دانلود و خرید کتاب مومن در هزار حدیث هادی نجفی ترجمه مصطفی الله دادی دستجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مومن در هزار حدیث اثر هادی نجفی

کتاب مومن در هزار حدیث

نویسنده:هادی نجفی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مومن در هزار حدیث

کتاب «مومن در هزار حدیث» نوشتۀ هادی نجفی و ترجمۀ مصطفی الله دادی دستجردی است و انتشارات چتر دانش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مومن در هزار حدیث

روایت‌های بسیاری دربارۀ مؤمن و خصوصیات او وجود دارد. کتاب‌های متعددی نیز در این مورد نوشته شده است. آیت‌الله شیخ‌ هادی نجفی تلاش کرده است تا کتابی بنویسد که به طور مستقل دربارۀ مؤمنان باشد به همین دلیل احادیثی را که به مؤمنان اختصاص دارد جمع‌آوری کرده است. مؤمن در هزار حدیث ترجمۀ فارسی کتاب ألف حدیث فی المؤمن آیت‌الله شیخ‌هادی نجفی است که جلوۀ نورانیِ مؤمن شایسته و الگو را ترسیم می کند و هزار حدیث در دویست و بیست و چهار عنوان از سخنان اهل‌بیت را در برمی‌گیرد.

ساختار کتاب مؤمن در هزار حدیث به این صورت است که احادیث دربارۀ یک موضوع تحت یک عنوان طبق حروف الفبا قرار داده شده و در هر عنوان اغلب از احادیث کتاب کافی ثقةالاسلام کلینی، کتاب‌های شیخ صدوق و همچنین کتاب‌های شیخ مفید و شیخ طوسی استفاده شده است. شیخ‌هادی نجفی بعد از این‌ها، اخباری را که در کتب حسین بن سعید اهوازی، اسکافی، صفار و حمیری گنجانده شده و محمّد بن اشعث در کتاب جعفریات و عیاشی در تفسیرش و علی بن ابراهیم قمی در تفسیر و کتب دیگرش جمع نموده، آورده است. او همچنین از کتاب‌های وافی فیض کاشانی، بحارالانوار شیخ‌الاسلام علّامه مجلسی، وسائل‌الشیعه شیخ حر عاملی، مستدرک‌الوسائل میرزا حسین نوری و جامع احادیث الشیعه تحت اشراف مرجع بزرگ آیت‌الله‌العظمی حاج‌آقا حسین طباطبایی بروجردی استفاده کرده است.

خواندن کتاب مومن در هزار حدیث را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران احادیث و روایات و دانشجویان علوم حدیث پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مومن در هزار حدیث

«اميرمؤمنان علی (ع) فرمود: آگاه باش! هر پيروی را امامى است كه از او پیروی می‌کند، و از نور دانشش روشنى می‌گیرد، آگاه باش! امام شما از دنيای خود به دو جامه فرسوده، و دو قرص نان رضايت داده است، بدانيد كه شما توانايى چنين کاری را نداريد اما با پرهيزكاری و تلاش فراوان و پاک‌دامنی و راستى، مرا یاری دهید. پس سوگند به خدا! من از دنیای شما طلا و نقره‌ای نیندوخته‌ و از غنیمت‌های آن چیزی ذخیره نکرده‌ام. بر دو جامۀ کهنه‌ام جامه‌ای نیفزودم و از زمین دنیا حتی یک وجب در اختیار نگرفتم و دنیای شما در چشم من از دانۀ تلخ درخت بلوط ناچیزتر است. آری، از آنچه آسمان بر آن سايه افكنده، فدک در دست ما بود مه مردمی بر آن بخل ورزیده و مردمی دیگر سخاوتمندانه از آن چشم پوشیدند و بهترین داور خداست. مرا با فدک و غیر فدک چه‌کار؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

حجم

۱۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان