دانلود و خرید کتاب دل در تصرف عقل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دل در تصرف عقل اثر مریم غفاری جاهد

کتاب دل در تصرف عقل

ویراستار:فاطمه معصومی
گردآورنده:مریم غفاری جاهد
انتشارات:کلید پژوه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دل در تصرف عقل

کتاب «دل در تصرف عقل» نوشتۀ مریم غفاری جاهد و ویراستۀ فاطمه معصومی است و انتشارات کلید پژوه آن را منتشر کرده است. کتاب دل در تصرف عقل ۶ مقاله در حوزۀ‬ مباحث دینی و فلسفی را در برمی‌گیرد. 

درباره کتاب دل در تصرف عقل

دکتر مریم غفاری جاهد مقالاتی در حوزۀ مباحث دینی و فلسفی به نگارش درآورده است که در کتاب دل در تصرف عقل ۶ مقاله گنجانده شده است. عناوین مقالات کتاب دل در تصرف عقل عبارت است از: «بررسی فرم زبانی کتاب «نقض» با اشاراتی به موضوعات محتوایی آن»، «پژوهشی در تفسیر روض‌الجنان و روح‌الجنان»، «نگاهی به «الکنی والالقاب»، «جلوۀ مسائل زنان در اصول کافی»، «دل در تصرف عقل: پژوهشی در موش و گربه شیخ بهایی» و «حل منازعات مذهبی در آموزه‌‌های رضوی».

اولین مقالۀ کتاب دل در تصرف عقل مربوط به کتاب نقض است که عبدالجلیل رازی در پاسخ به نوشته‌های فردی به رشتۀ تحریر درآورده که ابتدا دارای مذهب شیعه بوده، سپس به اهل‌سنت گرایش پیدا کرده و کتابی در رد عقاید شیعه نوشته است. از آنجا کتاب نقض دارای فواید کلامی، تاریخی، رجالی، ادبی، جغرافیایی، مللی و نحلی است، مریم غفاری جاهد به بررسی فرم زبانی این کتاب پرداخته است. در واقع سبک کتاب نقض از ۲ جهت قابل‌بررسی است، یکی از نظر ویژگی‌های لفظی، کاربرد واژه‌ها، نحو جملات و دیگر از جهت نحوۀ پاسخگویی و ابزاری که برای رد ادعای مؤلف نوسنی به‌کاررفته است.

خواندن کتاب دل در تصرف عقل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران حوزۀ فلسفه و دین و دوستداران کلام و عقاید پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دل در تصرف عقل

«اولین دورۀ نثر فارسی بعد از اسلام، نثر دوره سامانی است که از ۳۰۰ تا ۴۵۰ هجری رواج داشته است. ویژگی‌های نثر این دوره عبارت است از ایجاز و اختصار، کوتاهی جملات، تکرار فعل، کمی لغات عربی، کاربرد پیشاوندهای قدیم فعل، کاربرد کلمات قدیم فارسی «با» تأکید بر سر فعل، جمع عربی به صیغه فارسی، استعمال مصدر تمام به‌جای مرخم، مطابقت عدد و معدود در جمع، جمع کلمات فارسی و عربی با «ان»، «نیز» به معنی دیگر، «ایدون» به‌جای چنین، «به‌سوی» به معنی برای، حذف تر صفت تفضیلی، اندر به‌جای در و... «این سبک دنباله سبک قدیم‌تری را که چند قرن مدت آن بوده» است گرفته با تصرفاتی چند از قبیل ادخال لغات تازه‌وارد عربی و بکار بستن قانون ترجمه از زبان تازی و تقلیدی مختصر از نثر قرن سوم هجری عرب سبک قدیم را با احتیاجات جدید تطبیق کرده‌اند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۹۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان