دانلود و خرید کتاب همه وزن جهان دیوید جوی ترجمه مهدی صالحی اقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه وزن جهان اثر دیوید جوی

کتاب همه وزن جهان

نویسنده:دیوید جوی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب همه وزن جهان

کتاب همه وزن جهان نوشتهٔ دیوید جوی و ترجمهٔ مهدی صالحی اقدم است. انتشارات دیدار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان تریلری گیرا و پر از حادثه دربارهٔ جوانی است که با مواد مخدر زندگی می‌کند.

درباره کتاب همه وزن جهان

کتاب همه وزن جهان دومین کتاب دیوید جوی پس از کتاب «جایی که همهٔ نورها می‌روند» است. در این رمان می‌بینیم که منطقهٔ آپالاچیا بار دیگر دست‌مایهٔ دیوید جوی (رمان‌نویس نامزد جایزهٔ ادگار) قرار گرفته تا در رمان خود، داستانی از خشونت و مواد مخدر خلق کند.

«تاد بروم» کهنه‌سرباز جنگی با روحیه‌ای ویران‌تر از قبلِ جنگ، از افغانستان به کارولینای شمالی برمی‌گردد، ولی در طول جنگ شاهد چیزهایی بوده که نه می‌تواند فراموششان کند و نه خودش را بابت کارهایی که کرده ببخشد. تاد که دیگر جایی برای رفتن ندارد نزدیک مادرش و در کابین فرسوده‌ای که در کوهستان دارد ساکن می‌شود. مادرش «اپریل ترانتام» نیز که تابه‌حال هیچ مهر و محبتی نسبت به تاد در دل نداشته، درگیر مسائل و اهریمن‌های ذهنی خود است.

تاد روزهایش را بی‌هدف می‌گذراند. در این میان دوست صمیمی‌اش «اِیدن مک‌کال» نیز با او همراه است. آن ۲ پس از دیدن مرگ تصادفی ساقی مواد مخدرشان مقدار زیادی مواد و پول نقد به‌دست می‌آوردند، ولی نه تاد و نه اِیدن قادر به شکستن دیوارهای زندان خودساخته‌شان نیستند.

دیوید جوی تصویرگر فضای تیره‌وتار روابط آدم‌های شکست‌خورده است؛ کسانی که با وجود زندگی در طبیعتی زیبا و الهام‌بخش، درگیر روابط خشن و تراژدی‌های شخصی خود هستند؛ آدم‌هایی تنها که گذشتهٔ ناآرامشان سایه‌به‌سایه در تعقیب آن‌هاست و مجال لحظه‌ای زندگی آرام را از آن‌ها گرفته است.

نثر شاعرانه، گفت‌وگوهای زنده و واقعی و روایت داستانی از جنبه‌های تاریک شخصیت‌ها، از ویژگی‌های برجستهٔ این رمان است. نویسنده با زبان شاعرانه‌اش توانسته تناقض زیبایی در زبان روایت و اتفاقات هولناک داستان پدید آورد؛ تناقضی که در سطح روابط و طبقات اجتماعی نیز کاملاً مشهود است. آدم‌هایی که برای گذران زندگی مجبور به دزدیدن سیم برق از خانه‌های نیمه‌کاره هستند، در کنار ثروتمندانی زندگی می‌کنند که ناودان خانه‌هایشان از مس خالص است.

خواندن کتاب همه وزن جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دیوید جوی

دیوید جوی ۱۱ دسامبر ۱۹۸۳ به دنیا آمد. او که عضو انجمن هنرهای کارولینای شمالی است، چند رمان در کارنامه‌اش دارد: «ریسمانی که نگه‌مان داشت» که سال ۲۰۱۸ برندهٔ جایزهٔ کتاب سیبا شد، رمانِ «زمانی که این کوه‌ها می‌سوزند» (۲۰۲۰).، رمان «جایی که همهٔ نورها می‌روند» و رمان‌ «همه وزن جهان». علاوه بر این آثار، او داستان‌های کوتاه زیادی در نشریات و مجله‌های مختلف منتشر کرده است.

بخش‌هایی از کتاب همه وزن جهان

«حقیقتاً اِیدن زیاد از این موضوع مطمئن نبود. می‌دانست تاد شبیه‌ترین آدم به خانواده‌ای بود که می‌توانست داشته باشد و این را هم می‌دانست که تاد بلافاصله بعد از انجام هر کاری پشیمان می‌شود. ولی این را هم می‌دانست که تاد بروم درست مثل خودش زودجوش و عصبی است. میان فکر و عمل هیچ فاصله‌ای قائل نمی‌شدند و این چیزی بود که اِیدن در تلاش بود تا تغییرش بدهد. آن‌ها در تمام طول زندگی مرتب به هم پریده و پرخاش کرده بودند. چیزی به ذهن‌شان رسیده و بلافاصله دست به عمل زده بودند. هیچ فاصله‌ای حتا به اندازهٔ یک لحظه میان این دو رفتارشان وجود نداشت. هیچ فاصله‌ای. به همین خاطر زیاد مطمئن نبود تاد اسلحه‌ای پر به پیشانی‌اش نشانه نرفته باشد. اِیدن تنها می‌دانست که احساس کرده بود خون به صورتش دویده و کف دست‌هایش عرق کرده. چیزی که با اطمینان می‌دانست این بود که ذهنش به شکل غیرقابل کنترلی به چرخیدن افتاده است.

‌«من نباید اون هفت‌تیر رو به طرفت می‌گرفتم... و از این بابت متأسفم... واقعاً متأسفم. ولی نمی‌دونی اوضاعم چطوریه اِیدن. نمی‌تونی بفهمی اوضاعم چطوریه. تو شاید فقط دوست داری که نشئه بشی، ولی من به این نشئگی احتیاج دارم... این دو تا فرق زیادی با هم دارن.‌»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۳۸۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان