دانلود و خرید کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی مریم پورمحمد شاهینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی اثر مریم پورمحمد شاهینی

کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی

معرفی کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی

کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی نوشتۀ مریم پورمحمد شاهینی و حسین چاروسائی در انتشارات فروغ سیمرغ به چاپ رسیده است.

درباره کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی

لباس‌های ما، دربارۀ ما چه می‌گویند؟ لباس‌هایی که می‌پوشیم چه تأثیری بر‌ احساسات و خلق‌وخوی ما می‌گذارند؟ کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی، موضوع دنیای مهیج مد را در رابطه با رفتار انسان بررسی کرده است. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که لباس چگونه می‌تواند بر فرایند‌های شناختی انسان تأثیر بگذارد؟ این کتاب‌، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه طراحی مد می‌تواند بر تصویر ذهنی انسان از بدن سالم تأثیر بگذارد.

واژه مُد اصطلاح کلی در زمینۀ هنر طراحی پوشاک است که تحت تأثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دورۀ زمانی مشخص به وجود می‌آید. روانشناسی مد، شاخه‌ای از روانشناسی کاربردی است که نظریه‌ها و اصول روانشناسی را برای فهم و شرح رابطۀ میان مد و سبک انسان به کار می‌گیرد؛ از جمله اینکه مد چگونه بر عاطفه‌ها، عزت نفس و هویت ما اثر می‌گذارد. همچنین بررسی می‌کند که چگونه انتخاب‌های مد تحت تأثیر عواملی همچون فرهنگ، رفتارهای اجتماعی، ارزش‌های شخصی و تفاوت‌های فردی قرار می‌گیرد. روانشناسی مد شاخه‌ای میان‌رشته‌ای است که واکنش بین کنش انسان، روانشناسی فردی و مد از جمله عوامل گوناگونی را که بر انتخاب لباس اشخاص مؤثر هستند، بررسی می‌کند. کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی در ۶ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل اول: کلیات و مفاهیم

فصل دوم: عوامل مدگرایی در جامعه

فصل سوم: روانشناسی مثبت‌گرایی در صنعت مد

فصل چهارم: روانشناسی مد و مصرف‌گرایی

فصل پنجم: روانشناسی مد و تحلیل رفتار افراد در موقعیت‌های مختلف

فصل ششم: روانشناسی رنگ در طراحی لباس و مد

خواندن کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی و مد و پوشاک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی مد و پوشش در زندگی

«در این دوران جدید به گفته «بوردیو» مصرف دیگر تنها ارضاء یک دسته از نیازهای زیستى ریشه‌دار نیست، بلکه متضمن نشانه‌ها، نمادها، ایده‌ها و ارزش‌ها است. همچنین به تعبیر «بوردیو» مصرف در دوران جدید روندى است که در آن خریدار کالا از طریق به نمایش گذاشتن کالاهاى خریدارى شده، به طور فعالى مشغول تلاش براى خلق و حفظ یک حس «هویت» است. فرامرز رفیع‌پور ریشه مدسازی را در نابرابری‌های اجتماعی می‌‏داند. یکی ‏دیگر از چارچوب‌های نظری این تحقیق، نظریه درباره تأثیر رسانه بر مخاطب است. امروزه رسانه به عنوان ابزار هوشمند یکسان‌سازی فرهنگ عمل می‏‌کند. اگرچه رسانه‌ها بر مخاطب اثر می‏‌گذارند، لکن بسته به نقش ارتباط‌گر و وظیفه ارتباطی خاص، نوع اثر مطلوب متفاوت است. صاحبنظران معتقدند تاثیرات مختلف رسانه‌ها را به صورت سلسله مراتب ارائه نمود که از دیدگاه الویچ وارشتاینر دارای الگوی سه بعدی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۵۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان