دانلود و خرید کتاب نقد و تحلیل آراء فلسفی ماجد کاظمی (دباغ) ترجمه موسسه الدفاع عن مذهب اهل البیت (ع)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نقد و تحلیل آراء فلسفی

کتاب «نقد و تحلیل آراء فلسفی» نوشتۀ ماجد کاظمی (دباغ) و ترجمۀ موسسه الدفاع عن مذهب اهل البیت (ع) است و انتشارات چتر دانش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نقد و تحلیل آراء فلسفی

آیت‌الله شیخ ماجد کاظمی، سال ۱۳۳۷ در کاظمین متولد شد و در همان جا دروس مقدمات و اوائل سطح را نزد بزرگان و علمایی مثل آیت‌الله حامد واعظی، سید عدنان حجازی،‌عبدالحسین خالصی و علمای دیگر تلمذ کرد. پس از آن برای شرکت در دروس خارج به نجف رفت. آیت‌الله شیخ ماجد کاظمی بعد از گذراندن این دوره به قم مهاجرت کرد و از دروس علمای نجف استفاده کرد. ایشان یکی از علمای فعال هستند و در ایران مجله‌ای به زبان عربی به نام مدرسه اهل‌البیت با محوریت مسائل اعتقادی و نقد افکار فلسفی چاپ کردند. تاکنون آثار متعددی از آیت‌الله شیخ ماجد کاظمی منتشر شده است.

کتاب نقدوتحلیل آراء فلسفی شامل ۳ بخش می‌شود؛ بخش اول اصول شناخت است؛ اصل اول: واقعی بودن عالم، اصل دوم: جایگاه عقل، اصل سوم: ارزش شناخت، اصل چهارم: منابع شناخت، اصل پنجم: مدرکات عقل، اصل ششم: قوانین عقلی و طبیعی، اصل هفتم: طبیعت احکام عقلی، اصل هشتم: پیرامون شبهه اختلاف عقل و شرع، اصل نهم: آیا می‌شود به قرآن و سنت استدلال کرد؟ و اصل دهم: تذکرات لازم. بخش دوم کتاب مناقشه در مباحث فلسفی است که به‌نقد افکار می‌پردازد. بخش سوم کتاب نقدوتحلیل آراء فلسفی به بحث توحید الهی از منظر آیات و روایت می‌پردازد و شامل چندین فصل می‌شود؛ در اثبات ذات مقدس الهی و حدوث عالم، صفات الهی، محال است ممکت قدیم باشد، محال بودن شناخت کنه ذات مقدس الهی،‌نهی از اندیشه در ذات الهی، در تنزه خالق جل و علی از اتصاف به زمان و مکان و اینکه او فوق زمان مکان است و او اولی است، بدون اولیت و آخری است بدون آخریت، نفی سنخیت بین خداوند متعال و مخلوقاتش، در اسما و صفات الهی، شبهات و پاسخ‌ها.

خواندن کتاب نقد و تحلیل آراء فلسفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به فلسفه، کلام و عقاید و اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقد و تحلیل آراء فلسفی

«بیش از سیصد سال است که استعمار روس و انگلیس و بعد از تأسیس وزارت مستعمرات تلاش بسیار نموده تا با ایجاد مذاهب و فرقه‌های ساختگی در بین امت اسلامی تفرقه و انشقاق ایجاد نماید و در همین راستا اقدام به تأسیس مذاهب وهابیت در بین اهل‌سنت و اعراب نمود تا با تکفیر و ایراد اتهاماتی واهی و بی‌اساس دست به قتل، غارت جان و مال پیروان مذهب اهل‌بیت بزنند و از سوی دیگر در بین پیروان مذهب تشیع اقدام به ایجاد فرقه‌های ضاله همچون بابیت، بهائیت و شیخیه نمود تا با ترویج افکار انحرافی و گمراه‌کننده خود در بین آحاد شیعه اولاً مذهب تشیع را منحرف و لکه‌دار نمایند و ثانیاً باعث تحریک هرچه بیشتر وهابیت خبیث و دادن بهانه به آن‌ها برای قتل و تجاوز بیشتر شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان