دانلود و خرید کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲) فریبا خواجه وند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲) اثر فریبا خواجه وند

کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲)

معرفی کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲)

کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲) نوشتهٔ فریبا خواجه وند است. انتشارات نوروزی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲) دربارهٔ داستان‌های کوتاه ایرانی یا همان ضرب‌المثل‌هاست.

درباره کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲)

کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲) دربارهٔ امثلا و حکم ایرانی است. این نوع ادبی یکی از کهن‌ترین تراوشات ذهنی و اندیشه‌های روشن هوشمندان گمنام است که از دوردست‌های تاریخ به یادگار مانده است و به همین سبب ،کتیبه‌ها و سنگ نبشته‌های باستانی اعتبار و سندیت بی‌گفت‌وگو و خدشه‌ناپذیری دارد. در روزگارانی که مردم این سرزمین خواندن و نوشتن نمی‌دانستند حتماً وقوع حوادث و سوانح متعدد آنها را به تفکر و تعمق وا داشته و سبب گردیده که عصاره حادثه‌ای که شاید مدت‌ها طول کشیده تا عوارض و تبعات خوب و بد آن مشخص گردد، در قالب یک جمله یا عبارت گنجانده شود. این امر سبب می‌شده تا عصارهٔ داستان به‌آسانی در خواطر باقی بماند و سینه‌به‌سینه و از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد.

درباره انتشارات نوروزی

انتشارات نوروزی از سال ۱۳۷۹ قدم به عرصهٔ نشر گذاشت و اکنون با بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌ها و تکنولوژی چاپ و پرسنلی مجرب و کارآزموده، آمادهٔ چاپ و نشر آثار نویسندگان سراسر ایران است. این انتشارات در سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌های پیش، افتخار داشت به‌عنوان ناشر برگزیدهٔ سال انتخاب شود. انتشارات نوروزی در شهر گرگان در استان گلستان قرار دارد.‏

خواندن کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات فولکور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی (۲)

«نقل است که ناصرالدین شاه، سالی یک بار در روز اربعین، آش نذری می‌پخت و خودش نیز در مراسم پختن آن حضور می‌یافت تا ثواب ببرد. از این رو، تمامی افراد و رجال مملکتی در حیاط قصر ملوکانه جمع می‌شدند و برای تهیه آش شله‌قلمکار، کاری انجام می‌دادند. بعضی سبزی پاك می‌کردند، بعضی نخود و لوبیا خیس می‌کردند. و خلاصه، هر کسی برای تملّق و تقرّب به ناصرالدین شاه مشغول کاری بود. اما زمانی که آش آماده می‌شد و می‌خواستند آن را سرو نمایند، آش‌ها را متناسب با مقام و منزلت افراد در کاسه‌ها می‌ریختند و رویش را با روغن و سیر و پیاز تزیین می‌کردند». 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۸۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان