برابر بلایا آموخته‌اند، تشویق کنید.

-فعالیت‌های دیگر:

-به هر یک از شرکت‌کنندگان یک برگهٔ کاغذ با این سؤال در بالای آن که «آیا مرکز یا مهدکودک من آمادگی لازم در برابر بروز بلایا را دارد؟» بدهید. و برای جواب به سؤال به آن‌ها چند دقیقه وقت بدهید. اگر فرصت داشتید بخواهید تا آن‌ها پاسخ‌های‌شان را با هم درمیان بگذارند.

-از هر یک از شرکت‌کنندگان بخواهید فهرستی از سه عملی که قبل از هر کاری در جهت آماده‌سازی مرکزشان در برابر بلایا انجام می‌دهند، تهیه کنند. اگر فرصتی باقی ماند از آن‌ها بخواهید تا فهرست‌شان را با کل گروه یا کسانی که در آن محل حضور دارند درمیان بگذارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۹۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان